Elon Musk este omul care a găsit o metodă mai simplă de a plăti cu ajutorul internetului. A inventat PayPal.
A inventat și mașina electrică (Tesla) și vrea să ducă oameni pe Marte. Acum are un alt plan. Vrea ca oamenii să călătorească în siguranță la o viteză mare și fără a consuma combustibil (Hyperloop).
Acest concept a fost lansat în 2013 și vrea ca în maximum 7 ani să devină de la stadiul de proiect, la realitate.
SpaceX a lansat o competiție în acest scop la care au participat studenți și echipe de ingineri.
Și românii au fost acolo
O echipă de 9 studenți de licență și master de la Universitatea Politehnică București a participat și i-a trimis în etapa finală din Texas pe Denis Tudor și Sorin Vasile. Cei doi au reprezentat echipa POLI Hyperloop.
Competiția a fost una extrem de acerbă, însă cei doi tineri români n-au fost niciodată descurajați și chiar au încercat să adune cît mai multă informație pentru viitoarea carieră.
Denis și Sorin lucrează la aceeași companie și s-au strîns în fiecare seară pentru a munci la proiectul lor, iar feedback-ul de la concurs nu avea cum să nu fie pozitiv.
"Steve Davis, care e și directorul Space X, a vorbit cu noi. I-am spus ce am pregătit și i s-a părut foarte tare. A mai fost o echipă care a folosit materiale similare și așa că ne-a trimis să ne împrietenim cu ei. N-a fost o competiție de la care să pleci descurajat", a zis Denis pentru GSP.RO.
Cum va arăta Hyperloop
Deși mai e mult pînă la final, acum la acest proiect încă se lucrează la specificațiile pistei de testare. Hyperloop va fi un tub mare, depresurizat, care propulsează o capsulă cu oameni dintr-o locație în altă.
Totul a pornit ca un protest al lui Elon Musk la refuzul fostului guvernator al Californiei de a construi un tren. Acel tren ar fi costat 68 de miliarde de dolari, iar un bilet ar fi ajuns la 100 de dolari pe ruta San Francisco - Los Angeles (550 de kilometri).
Elon e convins că se poate construi un mijloc de transport mult mai ieftin, dar și mai important, mult mai rapid (peste 700 mph). Totul e să ai tehnologia potrivită.
"E un motor liniar, care are niște bobine amplasate unele peste altele într-un rînd și creează un cîmp magnetic rotativ, care se mișcă într-o anumită direcție.
Dacă ai un conductor, pur și simplu se creează o mișcare liniară. Cam tot ce e cu propulsie e pe bază de inducție magnetică și motor liniar. Și cei de la Hyperloop Technologies folosesc cam aceeași idee, doar că au motorul în șină”, a zis Sorin pentru PlayTech.ro.
Ce au construit studenții români
"Noi am făcut invers. Aveam o șină din aluminiu, iar motorul l-am pus pe capsulă. Era un motor foarte mic, și îl foloseam ca să punem mecanismul în viteză.
Noi ne-am axat foarte mult pe documentarea tehnică, am zis că dacă mergem acolo, să facem ceva fezabil. Din fericire, e ok, e posibil, am făcut și calcule. Fără calcule, nu îți iese.
Bateria noastră nu era destul de puternică, așa că am mai adăugat o sursă auxiliară de energie, niște ultracondensatori. Am făcut schema pentru toate astea și am obține destul de multă putere, doar că într-un timp scurt, așa că din acest motiv am adăugat și a doua sursă”, a mai zis Sorin pentru PlayTech.ro.
N-au cîștigat, însă cei doi promit să se întoarcă și la edițiile viitoare, unde cu siguranță vor avea un cuvînt mai greu de spus.
{{text}}