Formula 1

Fernando Alonso surprinde: "Formula 1 în perioada lui Senna şi Prost era foarte plictisitoare"

foto: Guliver/Getty Images

Articol de Tibi Demeter  —  Monday, 09 January 2017

Fernando Alonso critică noile reguli impuse în Formula 1 şi crede această competiţie este la fel de plictisitoare ca în perioada lui Ayrton Senna şi Alain Prost.

Dublul campion mondial crede că duelurile din anii '80 sunt supraevaluate şi cursele nu erau atât de spectaculoase pe cât se spune.

Alonso a criticat dur reglementările introduse de conducătorii Formulei 1 în perioada 2014-2016 şi crede că modificările aduse au redus spectacolul.

"Formula 1 în acel moment era foarte plictisitoare", a spus spaniolul despre era lui Senna şi Prost.

"Dacă te uiţi acum la o cursă din '85, '88 sau '92 vei adormi în timpul ei, deoarece erau doi de la McLaren în față, iar locul al patrulea era prins cu un tur din urmă şi era o diferenţă de câte 25 de secunde între fiecare maşină. Au fost câte 10 maşini care nu terminau cursa din cauza condiţilor mediocre.

Rating-ul curselor la televizor şi numărul de spectatori au scăzut acum, este la fel de plictisitor precum în anii '80 când Prost, Senna şi restul făceau economie la combustibil, anvelope şi lucruri de genul".

În schimb, Alonso crede că Formula 1 a explodat în anii 2000. "Eu cred că Formula 1 s-a ridicat în perioada respectivă.

Au apărut o serie de producători noi precum BMW sau Toyota şi mulţi oameni noi s-au alăturat competiţiei. Figuri importante din televiziune şi spectatorii au atins apogeul atunci.

Am deschis Formula 1 şi pentru alte ţări în această perioadă. Am concurat în Coreea, India, Singapore şi de două ori în Spania şi cred că asta a maximum. Şi noi nu am înteles situaţia, probabil. Costurile ridicate, tehnologia avansată şi retragerea unor constructori".

Alonso a mai adăugat că marea lui frustrare este legată de faptul că noul regulament nu permite exploatarea la maximum a tehnologiei de care beneficiază: "Acum noi nu simţim nimic. Avem o maşină care se mişcă încet şi nu are aderență. Parcă stăm într-un singur loc şi ne simţim ca în GT".

Spaniolul rămâne optimist însă şi speră că noul design aerodinamic din 2017 o să permită tururi de pistă cu patru sau cinci secunde mai rapide: "Cred că acest lucru va creşte entuziasmul şi bucuria de a conduce, deoarece vom simţi aderenţa şi vom putea accelera în viraje", a încheiat marele campion spaniol.

Ibericul a câştigat titlul în Formula 1 de două ori consecutiv în 2005 şi 2006 cu Renault, în timp ce în prezent evoluează pentru McLaren.

sursa: motorsport.com

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.