Dezvăluirea contractului FRF - ”Țiriac Auto” a tulburat ieri apele la sediul federației, unde s-au schimbat yalele la birourile financiare și s-a declanșat o anchetă internă pentru a detecta cine a ”scăpat” documente către presă.
Panica a pus stăpânire ieri pe FRF după ce Telekom Sport și Gazeta au dezvăluit contractul federației cu "Țiriac Auto". E parteneriatul prin care șefii de la Casa Fotbalului și-au asigurat mașini de lux pentru trei ani și jumătate (2015-2018), oferind la schimb servicii de marketing și promovare în valoare de 500.000 de euro prin platforma FRF și a echipei naționale. Și doar 225.000 de euro cash în conturi pentru a fi folosiți în beneficiul fotbalului românesc.
"Au schimbat încuietorile la birourile financiare, au început să-i oblige pe oameni să dea declarații pe proprie răspundere că actele nu au ieșit din calculatoarele federației. Și se suspectează unii pe alții vizavi de scurgerea de documente", povestește o sursă GSP atmosfera existentă ieri în sediul de lângă Stadionul Național.
"Șeful de la marketing merge și în vacanțe cu Mercedesul"
Detaliile despre autoturismele federale continuă însă să iasă la iveală. Bunăoară, un alt oficial care beneficiază de confortul unui Mercedes GL-Class e directorul de marketing Bogdan Popescu, unul dintre oamenii-cheie ai administrației federale.
Povestește un insider: "Sunt multe ocazii în care Popescu lasă mașina familiei și merge pe unde are nevoie cu un alt autovehicul din flota FRF, cel condus de unul dintre subordonații săi, Romeo Bănică. Folosește Mercedesul inclusiv pentru a merge în vacanțe".
Un mercedes GL-Class poate costa și 100.000 de euro
"Normal era ca raportul să fie invers"
Invitați ieri în studioul Telekom Sport, doi foști președinți la nivelul L1 și oameni care au lucrat la contracte de publicitate, Marius Stan și Constantin Zotta, și-au exprimat și ei uimirea vizavi de conținutul parteneriatului FRF - Țiriac.
"Dacă aș evalua numai clauza care spune că federația pune la dispoziție pentru companie minimum 6 la sută din suprafața alocată sponsorilor pe ledurile din jurul terenului, aș ajunge, probabil, la o valoare de zece ori mai mare decât cea stipulată în contract", a comentat Zotta.
Iar Stan a punctat: "Mi se părea mai normal ca raportul de 70% mașini - 30% cash să fie invers. Depinde însă și dacă partenerul ar fi acceptat așa ceva".
"1,5 mil.E/an în 2009 de la Ursus și favoruri mai mici decât la Țiriac"
În perioada mandatului lui Ionuț Lupescu, FRF a semnat un contract generos cu Ursus, considerat și azi în mediile publicitarilor cel mai mare din istoria sportului românesc. Compania a încheiat cu federația un contract de 1,5 milioane de euro cash pe an, înțelegere care a funcționat în perioada 2009-2011, după care Ursus a reziliat unilateral înțelegerea din cauza anchetelor declanșate în fotbalul românesc.
FRF a apucat însă să încaseze circa 4,5 milioane de euro, "fără să ofere partenerului de atunci atâtea beneficii câte se regăsesc în contractul de acum net inferior cu Țiriac", după cum susțin surse apropiate tranzacției din 2009.
Burleanu: "Sper ca partenerii să fi fost afectați cât mai puțin"
Sub titlul "Țiriac Auto - un partener valoros care nu merită tăvălit în presă", Răzvan Burleanu a postat ieri pe blogul personal un comentariu vizavi de dezvăluirile Telekom Sport/GSP. Pasajele relevante: "Desfășurăm eforturi să atragem parteneri la echipa națională, la FRF, înspre fotbal în general, iar astfel de demersuri îi descurajează.
Nu sunt surprins că un contract comercial între două entități private a ajuns în presă. Contractul e unul legal și absolut decent, nu avem de ce să ne ascundem. Sunt supărat însă că astfel de divulgări îi pot afecta pe partenerii noștri, care au alte exigențe de confidențialitate în zona de business. Sper să fi fost afectați cât mai puțin de pe urma acestui articol".
"În privința tipului de autoturisme, precizez că e opțiunea partenerului Țiriac Auto să-și promoveze prin intermediul FRF ce modele și mărci consideră strategic că trebuie prezentate, în funcție și de campaniile sale de marketing sau de noile lansări. Nu noi am cerut autoturisme Mercedes sau Ford" Răzvan Burleanu, președinte FRF, pe blogul personal
{{text}}