Actele contabile FRF detaliate pe cinci luni, octombrie 2017 - februarie 2018, arată cheltuieli federale de circa 100.000 de euro pe zona de media.
Pentru Răzvan Burleanu, comunicarea a însemnat unul dintre pilonii mandatului său pe durata celor patru ani în fruntea FRF, persoană juridică de drept privat și utilitate publică. Iar date din contabilitatea federală, devenite publice în cea mai mare scurgere de informații din istoria sportului românesc, developează interesul echipei de la Casa Fotbalului pe acest segment.
O singură cifră reieșită din documente indică aplecarea prioritară a FRF către promovare: circa 100.000 de euro cheltuiți în numai cinci luni (octombrie 2017-februarie 2018) pe servicii media! De la producție audiovideo și mentenanță social-media până la monitorizare presă și servicii foto/redactare știri, plaja acoperită de plățile federale e foarte vastă.
12.600 euro pentru broșura de campanie a lui Burleanu
Iar compania care a încasat cei mai mulți bani se numește DC Communication: 30.000 euro din relații publice și facebook.
Urmează apoi Elit Advertising: 92.572,92 lei, aproximativ 20.200 euro. Grosul banilor, 12.600 euro, au venit din tipărirea broșurii "Raport de joc", cea care cuprinde reperele întregului mandat al lui Burleanu, folosită și împărțită în campania pentru alegerile din 18 aprilie.
În rest, Elit Advertising s-a mai ocupat de programele de meci pentru România-Kazahstan, România-Portugalia (U21) și un ghid de nutriție elaborat sub egida federală.
De la servicii audiovideo la monitorizare presă
Pe ce s-au dus mai departe banii FRF în zona media, fără a face niciun fel de comentarii asupra lor? Gazeta vă prezintă sumele, fără a le comenta în niciun fel:
- 16.600 euro – servicii audiovideo
- 14.130 euro – livestream pentru meciuri futsal sau juniori, emisiune FRF TV
- 3.365 euro – multicam, sistem Kiss Cam
- 3.000 euro – mentenanță facebook
- 2.900 euro – broșura "Împreună suntem fotbal"
- 2.000 euro – monitorizare presă, servicii foto, comunicate de presă.
Inclusiv Asociația Presei Sportive, condusă de Dumitru Graur, e înscrisă pe lista cheltuielilor federale: câte 450 de lei în fiecare lună pentru cumpărarea unui pachet din revista "Sport în România", editată de APS.
Alții 11.000 euro pe salarii
În afara cheltuielilor reieșite din contabilitate, FRF mai plătește lunar peste 11.000 de euro net cu salariile oamenilor din departamentul de comunicare, cel mai stufos din întregul sport românesc: 8 oameni. Aceasta e o informație pe surse federale, nu face parte din cifrele descoperite în actele FRF, dar oferă tabloul complet al cheltuielilor efectuate de "administrația Burleanu" pe acest domeniu. Venitul cel mai mare îl are managerul de comunicare Răzvan Mitroi, cu un salariu lunar net de 3.500 de euro, potrivit unor insideri FRF.
{{text}}