Eliminarea timbrului de mediu de la începutul lunii februarie, produce deja efecte. Piața privind importurile second-hand este de două ori mai mai mare în primul trimestru din 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut: 128.123 de unități înmatriculate în comparație cu cele 65.000 de unități în 2016.
De exemplu, în luna martie a acestui an, creșterea a fost de 103,79% față de martie 2016 (51.684 unități vs 25.362 unități).
Datele oferite de DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor arată că puterea de cumpărare a românilor a crescut. Comparând primul trimestru al anului cu aceeași perioadă din 2016, piața înmatriculărilor de mașini noi a crescut și ea cu 27,5% (22.276 unități vs 17.471 unități). Chiar și cu acest plus, raportul privind înmatriculările de mașini noi și cele aduse din străinătate este acum de aproape 1/6. Pentru fiecare vehicul nou înscris s-au înmatriculat 5,75 mașini second-hand în condițiile în care anul trecut acest raport era doar 1:3. A avut de suferit chiar și Dacia, cea mai cumpărată marcă atunci când e vorba de mașini noi. Vânzările au scăzut în lună martie cu aproape 20%, numai 1.557 de unități!
Volkswagen, rămâne lider pe piața second-hand
Marca germană Volkswagen continuă să conducă în topul preferințelor privind importurile second hand. În primele trei luni ale anului au aduse 34.489 de mașini Volkswagen, creșterea față de primul trimestru al anului trecut fiind de 88,35%. Urmează Opel (16.103 unități, +51,03%), Ford (12.721 unități, +69,21%), Audi (11.439 unități, +130,53%), BMW (10.325 unități, +111,79%) și Mercedes-Benz (6.319 unități, +146,74%).
România, locul 18 în Uniunea Europeană
La nivelul Uniunii Europene, potrivit ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), înmatricularile de autoturisme noi au înregistrat o creștere de 11.2% în martie 2017 în comparație cu martie 2016, cifra totală fiind de 1.891.583 unități. Și la nivelul primului trimestru din 2017 există un plus de 8,4% de autoturisme noi, atingându-se un volum de 4.141.269 unități.
Cum era de așteptat, topul este condus de Germania cu un volum de 844.684 autoturisme noi înmatriculate (+6.7%), urmată de Marea Britanie ( de abia ieșită din UE), cu un volum de 820.016 autoturisme (+6.2%) și de Italia cu 582.465 unitati (+11.9%). Romania ocupă poziția a 18-a în clasamentul UE, cu un volum de 22.276 unități, înregistrând o creștere de 27.5% față aceeași perioadă din 2016.
Lumea constructorilor de automobile este dominată în primele trei luni de grupul VW cu 964.383 unități, cu un plus de 5.3%, urmate de cele produse de grupul PSA (Peugeot, Citroen, DS) cu 420.679 unități, în creștere cu 3.7% și grupul Renault cu 405.848 unitati, cu un de 11.1%. Aici a intrat și Dacia cu 111.126 unități (creștere de 9.9% față de perioada similară din 2016).
Vechimea Parcului Auto din România în 2016
- 6-10 ani 346.594 unităţi
- 11-15 ani 301.648 unităţi
- peste 20 de ani 195.666 unităţi
- 0-2 ani 134.322 de unităţi (104.068 autoturisme)
7.010.000 de vehiculecirculau în România la finalul anului trecut. 5,47 de milioane dintre acestea (78%) erau autoturisme
1.250.000 de vehiculeerau înmatriculate doar în Bucureşti (circa 18% din total) la sfârșitul anului trecut
3.036.000 de vehiculecu motorizări diesel erau în circulație la finele lui 2016. Autoturismele reprezentau 2,119 unități
3.586.000 de vehiculecu motorizări pe benzină erau în circulație la finele lui 2016, iar 3,339 de unități erau autoturisme
{{text}}