Chiar când regreta că s-a folosit apă și nu gloanțe, Cristian Bîrdac încasa de la BTT, prin firma sa Content Media Press, 81.700 de lei pentru ”strategii de promovare, dar e mult spus”, explică chiar el.
- Filiera pe care a fost promovat Bîrdac este cea a PSD Constanța, el fiind în aria de influență a lui Nicușor Constantinescu
„Cine-i Diaspora?!? Observ mii de postări în care suntem ultragiaţi că Jandarmeria a făcut şi a dres. Postăm nişte materiale video scoase din context şi facem pe călugăriţele pe aici. Dar ăia care au dat foc la toţi brazii din Victoriei şi că erau să sară în aer maşinile din zonă sau ăia de au măturat cu forţele de ordine pe jos, ăia cu ceafă lată, ăia nu ne mai deranjează? Ce Diaspora reprezentau ăia? Peluza Paris sau peluza Madrid? Nu mai plângeţi şi rostogoliţi imbecilităţi pe reţele. Trebuiau mitraliaţi, nu stropiţi cu apă!!!”.
Cuvintele îi aparțin lui Cristian Bîrdac, consilier guvernamental în 2017 la Secretariatul General al Guvernului României.
După protestul Diasporei din 10 august, Bîrdac a postat pe Facebook, chiar pe 11 august, că manifestanții ”Trebuiau mitraliați, nu stropiți cu apă!”.
După ce postarea a fost remarcată de Adevărul, Bîrdac și-a șters comentariul.
Chiar în momentul în care el reacționa astfel la adresa protestatarilor, firma lui, Content Media Press, unde este acționar cu 100%, derula un contract cu BTT, companie cu capital integral de stat.
În acea vară, Cristian MG, nickname-ul lui Constantin Bîrdac, posta despre hotelul Forum, din Costinești:
”Hotel Forum vă așteaptă la Restaurantul Forum cu preparate tradiționale și mediteraneene. Mănânci ce vrei, cât vrei și plătești o singură dată”.
Contractul de promovare a hotelului Forum, semnat în aprilie 2018 pentru 8 luni, cu final în decembrie 2018, prevede servicii pentru pagina de Facebook, știri, machete grafice și alte servicii de promovare.
Valoarea totală este de 81.700 de lei, echivalentul a 19.000 de euro, aproximativ 2.000 de euro pe lună. Un salariu excepțional pentru România primit de un om, prin propria firmă, pentru servicii greu de măsurat și de verificat.
”Este o achiziție inutilă deoarece hotelul Forum se vinde fără promovare, iar la momentul încheierii contractului, care poate fi numit fictiv, hotelul avea deja vândut 90% din spațiul de cazare pentru tot sezonul estival”, explică un angajat din cadrul BTT SA.
Forum are reputația unuia dintre hotelurile legendare ale litoralului românesc, plasat chiar pe faleza din Costinești.
Cristian Bîrdac este un apropiat al lui Constantin Diceanu, directorul BTT SA și fost purtător de cuvânt al lui Nicușor Constantinescu.
Cristian Bîrdac: ”Nu m-au plătit să le fac publicitate, ci pentru machetare și consultanță”
Contractul cu BTT a urmat procedura standard, spune fostul consilier guvernamental
-Domnule Bîrdac, în ce a constat contractul semnat anul trecut cu BTT SA?
–A fost un contract pentru servicii DTP și campanie publicitară. Dar nu m-au plătit să le fac publicitate, ci a fost vorba de consultanță,
-Ce fel de consultanță?
–Să le prezint strategii, dar e mult spus, de promovare a proiectelor lor în mediile de difuzare, radio, TV, social-media
-Iar serviciile DTP?
–A fost vorba de machetare a materialelor publicitare, gen târguri de turism…
-Despre hotelul Forum din Costinești?!
–Au existat materiale despre hotelul Forum cînd au redeschis Teatrul de vară…
-Îl cunoașteți pe Constantin Diceanu, directorul BTT SA?
–Doar din vedere. Nu am interacționat cu dânsul. Oricum, el a fost numit director după ce am semnat contractul.
-Cum ați aflat de această achiziție, BTT neorganizând licitație?
–Știu că BTT a făcut cerere de oferte către mai mulți furnizori de servicii și apoi a apărut în sistemul electronic. A fost o procedură standard.
{{text}}