Nationala

REMINDER de Anul Nou! Mai ține cineva minte că organizăm Euro 2020? Cum stau lucrările promise pentru București

Articol de Gazeta Sporturilor  —  Monday, 02 January 2017

Bucureştiul se numără printre oraşele care vor găzdui meciuri de la EURO 2020, iar pe Arena Naţională se vor juca 3 meciuri din grupe şi un meci din "optimi".

Caietul de sarcini pentru Euro 2020, competiţie la care Bucureștiul este coorganizator alături de alte 12 orașe europene, e foarte bogat. Însă, pe lângă specificaţii de fineţe, cum ar fi sustenabilitatea, folosirea de energie verde și training-ul voluntarilor, România are de îndeplinit 5 puncte importante.

Totuși, cu 3 ani până la startul competiției, în România lucrurile stau extrem de prost. Dintre cerințele pe care țara noastră trebuie să le îndeplinească, niciuna nu este rezolvată.

1. Linie de metrou între aeroport și București

Deși linia rapidă M6, care să unească aeroportul "Henri Coandă" de oraș, este obligatorie pentru Euro, șansele ca proiectul să demareze în acest an sunt minime. Lucrările sunt preconizat să înceapă pentru 2017 și este greu de crezut că vor fi terminate până în 2020.

2.Lucrări la stadion

Arena Națională a avut mai multe probleme de când a fost deschisă, în 2011, mai ales în acest an, când a fost închisă din cauza acoperișului.

Pentru EURO 2020 va fi nevoie de anumite îmbunătățiri, printre care o masă a presei mai mare. Nu s-au început lucrările.

3.Centru media

Momentan, pentru centrul media nu există o sală. Încă din 2013,
oficialii FRF gândeau centrul media, indispensabil Arenei Naţionale pentru organizarea Euro, în noua Sală Polivalentă.

Au trecut aproape doi ani de când Primăria a început procesul
de achiziţie publică a sălii de sport. Însă, deocamdată, nu
s-a mișcat nimic și nu se știe unde va fi amplasat centrul media.

4.Legătură rapidă cu cel mai apropiat oraș organizator / autostradă până în Ungaria

Bucureștiul trebuie să aibă o legătură rapidă cu cel mai apropiat oraș care organizează Euro 2020, Budapesta. Din întreaga distanţă, aproximativ 820 de kilometri, partea maghiară este acoperită în totalitate. Nouă ne mai lipsesc  aproximativ 200 de kilometri. 

Partea proastă? Se estimează că secțiunea Pitești - Sibiu, una dintre cele mai importante, va fi gata în februarie 2021.

5. Patru stadioane de antrenament

Ghencea, Giulești, Ștefan cel Mare și Arcul de Triumf sunt cele patru stadioane care trebuie modernizate până în 2020. Acestea trebuie să fie la cele mai înalte standarde pentru a fi folosite ca stadioane de antrenament de către naționale.

Până acum, la niciunul dintre stadioane nu s-au început lucrările, iar fiecare are nevoie de îmbunătățiri considerabile.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.