Britanicii de la TopGear au desemnat cele mai bune maşini din 2014. Premiul cel mare a revenit unui BMW i8, maşina electrică cu un set de portiere insectoide.
A fost un an dat naibii pentru maşini. De la hibridul i8, care a schimbat regulile jocului, şi Mercedes AMG GT S, reinventînd ideea de viteză, la minimalistul Citroen Cactus şi Renault Twingo, ce dovedesc că ieftin nu trebuie să fie şi plictisitor.
Ca să nu mai vorbim de o chestie numită LaFerrari. 2014 a adus schimbări seismice în rîndul maşinilor. Dar care ne-au zguduit cel mai tare? Bun venit la Premiile TopGear 2014!
Maşina Anului 2014 TopGear: BMW i8
Are uşi fluture. Şi nimic nu inspiră mai mult entuziasm ca un set de portiere insectoide. De fiecare dată cînd te urci în el, îţi lasă impresia că mai degrabă pilotezi o navă spaţială. Un i8 ergonomic, executat cu graţie şi stil. Să îndeşi atîta abilitate, utilitate, performanţă şi acel tren de rulare într-o maşină zveltă de dimensiunile unui Porsche 911 este o realizare.
Prima încercare a BMW-ului de a face o astfel de maşină ne oferă spaţiu pentru patru persoane, loc decent pentru bagaje şi vizibilitate bună dinăuntru. De asemenea, are şi o autonomie electrică perfect utilizabilă (vreo 30 km) şi un 1,5 în trei cilindri, care se turează pînă la 6.500 rpm şi sună ca un murmur ciudat de motor boxer.
Da, îl poţi băga în priză, dar, dacă vrei să ţii lucrurile simple, poţi trece cutia de viteze în Sport, ca să permiţi motorului să încarce bateriile. După aproape orice călătorie, folosind modul Sport, vei parca maşina cu cel puţin 15 km de autonomie electrică. Dar tu nu trebuie să-ţi baţi capul cu felul în care se întîmplă asta – aici este geniul.
Cu un rezervor plin, i8 va face fără probleme 560 km. Şi, deşi cifrele declarate sănt aproape intangibile, doar dacă nu cumva trăieşti într-un fel de vacuum, noi tot ajungem pe la 6 l/100 km cu maşina din garajul TG.
Coupe-ul anului: AUDI TT
Noul Audi TT nu arată prea diferit. Asta la exterior...Este hilar şi delicios de ironic faptul că cea mai bună parte a noului Audi TT stă ascunsă vederii într-un segment în care tot ce contează este stilul (sau apariţia).
Caroseria celei de-a treia generaţii TT cu greu poate fi definită ca fiind una schimbată radical. Interiorul însă este! Lăudăm simplitatea şi logica elegantă a comenzilor climatizării, precum şi designul curat al bordului. Preamărim şi incredibilul ecran LCD de 12,3 inci din faţa volanului. O operă de artă!
Muscle Car-ul Anului: CORVETTE Z06
Z06 şterge delimitarea dintre maşina de circuit şi maşina de drum. Visul Maşinii Americane a devenit glorioasă realitate, fiind una dintre cele mai rapide maşini din lume. V8 de 650 CP te duce la 100 km/h în 2,95 de secunde!
Corvette Z06
Preţ: 99.500 euro
Motor: 6.162 cmc V8
Putere: 650 CP
Cuplu: 880 Nm
0-100 km/h: 2,95s
Viteză maximă: 317 km/h
Maşina Sport a Anului: MERCEDES-AMG GT S
O aromă de V8 sport complet diferită, venită din Stuttgart. Atenţie, Porsche 911! 510 CP primiţi de la nou-nouţul V8 twin-turbo. Sprintul de la 0 la 100 km/h se termină în 3,8 secunde. Fiind un Mercedes, viteza sa de top este limitată electronic. Dar, fiind un AMG, limita este la 310 km/h.
Hot Hatch-ul Anului: VOLKSWAGEN GOLF R
Golf R nu este doar un GTI cu 10.000 de euro mai scump, cu motor tunat şi un sistem de tracţiune integrală ce poate trimite un pic de putere către spate. Este maşina care le poate face pe toate – cruiser de 7 l/100 km, şaretă premium, armă de iarnă. Felicitări, VW – rezultatul eforturilor tale este cel mai bun hot-hatch de pe piaţă în ziua de azi. Şi ce victorie! În faţa cui? BMW M3, Audi S1 şi Mercedes A45 AMG!
Supercar-ul Anului: LAMBORGHINI HURACAN
Ţinuta coborîtă şi lată, ochii de insectă şi detaliile hexagonale tipice mărcii se unesc într-o maşină care reuşeşte să iasă în evidenţă, dar fără a striga prea tare. Cifrele se ridică şi ele la înălţimea exteriorului: 0-100 km/h în 3,2 secunde. Cît despre viteza maximă, numai lucruri bune: cele două tone ajung la 325km/h, motorul V10 de 5,2 litri livrează 610 CP.
Maşina de Oraş a Anului: RENAULT TWINGO
Noul Renault Twingo are cel mai bun design din 2014. Este o capodoperă a eficienţei, folosind magie pentru a oferi foarte mult spaţiu util dintr-un ampatament minuscul. Asemenea Fiatului 500 original, motorul lui Twingo stă în spate, iar tracţiunea este tot acolo, pe puntea de sub el.
Fără un motor care să le incomodeze, roţile se pot roti la 45 grade, ceea ce îţi permite să faci parcări laterale spectaculoase, aproape ca un crab.
Hatcback-ul Anului: CITROEN C4 CACTUS
Chiar dacă are în nume denumirea C4, la bază este totuşi un banal C3, dar Citroen a avut încrederea şi inspiraţia să-l transforme complet. Stratul protector flexibil de pe laterale, numit Airbump, are scopul de a proteja maşina împotriva incidentelor uşoare. Nu există scaune şi plafon reglabile electric, iar airbag-ul a fost mutat în plafon pentru a face loc unui torpedo spaţios.
Maşina de Lux a Anului: MERCEDES S COUPE
O maşină luxoasă, plină de tehnologii spectaculoase, unele dintre ele inutile, dar care îţi fac viaţa mai frumoasă şi îţi oferă o senzaţie unică atunci cînd eşti la volan. Este un model cu o frumuseţe aparte.
Dacă limuzina din Clasa S reprezintă luxul la superlativ, coupe-ul este versiunea puţin mai egoistă cu patru locuri şi doar două uşi. Pielea din interior miroase ca un portofel plin de bancnote şi, în plus, ai la dispoziţie toate gadget-urile pe care poţi, sau nu, să ţi le imaginezi vreodată.
Cabrioletul Anului: FERRARI 458 Speciale Aperta
Aperta este fix ce scrie pe ambalaj: "deschis" în italiană, deci varianta decapotabilă a lui 458 Speciale. Fără plafon, sunetul are acces neobstrucţionat către timpanele tale şi este tare. Acest motor aspirat, cu plămînii săi de 9.000 rpm, se bucură ceva mai mult de fiecare raţie în parte. În acelaşi timp, întinzînd şi trăgînd scala zgomotelor, lustruind octavele cu volum.
Ferrari 458 Speciale Aperta
Motor: 4.497 cmc, V8
Putere maximă: 605 CP/9.000 rpm
Cuplu maxim: 540 Nm/6.000-9.000 rpm
Consum: 11,8l/100 km
Viteză maximă: 319 km/h
0-100 km/h: 3s
Preţ: 298.000 euro
Maşina Anului aleasă de Clarkson: Corvette Stingray
"Au tăiat din dotările inutile, dar au făcut exact ceea ce trebuie cu lucrurile care contează. Aşadar, avem o maşină ieftină şi bună"
Jeremy Clarkson
Maşina Anului aleasă de May: FERRARI
Maşina Anului aleasă de Hammond: PORSCHE 918
James May şi Richard Hammond au realizat un comparativ savuros cu cele două hipercar-uri hibride. Replici acide şi atacuri la persoană, fiecare argumentînd cu patos de ce au mers pe mîna lui LaFerrari şi, respectiv, 918 şi, totodată, desfiinţînd maşina preferată a celuilalt. Totul în ediţia tipărită TopGear.
{{text}}