Sporturi   •   Auto   •   TOPGEAR

Noul prezentator al emisiunii TopGear » Chris Evans: "Abia aștept să încep"

+4 Foto
FOTO: Alex Howe

Articol de Gazeta Sporturilor   —  duminică, 11 octombrie 2015

Show-ul de televiziune al celor de la BBC în noul său format va putea fi urmărit la anul, din primăvară. Jeremy Clarkson a fost obligat să înceteze colaborarea cu postul britanic în urma unei dispute violente pe care a avut-o cu producătorul emisiunii în luna martie.

Chris Evans nu are o problemă să facă mai multe lucruri deodată. Fapt care devine tot mai evident în timp ce stau în studioul show-ului său de dimineață de la Radio 2 și-l privesc cum procesează multitudinea de instrucțiuni de la echipa de producție, citește fragmente editate care curg cu un ritm incredibil de pe toate canalele multimedia disponibile și scanează ziarele zilei, totul concomitent.

Mă aflu într-un haos creativ extrem de organizat. În mod clar trebuie să lucrezi incredibil de intens ca să faci să pară totul atît de lipsit de efort. Dar dacă dorești să vorbești în fiecare zi pentru trei ore cu 11 milioane de oameni, să funcționezi pe post de "ceasul deșteptător" al națiunii și să nu faci pauze jenante, ai face bine să ai un plan de bătaie.

Şi planuri sînt ceva ce Evans pare să aibă din plin. Este un exponent consecvent al peisajului mediatic britanic de ani buni, iar acum - așa cum probabil ați auzit - va prelua cel mai tare job TV ... Din lume!


La fel de clar îmi este că Evans este ahtiat după mașini, iar genele acestei pasiuni sînt adînci. Avem deci un punct de start pentru conversație mai bun ca oricare. Logic ar fi să începem cu începutul.

 

- CHARLIE TURNER: Să vorbim despre povestea ta de dragoste cu mașinile. Cum a început? Prima ta mașină?

- CHRIS EVANS: Prima mașină mi-a cumpărat-o mama. Era un Mini și avea o culoare incendiară. Mai există și acum, am încercat să-l recumpăr anul trecut, dar s-au aruncat la speculații cu prețul. A doua mașină pe care am cumpărat-o a fost un MkIII Triumph Spitfire, care era uluitor, dar nu mergea deloc. A treia mașină pe care am cumpărat-o era un roadster MGB, pe care nu mi-l puteam permite. Lucram pe vremea aia ca DJ și trebuia să car după mine niște boxe imense. Toți ceilalți DJ aveau dubițe, nu și eu – eu aveam un MGB roadster. Așa că făceam cîte șase drumuri la pub-uri, transportînd boxele una cîte una, apoi discurile, apoi orga de lumini șamd. Am cumpărat întotdeauna mașini care mi-au afectat viața în mod negativ dincolo de universul mașinilor. Nu mi le puteam permite, nu funcționau cum trebuie, asigurările erau mult prea scumpe... numai chestii din astea.  

- CT: Deci ce face ca mașinile să fie speciale pentru tine?

- CE: Este dragostea, și să simt cîte ceva din ceea ce reprezentau eroii mei: Steve McQueen, James Dean, Bodie și Doyle. Nu mă interesează ceasurile sau hainele, mă interesează mașinile.

- CT: Ești un fan Ferrari absolut, dar de ce  toate pe care le ai sunt albe?

- CE: Cînd îți iei primul tău Ferrari, ești total dominat de el pentru că te gîndești, ««O, Dumnezeule, este un Ferrari!»». Nu, nu, Tu trebuie să fii stăpînul lui, și nu invers! L-am iubit pe John Lennon, cu White Album, așa că asta a fost… și faptul că Ferrari-urile arată uluitor în alb. Oamenii spun ««Oh, nu ar trebui să fie albe»». Asta este pentru că nu s-au uitat la suficiente mașini Ferrari. Am ajuns să mă chinuiesc să-mi placă cele roșii dacă nu sînt niște clasice absolute.


Afaceri păguboase

- CT: Care este decizia legată de o mașină pe care o regreți cel mai mult?

- CE: Nu regret niciuna, pentru că toate sunt lecții. Ăsta este cel mai bun lucru la greșeli, sînt cele mai tari lecții din lume. Greșelile te învață ce să nu faci, ceea ce este genial, pentru că asemenea sfaturi nu pot fi cumpărate. Cea mai mare sumă pe care am pierdut-o la o mașină a fost de 7 milioane dolari – am cumpărat mașina lui Coburn cu 12 milioane $ și am vîndut-o cu 5 milioane $, pentru că nu avea motorul care trebuia, ceea ce nu am știut la vremea respectivă, pentru că nu mă informasem suficient.

- CT: Putem face rost de orice cheie. Ce ai vrea să conduci?

- CE: Un DB10, noua mașină a lui Bond, pentru asta mă mănîncă palmele în acest moment. Dar sincer, sînt atîtea interesante în jurul meu. Aștept cu nerăbdare orice de la Land Rover sau Bentley. Îmi plac mașinile care mi-au schimbat opinia despre lucruri cum ar fi stop/start-ul. Tehnologia hibridă și în general direcția în care se  îndreaptă lucrurile mă fascinează. Totodată, cît de departe se poate merge cu designul, acum cînd puterea și viteza au depășit limitele rezonabilului? Mașinile devin tot mai rapide, totuși drumurile sînt tot mai aglomerate, iar limitele de viteză scad în loc să crească. Cealaltă ironie a zilelor moderne este F1, care a devenit mai lentă decît în vremurile ei de "liber la viteză". Asta nu înțeleg deloc, mai ales că lucrurile au devenit mult mai sigure. Asta trebuie discutat.

Cum a ajuns la TopGear  

- CT: Așa deci, TopGear. Ai spus că nu vei candida pentru post, dar acum ești titular. Cum s-a întîmplat asta?

- CE: Sincer, nu am crezut că voi fi sunat– am fost foarte uimit că s-a întîmplat. M-am eliminat singur din joc pentru că nu am vrut să fiu parte din toată mascarada care se petrecea. Dar apoi situația s-a schimbat și nu am mai fost în poziția de a călca pe bătăturile sau cadavrele cuiva. Eram în mijlocul pregătirilor pentru TFI Friday cînd am vorbit cu  Will, iar el mi-a spus, ««De ce nu ai face-o?»» Şi aceasta este întrebarea. Nu a fost ««De ce ai face-o?»», ci ««De ce nu?»». Dacă îmi cîștig existența făcînd programe de televiziune, dacă iubesc mașinile și mă încîntă cea mai mare provocare din lume, de ce nu aș face-o? Așa că, 20 de minute mai tîrziu, l-am sunat înapoi și i-am spus "Da, o fac!".

- CT: Ai mai avut o provocare atît de serioasă pînă acum?

- CE: Este, fără îndoilală, cea mai mare provocare din cariera mea.  

- CT: Ești un fan al emisiunii, există vreun element pe care îl consideri de referință pentru ceea ce urmărești să faci?

- CE:  Am urmărit emisiunea de-a lungul anilor, bineînțeles că am amintiri. A trebuit să le las de o parte, pentru că trebuie să pornim din punctul din care vrem să pornim. Asta nu înseamnă nicidecum că trebuie să pornim de la zero, dar trebuie să ne spunem, «Bine, ce vrem să facem; ce vrem să obținem? De ce vrem să obținem acel lucru? Ce mi-ar plăcea mie să văd?».  Acesta este punctul de start. Odată ce am făcut asta, trebuie să formăm echipa. Se vorbește foarte mult de talent în acest moment. De fapt, și pe mine mă preocupă acest aspect,  dar este relativ lipsit de importanță prin comparație cu regizorii, producătorii, asistenții de producție, oamenii de lumini și cameramanii, editorii, coordonatorii de producție și toți oamenii de platou. Îmi trebuie această echipă, pentru că fără echipă, nu are nici o importanță cine vor fi prezentatorii.

Selecție pentru prezentatori

- CT: Cît de repede trebuie să formezi echipa?

- CE: Este aproape gata. Suntem aproape la final.

- CT: Cînd vrei să începi filmările?

- CE: Trebuie să începem destul de repede, cu siguranță în următoarele două luni.

- CT: Dar vei avea nevoie de prezentatori ca să faci asta?

- CE: Da. Mai important însă este că știm ce vrem de la echipa de producție – partea de editorial, locațiile și studioul – pentru că am pus pe hîrtie emisiunea pe care vrem să o facem.

- CT: Ce este cu selecția prezentatorilor? Este o glumă?  

- CE: Nu. Nu poate fi, în primul rînd pentru că nu mai am timp de trucuri în viața mea, iar TopGear nu are nevoie de trucuri. Singurul motiv pentru care fac aceste audiții este pentru că așa au fost găsiți și James May și Richard Hammond. Avem această experiență din trecut, fie că este vorba de Opportunity Knocks, New Faces sau The Voice sau X Factor, știm că există oameni extraordinari, care fac lucruri remarcabile la ei în dormitor sau în garaj. Ar fi stupid să nu găsim acei oameni. Nu știi niciodată peste cine poți să dai.  

"Toată lumea din jurul meu are idei"

- CT: Să înțeleg că ideile pentru noua emisiune curg deja?

- CE: Ştim că industria auto este prolifică, că în lume apar mașini noi în fiecare săptămînă– așa cum am menționat, materialul brut și conținutul vor fi disponibile întotdeauna. Îți sunt servite pe tavă săptămînal. Cum spuneam mai înainte, problema este organizarea. Trebuie să fii organizat, să ai oamenii potriviți, să ai orarul și desfășurătorul puse la punct. Dacă reușești toate astea, restul nu este o problemă.  

- CT: Este adevărat că ai scris prima emisiune cu cîteva zile înainte să anunți că preiei poziția?  

- CE: Am făcut întîi un flux de conștiință. Fluxul de conștiință este despre idei, iar apoi ai o ordine în care acestea curg. Această curgere îți dă ritmuri și ferestre, așa că ideile sînt partea amuzantă. Ideile sînt ca o zi petrecută la pub sau așa ceva. Partea anostă este ordinea de rulare și a trebuit să punem la punct partea anostă pentru a ști ce echipă vom avea nevoie să angajăm. Chestia cu angajatul oamenilor este că trebuie să știi ce au de făcut înainte de a-i angaja. Asta s-a  întîmplat cu echipa de producție și la fel va fi și cu prezentatorii, pentru că avem foarte mult talent de unde putem să alegem.  

- CT: Vei continua cu o parte din elementele care existau, dar vei reinventa în jurul lor?

- CE: Da. Am studiat mult fenomenul TopGear, care a început în 1977 sub forma unui show BBC din Midlands. Era o emisiune lunară regională, după care a fost adusă la Londra. Înaintea mea au existat  34 de prezentatori.

TopGear, dezbatere națională

- CT: TopGear este parte din dezbaterea națională, iar ce va urma va face subiectul multor pagini de știri. Te uiți la asta sau ignori pur și simplu?

- CE: Aș putea să pretind că ignor, dar desigur nu pot s-o fac, pentru că este un subiect atît de mare. Este imposibil de ignorat și ar fi prostesc s-o faci, pentru că trebuie să accepți totul.  Este precum rugăciunea pentru serenitate, "Schimbă ceea ce poți schimba, acceptă ceea ce nu poți schimba și ai înțelepciunea de a face diferența între cele două".  

- CT: Faci o emisiune radio importantă, scrii o carte, produci în această toamnă o serie de emisiuni de divertisment TFI... cum o să găsești timp pentru toate?

- CE: Vorbim despre 18 ore de televiziune. Adineaori am făcut trei ore de radio; vom mai face trei mîine. Ideea asta că 18 ore sînt atît de greu de făcut este o mentalitate de televiziune. Nu este deloc așa. Sînt pur și simplu 18 ore! Trebuie să le faci bine, cu conștiinciozitate și respect, cu adîncime, calitate și pasiune, dar sunt numai 18 ore. Nu turnăm aici Războiul Lumilor 4, 5, 6, 7 și 8! Cînd voi începe să lucrez la TopGear și nu voi mai face The One Show și nu voi mai scrie la cartea mea, voi fi mai puțin ocupat decît am fost anul acesta.  Cînd voi pleca în străinătate la filmări, cînd mă voi urca în avion pentru a coborî oriunde mergem, va fi cel mai lejer program pe care l-am avut în ultimii cinci ani. Ca să fiu sincer, abia aștept!

"Colecția sa actuală de automobile, spectaculoasă și diversă, include un LaFerrari, un Aston DB5 decapotabil, un Rolls-Royce Corniche, ultimul 328 GTS (oferit lui Nigel Mansell după GP-ul din Brazilia), o rulotă VW T5 (numită Buzz), o mașină de poliție originală Daimler Dart și… Chitty Chitty Bang Bang"

Charlie Turner, redactorul TopGear, prezintă parcul de mașini deținut de Chris Evans

"Ce am făcut pînă acum este ceea ce fac întotdeauna cînd încep un lucru nou, adică nu mă uit la nimic din ce înseamnă trecut"

Chris Evans

"Toată lumea are idei, am cameramani care mă sună cu cîte 20 de idei, așa că, sincer, nu ideile sunt problema"

Chris Evans

"Nu trebuie păstrat ceva din vechiul format, dar unele lucruri vor rămîne. Nu pot să-ți spun cu exactitate ce. Dar ar fi stupid să arunci copilul odată cu apa din cadă"

Chris Evans

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.