Eliminarea timbrului de mediu e o măsură populară, dar care va îmbătrâni și mai tare parcul auto din România.
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, 6 ianuarie, Legea "Dragnea" pentru eliminarea a 102 taxe. Printre acestea se regăsește și taxa de mediu, iar eliminarea acesteia va încuraja importul de mașini second-hand foarte vechi, cumpărate din străinătate la prețuri derizorii.
O măsură populară, salutată de români, care până acum au găsit soluția salvatoare în țara vecină, Bulgaria, înmatriculând mașinile acolo contra unei sume de bani.
Eliminarea taxei de mediu va îmbătrâni și mai tare parcul auto, care în acest moment are o vârstă medie de 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană! Până să se elimine timbrul de mediu, specialiștii estimau că până în 2020, aceasta urma să crească până la 14 ani.
Totodată se așteaptă ca și vârsta medie a automobilelor second-hand să se mărească, odată cu eliminarea acestei taxe. În acest moment, vârsta medie este de peste 10 ani.
Ce zice statistica DRPCIV
Potrivit ultimei statistici realizată de către DRPCIV (Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor) la sfârșitul lui 2015, în România numărul total de autovehicule aflate în circulație este de 6,6 milioane de unități, 5.153.182 fiind autoturisme.
Cum arăta Parcul Auto pe 31 decembrie 2015 (autoturisme)
0-4 ani | 407.409 unități |
5-8 ani | 994.879 unități |
9-12 ani | 1.187.507 unități |
Peste 12 ani | 2.563.387 unități |
Peste 20 de ani | 1,2 milioane unități |
245 €trebuia să plătească un român pentru timbrul de mediu pentru un Volkswagen Golf IV fabricat în 2001, benzină, 1.6 litri, 192 g/km emisii
12,9ani este deocamdată vârsta medie a Parcului Auto din România, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană
5.153.182de autoturisme erau înregistrate în România la sfârșitul anului trecut
{{text}}