Fotbal   •   Nationala   •   ALEGERI FRF

EXCLUSIV / VIDEO "FRF leaks": suma uriașă plătită de Burleanu pentru brandul naționalei 

Articol de Justin Gafiuc   —  vineri, 13 aprilie 2018

Suma reprezintă numai o parte din costurile suportate anul trecut de FRF pentru lansarea brandului ”tricolorilor”. Federația a lucrat în proiect cu agenția Webstyler, unde acționar e și Felix Tătaru, publicitarul preferat ani de zile de Traian Băsescu.



La sfârșitul anului trecut, FRF, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică, lansa ceea ce a numit oficial "prima identitate de brand din istoria echipei naționale de fotbal a României". Concret, federația a propus un blazon special pentru reprezentativă, cu o heraldică reprezentând cele cinci regiuni ale țării, precum și un alt model de echipament, personalizat. Culori: galben și roșu. Pentru portari: negru, violet, verde.

Proiectul a fost pus în practică împreună cu două companii: Brandient și Webstyler, membru GMP Group. Astăzi, într-un nou episod legat de cea mai mare scurgere de informații din istoria sportului românesc, descoperim detalii despre o parte dintre costurile suportate de FRF în această campanie. 

Prins în dosarul "Gala Bute"

Webstyler este o agenție deținută în cote egale de Felix Tătaru și Bogdan Nițu. Primul dintre ei e un nume cu rezonanță în industria publicitară: a lucrat în șase campanii pentru Traian Băsescu, la Primărie și la Cotroceni. 


Recent, numele lui Tătaru a apărut și în procesul "Gala Bute". Procurorii DNA au susținut că, în 2011, el a încasat 50.000 de euro cash, la negru, din partea Elenei Udrea, punct de vedere însușit și de Înalta Curte. Tătaru a pretins însă permanent că nu a încasat niciun ban la sacoșă în campania PDL, în care fusese angajat cu compania Map Advertising SRL.

21.000 euro pe spoturile TV 

Acum, duetul Tătaru – Nițu, prin agenția Webstyler, s-a ocupat de partea de implementare a campaniei federale. Iar documente contabile FRF, semnate de Nițu și de Burleanu, arată că, pentru întreaga afacere, federația a scos din vistierie aproape 45.000 de euro numai pentru partea de producție și festivitatea de lansare, desfășurată la "Stejarii Country Club", proprietatea lui Ion Țiriac.

Concret, actele dezvăluie următoarele sume defalcate:


  •  spot TV – 98.050 lei (21.324 euro)
  • spot radio – 4.264,33 lei (929 euro)
  • creație branding sediu FRF și branding expunere mall Băneasa Shopping City – 2.514,86 lei (548 euro)
  • 120 de stickere – 492,46 lei (107 euro)
  • creație Giveaways (pin și cutie cu mesaj, cutie cadou, manifesto printat, stickuri, wallpaper) – 7.332,14 lei (1.595 euro)
  • producție Giveaways (500 bucăți pin alamă, auriu, cutie pin / 1000 bucăți cutie cadou
  • tricou, manifesto, cutii colective de depozitare – 49.846 lei (10.841 euro)
  • spot tabelă – 554,17 lei (119 euro).

Rezultă un total de 35.643 de euro achitați către Webstyler, în mai multe tranșe. 

Peste 7.000 de euro numai pe mâncare!

Ceremonia de prezentare, la care au participat, printre alții, selecționerul Cosmin Contra și directorul sportiv Adrian Mutu, a mai costat federația alți 8.765 de euro, plătiți către SC Medusa Hotel International SRL, societatea care gestionează complexul de agrement "Stejarii" din nordul Capitalei. Serviciile oferite au fost următoarele: - aranjament sală – 1.295 euro - băuturi non-alcoolice – 100 euro - mâncare – 7.370 euro.

"De astăzi, tricolorii joacă pe piept cu un blazon în care istoria românilor și susținerea lor sunt laolaltă pentru victorie. Noul blazon al echipei naționale și noul echipament vor fi pentru tricolorii de azi și de mâine o chemare la unitate și la dăruire"

Răzvan Burleanu, președinte FRF, la lansarea brandului

Au colaborat și în 2015

În toamna lui 2015, FRF a mai colaborat cu agenția Webstyler și cu ocazia partidei România – Finlanda din preliminariile CE 2016. Inițial, meciul trebuia să se dispute cu porțile închise în urma incidentelor produse de suporteri la meciul anterior de acasă cu Grecia, dar UEFA a suspendat decizia cu numai două zile înaintea jocului. Inițial, Webstyler promovase o arenă virtuală a fanilor, cu bilete imaginare pentru suporteri, care s-au transformat însă în tichete reale după ce întâlnirea s-a putut disputa cu spectatori. 

Documente din contabilitatea FRF: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.