BMW a organizat în Austria, pe circuitul Driving Camp Pachfurth de lângă Viena, o întâlnire cu toată gama de mașini electrice și Plug-in Hybrid.
BMW i8
- este cel mai de succes automobil sport Plug-in Hybrid din lume
- 2013 a fost anul lansării, i8 a încântat cu design-ului său futurist
- are două motoare electrice şi unul pe benzină
- 362 CP și 0-100 în 4,4 secunde
- bateria se poate încărca în mers, în orice moment, dacă accelerarea nu se face la sarcină maximă
- cuplul total al motoarelor electrice este disponibil încă de la pornire
- motorul BMW TwinPower Turbo pe benzină cu 3 cilindri şi capacitate de 1.5 litri
- unitatea electrică se află pe puntea faţă, în timp ce motorul cu 3 cilindri funcţionează pe puntea spate
- viteza maximă este de 250 km/h
- autonomie în modul electric: 37 km
- consumul mediu pentru primii 100 km parcurși este de 2,1l/100 km
PREȚ: BMW i3 BEV - 36.295 euro
BMW i3
- unul din două automobile electrice în România este BMW i3.
- structură din carbon şi aluminiu, construită din CFRP (carbon fiber reinforced plastic)
- cu până la 500 kg mai uşor în comparație cu un automboil similar.
- centru de greutate jos.
- atinge performanţele unui MINI Cooper S.
- uşor şi agil.
- autonomie 200 km în utilizare zilnică
- este cel mai scurt BMW, având o lungime de 4 metri
- 260 litri pentru portbagaj
- podeaua foarte înaltă a portbagajului (sub ea se află motorul electric, plus un spațiu pentru motorul termic al versiunii range extender i3)
- în primul trimestru din 2017 s-au vândut 4 unități în România
- în așteptarea Programului Rabla (bonus de 10.000 euro pentru achiziția unei mașini electrice), BMW a adunat până acum peste 30 de comenzi
PREȚ: BMW i8 - 137.504 euro
Mașinile BMW Plug-in Hybrid
- în afară de i8, la evenimentul din Austria, constructorul bavarez a prezentat alte trei modele plug-in hybrid: Seria 3, Seria 5 și X5
- în primul trimestru din 2017, aproximativ 10% din modelele BMW X5 livrate este un plug-in hybrid
- există două arhitecturi BMW plug-in hybrid – cu motor cu ardere internă transversal (Seria 3, Seria 5, X5 şi Seria 7) şi cu motor longitudinal (BMW i8, Seria 2 Active Tourer şi MINI Countryman)
- poziţionarea de preţ este la nivel de benzină de putere similară, mai ieftin ca un diesel de putere similară
Există 3 moduri de condus pentru plug-in hybrid:
Auto eDrive – modul intrinsec
Max eDrive – deplasări electric cu viteză mai mare, motorul cu ardere internă proneşte doar la kick-down sau după ce bacteria a ajuns la un prag minim
Battery control – se poate specifica nivelul de încărcare al bateriei pe care doresc să îl obţin
Funcţionarea modelelor hybrid în funcţie de modul de condus
Sport – favorizează motorul pe benzină şi funcţionează în regim de turaţii mai mare. Prin urmare capacitatea de regenerare şi reîncărcare a bateriei este mai mare
EcoPro – mod coasting cu oprirea motorului la ridicarea piciorului după acceleraţie până la viteze de 160 km/h.
Perspective BMW Group pentru viitor
BMW Group are ca strategie un model plug-in hybrid pentru fiecare dintre modelele nou lansate (proiectul a început deja cu lansarea actualei generaţii BMW X5)
În 2020 va fi lansat primul model electric al mărcii – BMW X3.
{{text}}