Gazeta Sporturilor, singurul publisher din România care a câștigat în 2016 un grant Google pentru “inovație în presa digitală” (s-a mai scris AICI), a lansat proiectul JURNALISPORT. Este vorba despre un demers provocator și spectaculos, care are ca obiectiv producerea de conținut împreună cu cititorii.
“Ideea noastră este aceea de a extinde virtual redacția cu ajutorul unei platforme unde cititorii pasionați ai Gazetei Sporturilor să experimenteze taskurile unor jurnaliști adevărați și să scrie știri, ghidați de editorii noștri. Practic, vom externaliza o parte a tradiționalelor ședințe de sumar, implicându-ne cititorii în acoperirea anumitor subiecte, într-o platformă interactivă”, a explicat Cătălin Țepelin, digital manager GSP și coodonator al proiectului Jurnalisport.
Proiectul este deja online: www.Jurnalisport.ro
Cum funcționează?
- În fiecare zi, editorii GSP vor propune o listă cu subiecte pentru știri ce pot fi scrise de userii GSP
- Lista va fi disonibilă pe Jurnalisport.ro și pe GSP.ro
- Cititorii GSP interesați de subiectele respective sau de jurnalism în general vor avea la dispoziție un anumit timp pentru se documenta din surse deschise și pentru a concepe articolele propriu-zise.
- Știrile vor intra apoi în sistemul de confirmare și validare specific unei organizații clasice de media.
- Regulile ce trebuie respectate la scrierea articolelor în platforma Jurnalisport pot fi consultate AICI
- Articolele care vor respecta nevoile și exigențele redacției vor fi publicate pe GSP.ro, purtând semnătura autorilor lor din Jurnalisport
Implicarea în proiectul Jurnalisport vă poate aduce nu doar experiență, mândrie și un bun antrenament jurnalistic, ci și posibilitatea de a câștiga bani. În fiecare lună, GSP îi va recompensa pe cei mai performanți useri Jurnalisport. Detalii despre recompense – AICI.
Așadar, de azi vă așteptăm în redacția GSP, prin intermediul platformei JURNALISPORT.RO!
Proiectul “Digital News Innitiative” inițiat de Google va furniza publisherilor din Europa o finanțare totală de 150 de milioane de euro în 3 ani și este descris de compania americană ca fiind “o colaborare între Google și publisherii din Europa, pentru a susține jurnalismul de calitate și a încuraja ecosistemul producerii de conținut prin tehnologie și inovație” .
{{text}}