Uniunea Ciclistă Internațională a confirmat primul caz de dopaj mecanic, la Campionatele Mondiale de cyclo-cross de săptămîna trecută. Mai precis, a fost descoperit primul ciclist care și-a dotat bicicleta cu un motoraș în cadru, pentru a-și spori sau menține viteza, fără să fie nevoit să depună efort.
Este vorba de belgianca în vîrstă de 19 ani Femke Van den Driessche, care a negat acuzațiile UCI și a spus că totul este o greșeală, iar bicicleta ar fi fost "dopată" cu acel motoraș de un prieten, informează cyclingnews.com.
Primele acuzații de fraudă tehnologică au ieșit la iveală în 2010, atunci cînd elvețianul Fabian Cancellara a fost acuzat de un fost ciclist italian că ar fi folosit o bicicletă "dopată" în Paris-Roubaix, clasică-monument pe care a cîștigat-o.
Uniunea Ciclistă a introdus mai multe controale în cursele de calibru, cercetînd cu atenție cadrele bicicletelor. Pînă și Chris Froome, cîștigătorul de anul trecut al Turului Franței a fost nevoit să își cedeze bicicleta pentru a fi verificată.
Radu Naum a scris despre ce presupune dopajul tehnologic în urmă cu un an. Textul "Bicicletă cu motor, du-mă şi pe mine-n zbor!" poate fi citit AICI.
Gazzetta: "Motorașele sînt pentru săraci"
Cotidianul Gazzetta dello Sport publică în ediția de astăzi o anchetă privind dopajul tehnologic din ciclism, în care spune că motorașele ascunse în cadrul bicicletelor, acționate de obicei de pe ghidon, sînt o glumă în comparație cu noile descoperiri ale științei.
Astfel, cicliștii ar beneficia de biciclete dotate cu roți speciale, ce produc între 20 și 60 de wați putere prin electromagnetism și care costă în jur de 200.000 de euro! Conform suspiciunilor ziarului, roțile au fost deja folosite în sezonul trecut, spune o sursă a ziarului, denumită Domnul X!
{{text}}