Mini a lansat şi varianta Clubman, un model cu 5 uşi care nu sînt dispuse în mod tradiţional
De la început trebuie precizat că Mini este de trei feluri: Mini hatchback, Mini Cabrio şi Mini Clubman. Ultima variantă a apărut la sfîrşitul lui 2007, germanii dorind astfel să-şi lărgească gama de modele. Mulţi spun că e vorba de un break. Dar nu e ! E adevărat că este mai lung decît celelalte Mini de pînă acum. Accesul în spate se face prin două portiere, fiecare dintre acestea deschizîndu-se în sens invers. "The Club Doors", le-au spus nemţii. Uşi şic. Nu sînt singurele dispuse în mod tradiţional. De cele de la portbagaj am vorbit. Mai rămîn portierele laterale de la şofer şi pasagerul din dreapta. Ultima mai are o soră, fără mîner exterior, tot "club door", destinată pentru accesul la bancheta din spate.
E clar că vorbim de o maşină exclusivistă, destinată unei anumite categorii de oameni, pentru care costumul, genţile Louis Vuitton şi ce mai e nou pe la Paris sau Milano sînt la ordinea zilei.
Clubman se regăseşte în trei versiuni, două pe benzină şi una pe motorină: Cooper (motor 1.6, 120 CP), Cooper S (motor 1.6, 175 CP) şi Cooper D (1.6, 110 CP).
Mini Clubman Cooper S a fost modelul testat. Cei 175 cai-putere fac din Clubman o maşină sport. Mai corect spus o mică fiară. La interior, Clubman-ul este mai mare decît un Mini normal, mai ales pentru locurile din spate. Şi portbagajul este mai încăpător. În rest, aceleaşi ceasuri mari ca la un Mini normal. Maşina e trendy şi asta contează cel mai mult pentru clienţii cărora i se adresează!
25.320 de euro (TVA inclus) costă modelul testat, Mini Clubman Cooper S
Mini Clubman Cooper S
Capacitate cilindrică 1.598 cmc
Putere 175 CP
Consum urban 8.0 l/100km
Consum mixt 5,3 l/100km
Viteză maximă 240 km/h
0-100 km/h 7,6 s
{{text}}