Sporturi   •   Altele   •   SURF

O sportivă se revoltă: "Dacă nu arăți ca un fotomodel sfârșești prin a nu avea nici măcar un sponsor. Bărbații n-au problema asta!"

foto: Reuters

Articol de Gazeta Sporturilor   —  miercuri, 02 martie 2016

Brazilianca Silvana Lima se revoltă contra sexismului din sport. Are 31 de ani și practică surful, iar pentru asta a fost nevoită de multe ori să-și autofinanțeze călătoriile la concursuri.

Sportiva a făcut declarații pentru BBC în care a spus clar ceea ce gândește: "Mă simt discriminată, sunt căutate doar frumusețile în acest sport. Bărbații nu au problema asta. Eu nu sunt fotomodel, nu sunt o păpușă. Sunt surfer, sunt profesionistă!", spune brazilianca.

Silvana e cea mai bună din țara ei în acest sport, dar și una dintre cele mai bune din lume, dar se simte discriminată de sponsorii despre care spune că aleg să investească în funcție de aspectul fizic, nu de calitatea sportivului.

"Firmele de haine care investesc în acest sport vor femei care să fie mai mult fotomodele decât surferi. Dacă nu arăți ca un fotomodel sfârșești prin a nu avea nici măcar un sponsor. Mi s-a întâmplat mie. Te simți exclusă, respinsă, bărbații însă nu au problema asta.


Se cere să arăți ca și cum ai fi coborât de pe coperta unei reviste, în multe cazuri, calitatea ca sportiv cade în plan secund. Se caută exploatarea laturei sexy a sportivelor".

S-a reinventat pentru a-și permite participarea la concursuri

Silvana Lima a cîștigat 3 etape de mondial, a fost de 8 ori campioana Braziliei, dar în ultimii ani a fost nevoită să caute noi metode de a se autofinanța. Crește câini, buldogi francezi mai exact, pentru a-și permite să călătorească peste tot în lume unde are concursuri. "Fără puiuții mei, de exemplu, nu aș fi câștigat în Noua Zeelandă".

"Mi-aș fi putut pune implanturi, aș fi putut să-mi vopsesc părul, să port lentile albastre, dar ar fi fost absurd, nimeni nu m-ar fi recunoscut, nu aș mai fi fost eu"  Silvana Lima


În 2014, Silvana a lansat o campanie în care le cerea fanilor să contribuie la cheltuielile necesare pentru competiții. Pe site-ul care prezenta inițiativa avea un motto elocvent: "Plajele nu sunt podiumuri de prezentare, sportivele nu sunt fotomodele".

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.