Germanul a redevenit lider în clasamentul piloților grație unei victorii calculate de către acesta în cel mai mic detaliu.
Pilotul Mercedes a știut să-și dozeze pneurile și frânele, astfel că Ricciardo l-a ajuns abia în ultimul tur cu un monopost stors de toate puterile.
Nico Rosberg nu câștigase niciodată în Singapore, circuitul Marina Bay fiind o specialitate pentru trei campioni mondiali: Vettel (de patru ori), Hamilton și Alonso, fiecare cu câte două victorii. De altfel, singurii care au intrat în istoria Grand Prix-ul asiatic din 2008, anul revenirii în F1.
Germanul a profitat de pole position-ul obținut cu o zi înainte și a plecat lansat. Chiar și după accidentul lui Hulkenberg, lovit de Carlos Sainz, în urma căruia a intrat Safety Car-ul, Rosberg n-a lăsat nimic la întâmplare și nu și-a cedat poziția, cu Ricciardo și Hamilton pe următoarele locuri și cu Kimi Raikkonen, urcat pe locul 4.
În turul 33, Raikkonen l-a depășit pe Hamilton după un duel roată la roată, profitând și de o eroare de pilotaj a britanicului, iar finlandezul a urcat pe podium.
Ferrari l-a "lucrat" pe Raikkonen
Disperat că nu-l poate depăși pe Raikkonen, Hamilton a schimbat strategia din mers. A intrat la boxe pentru pneuri supersoft, iar finlandezul a cerut părerea echipei sale privind o nouă vizită la boxe, doar că răspunsul italienilor a venit un pic prea târziu pentru că Raikkonen a revenit pe circuit chiar în spatele britanicului, poziție pe care a acceptat-o până la final. Clar, Ferrari trebuie să se simtă în culpă!
Vettel, cursă incredibilă
Plecat de pe ultimul loc al grilei după problemele tehnice pe care le-a avut în sesiunea de calificări, germanul Sebastian Vettel a făcut o cursă nebună. E adevărat, a profitat și de prezența Safety Car-ului, în urma căruia toate monoposturile s-au regrupat, iar germanul a profitat, croșetându-și pe rând adversarii. A terminat pe locul 5!
Mai deștept decât inginerii săi
Eroul din Singapore este fără îndoială Nico Rosberg. Germanul și-a repezit din cască inginerii, care-i sugerau la un moment dat că ar fi bine să treacă pe la boxe pentru că Ricciardo recupera după fiecare tur din avansul de 25 de secunde dintre cei doi.
Pilotul Mercedes a preferat să rămână pe circuit, n-a forțat, lăsându-l pe australian să se apropie cât se poate de mult. A mizat pe dozarea pneurilor și frânelor, astfel că Ricciardo l-a ajuns în cele din urmă, dar abia în ultimul tur, monopostul pilotului Red Bull fiind însă stors de toate puterile. Inteligent Nico, chiar dacă în cockpitul său temperatura poate ajunge la 60 de grade!
1este cifra din dreptul victoriilor lui Rosberg în Singapore. Până acum, pe circuitul nocturn Marina Bay, succesele au fost împărțite de Vettel, Hamilton și Alonso
8victorii a reușit Nico Rosberg în acest sezon, cu două mai multe față de Lewis Hamilton
3succese consecutive în dreptul lui Rosberg pentru ultimele trei Grand Prix-uri: Belgia, Italia și Singapore
{{text}}