Britanicul a mai pus 7 puncte între el și Rosberg, diferența dintre cei doi coechipieri fiind acum de 28 de puncte. Vettel a făcut pană în penultimul tur.
Al zecelea pole-position din acest sezon, din 11 posibile, a fost unul valorificat din plin de către Lewis Hamilton. Britanicul a mers ceas și nu a avut nici un fel de emoție, Nico Rosberg, coechipierul său de la Mercedes, chiar dacă a plecat de pe poziția a doua, nu a reușit să-l încurce deloc pe britanic.
Hamilton și-a consolidat tot timpul primul loc în condițiile în care Rosberg a pornit greoi în cursă, ajungînd la un moment dat pe locul 6. Poate de vină a fost noul regulament, aplicat pentru prima oară în Marele Premiu al Belgiei, care interzice folosirea la start a sistemelor electronice. Germanul a revenit pe poziția a doua datorită mecanicilor săi, care i-au schimbat extrem de repede pneurile Pirelli.
Mecanicii lui Williams s-au făcut de rîs
În schimb, "ajutoarele" de la boxa celor de la Williams au încurcat borcanele. După prima intrare la boxe a lui Bottas, finlandezului i-a fost încălțat monopostul cu trei pneuri soft şi unul medium!
Marea eroare a mecanicilor echipei britanice l-a costat pe Bottas, care a fost obligat să revină la standuri şi să efectueze şi o penalizare de tip drive-through. Întîmplarea nefericită de la boxele lui Williams a bulversat ordinea între primii 10 piloți, cei care punctează în cursă.
Romain Grosjean a apărut pentru prima oară în prim-planul cursei, pilotul echipei Lotus trezindu-se pe poziția a 5-a, în fața lui Sebastian Vettel. Francezul a avut o zi extrem de norocoasă pentru că a profitat și de necazul din final al germanului de la Ferrari.
Strategia lui Vettel n-a ținut
Sebastian Vettel a plecat în cursă din poziția a 8-a. Cvadruplul campion mondial, dincolo de valoarea sa, știa că trebuie să facă ceva în plus pentru a ajunge pe podium. Și-a ales o strategie extrem de riscantă, cu o singură oprire la boxe pentru schimbul de anvelope.
Germanul a fost foarte aproape de a-și realiza obiectivul, chiar dacă Grosjean îi punea probleme. În penultimul tur, pneul stînga-spate n-a mai rezistat. Vettel s-a chinuit să ajungă la boxe, comisarii de cursă stabilind poziția a 12-a pentru german. Nici un punct pentru Vettel, șanse minime de acum încolo pentru el la titlul mondial.
Agonia celor doi piloți McLaren, Alonso și Button
Din cauza motorului oferit de Honda, cei doi foști campioni mondiali, Alonso și Button, au plecat de pe ultima linie a grilei.
Spaniolul a reușit un loc 13, în timp ce coechipierul său s-a clasat imediat după el. Aproape de puncte, dar mai mult de atît nu se poate deocamdată, iar vina aparține în totalitate constructorului japonez.
6 victoriia reușit Lewis Hamilton în acest sezon (Australia, China, Bahrain, Canada, Marea Britanie și Belgia)
5este numărul curselor din 2015 în care Nico Rosberg a terminat pe locul secund, de fiecare dată în spatele lui Lewis Hamilton (Australia, China, Canada, Marea Britanie și Belgia)
2013a fost ultimul sezon în care Romain Grosjean a prins podiumul în Grand Prix-ul SUA
Clasament cursă
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h23m40.387s | 25p |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +2.058s | 18p |
3. | Romain Grosjean | Lotus | +37.988s | 15p |
4. | Kvyat | +45.692s | 12p | |
5. | Perez | +53.997s | 10p | |
6. | Massa | +55.283s | 8p | |
7. | Raikkonen | +55.703s | 6p | |
8. | Verstappen | +56.076s | 4p | |
9. | Bottas | +1m01.040s | 2p | |
10. | Ericsson | +1m31.234s | 1p |
Clasați: Nasr, Vettel, Alonso, Button, Merhi, Stevens
Abandonuri: Sainz, Ricciardo, Maldonado, Hulkenberg
Clasament Piloți
1. | Hamilton | 227p |
2. | Rosberg | 199p |
3. | Vettel | 160p |
4. | Raikkonen | 82p |
5. | Massa | 82p |
6. | Bottas | 79p |
7. | Kvyat | 57p |
8. | Ricciardo | 51p |
9. | Grosjean | 38p |
10. | Verstappen | 26p |
Clasament Echipe
1. | Mercedes | 426p |
2. | Ferrari | 242p |
3. | Williams | 161p |
4. | Red Bull | 108p |
5. | Lotus | 50p |
6. | Force India | 49p |
{{text}}