Sporturi   •   Auto   •   TEST DRIVE

VIDEO+FOTO Test drive cu toată gama de electrice a celor de la BMW » Adrenalină la priză: i8 și i3 pe circuit

Articol de Valentin Damian   —  joi, 11 mai 2017

BMW a organizat în Austria, pe circuitul Driving Camp Pachfurth de lângă Viena, o întâlnire cu toată gama de mașini electrice și Plug-in Hybrid.

BMW i8

  • este cel mai de succes automobil sport Plug-in Hybrid din lume
  •  2013 a fost anul lansării, i8 a încântat cu design-ului său futurist
  •  are două motoare electrice şi unul pe benzină
  •  362 CP și 0-100 în 4,4 secunde
  •  bateria se poate încărca în mers, în orice moment, dacă accelerarea nu se face la sarcină maximă
  •  cuplul total al motoarelor electrice este disponibil încă de la pornire
  • motorul BMW TwinPower Turbo pe benzină cu 3 cilindri şi capacitate de 1.5 litri
  •  unitatea electrică se află pe puntea faţă, în timp ce motorul cu 3 cilindri funcţionează pe puntea spate
  •  viteza maximă este de 250 km/h
  •  autonomie în modul electric: 37 km
  •  consumul mediu pentru primii 100 km parcurși este de 2,1l/100 km

    PREȚ: BMW i3 BEV - 36.295 euro

BMW i3


  • unul din două automobile electrice în România este BMW i3.
  •  structură din carbon şi aluminiu, construită din CFRP (carbon fiber reinforced plastic)
  •  cu până la 500 kg mai uşor în comparație cu un automboil similar.
  •  centru de greutate jos.
  •  atinge performanţele unui MINI Cooper S.
  •  uşor şi agil.
  •  autonomie 200 km în utilizare zilnică
  •  este cel mai scurt BMW, având o lungime de 4 metri
  •  260 litri pentru portbagaj
  •  podeaua foarte înaltă a portbagajului (sub ea se află motorul electric, plus un spațiu pentru motorul termic al versiunii range extender i3)
  •  în primul trimestru din 2017 s-au vândut 4 unități în România
  •  în așteptarea Programului Rabla (bonus de 10.000 euro pentru achiziția unei mașini electrice), BMW a adunat până acum peste 30 de comenzi

    PREȚ: BMW i8 - 137.504 euro

Mașinile BMW Plug-in Hybrid

- în afară de i8, la evenimentul din Austria, constructorul bavarez a prezentat alte trei modele plug-in hybrid: Seria 3, Seria 5 și X5

- în primul trimestru din 2017, aproximativ 10% din modelele BMW X5 livrate este un plug-in hybrid

- există două arhitecturi BMW plug-in hybrid – cu motor cu ardere internă transversal (Seria 3, Seria 5, X5 şi Seria 7) şi cu motor longitudinal (BMW i8, Seria 2 Active Tourer şi MINI Countryman)

- poziţionarea de preţ este la nivel de benzină de putere similară, mai ieftin ca un diesel de putere similară

Există 3 moduri de condus pentru plug-in hybrid:


Auto eDrive – modul intrinsec

Max eDrive – deplasări electric cu viteză mai mare, motorul cu ardere internă proneşte doar la kick-down sau după ce bacteria a ajuns la un prag minim

Battery control – se poate specifica nivelul de încărcare al bateriei pe care doresc să îl obţin

Funcţionarea modelelor hybrid în funcţie de modul de condus

Sport – favorizează motorul pe benzină şi funcţionează în regim de turaţii mai mare. Prin urmare capacitatea de regenerare şi reîncărcare a bateriei este mai mare

EcoPro – mod coasting cu oprirea motorului la ridicarea piciorului după acceleraţie până la viteze de 160 km/h.



Perspective BMW Group pentru viitor

BMW Group are ca strategie un model plug-in hybrid pentru fiecare dintre modelele nou lansate (proiectul a început deja cu lansarea actualei generaţii BMW X5)



În 2020 va fi lansat primul model electric al mărcii – BMW X3.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.