Hamilton a aflat la Monte Carlo că prostia se plătește. Britanicul a crezut că are timp suficient pentru a face o oprire la boxe într-un moment în care conducea detașat. Cînd a revenit pe circuit i-a găsit în fața lui pe Rosberg și Vettel, care nu s-au lăsat păcăliți, cei doi păstrîndu-și pozițiile pînă la final.
Circuitul de la Monte Carlo e frumos pentru că este stradal. Însă are un mare dezavantaj pentru că este unul în care nu prea poți depăși, așa că sesiunea de calificări, unde ți se stabilește locul pe care-l vei ocupa la începutul cursei, este esențială.
Lewis Hamilton și-a frecat mîinile de fericire după ce sîmbătă a obținut pole-position-ul. Britanicul nu putea rata victoria decît dacă din nefericire pentru el i s-ar fi defectat monopostul, ar fi intervenit Safety Car-ul sau alegea o strategie greșită în timpul cursei. Britanicul a pornit ca din pușcă și n-avea nici o problemă. Mai mult de atît, Rosberg, urmăritorul său, avea grija lui Vettel, aflat în spatele său.
Si în turul 64, atunci cînd Safety Car-ul a intervenit după eroarea lui Max Verstappen, care a intrat în parapetul de protecție după ce l-a acroșat pe Grosjean, Hamilton trebuia să-și vadă de treaba lui, mai ales că avea 15 secunde avans și nu-l deranja nimeni, iar pneurile nu se uzau mai tare.
De multe ori, omul și-o face cu mîna lui, e cazul lui Hamilton. Cu siguranță, nu Mercedes l-a chemat la boxe să-și schimbe pneurile într-un moment în care era departe de locul cu pricina.
"Excursia" lui Hamilton
Britanicul a vrut să-și pună pneurile super-super-soft. N-a petrecut mult timp la boxe, 4,1 secunde, dar "excursia" pînă acolo l-a costat scump. În momentul în care a reintrat pe circuit, a apucat să-l vadă pe Rosberg în fața lui, iar mulatrul britanic probabil s-a înnegrit de-a binelea cînd l-a zărit și pe Vettel în lateral, care tocmai trecea. Și uite cum a ajuns Hamilton pe locul trei!
Mai erau nouă tururi, iar frustarea lui Hamilton era mare. Își întreba echipa dacă nu cumva Vettel era mai în spate cînd a revenit el pe circuit. Inginerii săi, diplomați, i-au răspuns că vor analiza probele video. Ce să-i zică? Că a fost fraier? Doar Niki Lauda își poate permite asta.
Normal, Rosberg și Vettel nu puteau rata acest cadou. Au rămas cu gumele vechi și, cu ochii în oglinzi, și-au conservat pozițiile că doar sînt și ei piloți la fel de valoroși precum Hamilton. Și uite cum britanicul a "reușit" performanța ca în loc să-și consolideze prima poziţie, cu un avans de 27 de puncte, mai are acum doar 10 puncte în faţa lui Rosberg. Treabă bună, Lewis!
3 victorii la rînd a obținut Nico Rosberg pe circuitul de la Monte Carlo
Clasament Cursă
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:49:18.420s | 25p |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +4.486s | 18p |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +6.053s | 15p |
4. | Kvyat | Red Bull | +11.965s | 12p |
5. | Ricciardo | Red Bull | +13.608s | 10p |
6. | Räikkönen | Ferrari | +14.345s | 8p |
7. | Perez | Force India | +15.013 | 6p |
8. | Button | McLaren | +16.063s | 4p |
9. | Nasr | Sauber | +23.626s | 2p |
10. | Sainz | Toro Rosso | +25.056s | 1p |
Clasați: Hulkenberg, Grosjean, Ericsson, Bottas, Massa, Merhi, Stevens
Abandonuri: Verstappen, Alonso, Maldonado
Clasament Piloți
1. | Hamilton | 126p |
2. | Rosberg | 116p |
3. | Vettel | 98p |
4. | Raikkonen | 60p |
5. | Bottas | 42p |
6. | Massa | 39p |
7. | Ricciardo | 35p |
8. | Kvyat | 17p |
9. | Nasr | 16p |
10. | Grosjean | 16p |
Clasament Echipe
1. | Mercedes | 242p |
2. | Ferrari | 158p |
3. | Williams | 81p |
4. | Red Bull | 52p |
5. | Sauber | 21p |
6. | Force India | 17p |
{{text}}