Sporturi   •   Investigatii extrasport   •   SECTORUL 5

 Le-am stricat ficțiunea de 700.000 de euro! Sectorul 5 și firma Libro recunosc că „nu s-a prestat integral și nu se vor plăti toți banii”!

Articol de Mirela Neag, Cătălin Tolontan, Răzvan Luţac   —  joi, 20 septembrie 2018

Libertatea prezintă imaginile cu zecile de locuri unde ar fi trebuit să fie bannere, dar nu a fost pus niciunul

Primăria Sectorului 5 susține că ”primarul Daniel Florea nu a avut nicio implicare în organizarea evenimentului ”Zilele Sectorului 5””.

Mda. De aceea unii dintre cei implicați au început să-și ia avocați.

De aceea, conform martorilor oculari participanți la aceste discuții, ”primarul vorbea cu șefa centrului și cu alți oameni în biroul său despre organizarea evenimentului!”.


Și tot de aceea, ieri, Mihaela Neagu, patroana firmei Libro, a invitat echipa de investigație de la Libertatea să meargă în biroul ei din zona Foișor, ”ca să vă prezint documentele”.

Urmează scene halucinante.

”FĂĂĂ, EU TE BAT DE TE RUP!”

Un tânăr bărbat cu atitudine familiară apare în biroul patroanei, o înjură și o amenință, ”făăă, du-te-n g… m…, eu te bat de te rup, dacă te mai bagi peste mine!”.


Tipul dă cu pumnul în peretele de sticlă și pleacă după ce Mihaela Neagu abia îl scoate pe holul blocului, ca scena să nu mai aibă loc sub privirile presei!

”Eu nu am vrut să iau acest contract pentru evenimentul de la Sectorul 5! Am fost presată”, declară femeia la întoarcerea în birou, încheind cu un la fel de stupefiant: ”Nu vreau să sfârșesc precum Condrea!”.

Ce înseamnă asta? De cine se teme?

MICA PARTE DIN MAREA ECUAȚIE

În 2013, când firma ei făcea bani cu clubul bugetar Olimpia, pe care-l conducea, și când arunca milioane de euro de la stat pe pământuri, Mihaela Neagu declara că ”Sunt o mică parte dintr-o mare ecuație!”.

Acum, patroana firmei dă vina pe fosta directoare a Centrului Cultural, Ramona Manole.

Tot pe Manole aruncă responsabilitatea și actuala directoare, Mariana Stoica, cea care a semnat în comisia de evaluare, dar care spune că, de fapt, ”Ramona Manole a negociat în biroul ei tarifele cu artiștii”.

E o nebunie colectivă.

CE-AȚI FĂCUT CU BANII?

Lumea celor amestecați în evenimentul de 700.000 de euro s-a dat peste cap când au apărut prețurile evident supraevaluate.

Ei se arată cu degetul, șoptesc, se dau victime, vorbesc despre teoria conspirației.

Chiar dacă toate acestea ar fi adevărate în același timp, ceea ce e o imposibilitate logică, și tot ar rămâne întrebarea esențială a oamenilor: ce-ați făcut cu banii?!

Asta ne interesează!

PATROANA RECUNOAȘTE: ”PROMOVAREA ȘI BANNERELE NU AM AVUT TIMP SĂ LE FACEM!”

De pildă, publicitatea care trebuia să se facă evenimentului.

Erau prevăzute 10.000 de flyere, pliante. Un banner de 25 de metri, stradal, la ”Eroilor”.

Plus alte bannere în 14 locuri din oraș.

La finalul lui august, cu trei săptămâni înainte de eveniment, cei de la Centrul Cultural, care simțiseră că totul e un blat, au început să strângă probe.

Ei au însemnat, pe fotografii, locurile unde urmau să fie bannerele.

Străzile pe care angajații Centrului au marcat bannerele simbolic pe poze și, apoi, și-au dat seama că nu aveau să fie amplasate (de la stânga, sus, la dreapta, jos): Drumul Sării / 13 Septembrie, Kogălniceanu, Marriott, Piața Operei, Prosper, Rond Alexandriei – Antiaeriană, Piața Rahova, Sebastian – Ferentari, Piața Rahova, Piața Jose Rizal (Vladimirescu / Panduri)

Așa au rămas bannerele. Virtuale.

Ficțiuni de bannere într-o mare ficțiune, Zilele Sectorului 5, ”care au costat cel puțin dublu față de cât ar fi trebuit să plătească în mod normal!”.

După ce Libertatea a publicat ieri primele sume, patroana Libro a recunoscut că ”promovarea și bannerele nu am avut timp să le facem”!

Iar Centrul Cultural a spus că „Dacă se va stabili că nu și-au îndeplinit sarcinile, ne vom recupera banii”.

Ce repede se vede ficțiunea, atârnând ca nimic, în aerul de deasupra primarului Daniel Florea.

CENTRUL CULTURAL SECTORUL 5: ”PUTEM RECUPERA TOȚI BANII!”

Directoarea Centrului de Cultură din Sectorul 5 spune că fosta șefă Ramona Manole a negociat sumele și onorariile artiștilor chiar la ea în birou, „evenimentul a fost ideea ei”, iar Primăria poate recupera suma

Centrul Cultural „Ștefan Iordache” e în același sediu cu Primăria Sectorului 5. Se intră pe un gang din noua clădire a Primăriei, așezată în spatele Autogării Filaret. Întâlnire cu Mariana Stoica, noua directoare. A ajuns pe această poziție joi, chiar înaintea evenimentului „Zilele Sectorului 5”!

– Doamnă Stoica, cum de o firmă de curățenie a ajuns să organizeze un eveniment cultural?

– În afară de obiectivul principal de activitate, care este, cum ați observat și dumneavoastră, legat de curățenie, am observat că, printre obiectivele secundare, apărea și organizarea de evenimente.

-Și era suficient? Nu era vorba de experiență în caietul de sarcini?

-Nu, nu, sigur că nu era singura condiție. Noi ne-am interesat, ei organizaseră evenimente și în trecut. Bine, nu evenimente outdoor de amploarea acestuia, ci evenimente indoor. Diverse conferințe.

-Dar conferințele sunt altceva decât evenimentele culturale. Cum de s-a ajuns la suma de 700.000 de euro?

-S-a ocupat fosta directoare, Ramona Manole. A fost ideea ei, trecută, apoi, prin Consiliul Local, și inclusă în calendarul evenimentelor. Tot ea s-a ocupat și de negocierea acelor sume cu artiștii.

-Le-a negociat personal?

-I-am văzut la ea în birou pe Marian Ionescu de la Direcția 5, pe Anca Serea, care a fost prezentatoare, pe Ioniță de la Clejani. Cel puțin pe ei i-am văzut eu.

-Știți ce s-a discutat?

-Nu știu exact, ea vă poate spune mai bine. Ea trebuie să vă spună ce intra în sumele respective, câte minute avea fiecare pe scenă, câte piese și așa mai departe. Mai mult, știu că era vorba ca Marian Ionescu să realizeze și un imn pentru Sectorul 5.



Imagine din interiorul Centrului Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”

„LE-AM VIRAT 1,1 MILIOANE LEI, AM BLOCAT 1,3 MILIOANE LEI GARANȚIE”

-Totuși, sunt niște sume foarte mari.

-Din start, noi am oferit acea sumă, care a fost aprobată. Mai departe, era și responsabilitatea firmei care s-a ocupat, Libro Events, pentru a jongla cu acele sume. Puteau să ofere 2 lei pentru ceva și 20.000 euro pentru altceva, mă înțelegeți. Totul trebuia să se încadreze în suma totală de 700.000 euro.

-În momentul ăsta, câți bani au fost virați?

-Le-am dat vreo 30% din sumă, 1.163.000 lei. Cam 250.000 euro. Dar și ei ne-au plătit o garanție, de 1,3 milioane.

-Ce intră în sumă?

-Ceea ce era la vedere. Adică a cântat Holograf, i-am văzut pe scenă, e clar, au venit. S-a îndeplinit 100%. Au venit cu atâtea sandviciuri pentru copii, e clar, s-a îndeplinit.

-Totuși, înțeleg că nu au îndeplinit totul din oferta tehnică.

-Da, au fost niște probleme. În special pe partea de publicitate, inclusiv niște bannere. Aici aveți dreptate! Dar ei au un termen de o lună de la încheierea evenimentului, deci până în 17 octombrie 2018, să vină cu un raport tehnic. Să ne prezinte ce au făcut și ce n-au făcut. Se vor uita împreună cu membrii unei comisii de recepție. Vor vedea pentru fiecare îndatorire în parte cât s-a realizat. Uite, aici ați făcut 10%, aici ați făcut 15%, aici nu ați făcut nimic, aici ați făcut 100%.

-Și vă recuperați respectivii bani?

-Se pot recupera toți banii, iar decizia are titlu executoriu, adică ne recuperăm pe loc banii, nu e nevoie să mergem în instanță. Așadar, în cazul în care cei din comisia de recepție vor considera că firma Libro nu și-a îndeplinit sarcinile, ne vom primi banii înapoi. Toți.

Taraful de la Clejani, cu Viorica (stânga) și Ioniță (la microfon) în prim-plan // Foto: Facebook

„AU FOST APROAPE SĂ RENUNȚE CU CÂTEVA ZILE ÎNAINTEA EVENIMENTULUI”

-De ce a plecat directorul Ramona Manole?

-Ea era angajată a Primăriei pe postul de consilier al primarului Daniel Florea. S-a schimbat organigrama, au rămas doar 2 consilieri, iar dânsa nu avea studii juridice și a fost îndepărtată. Era o condiție care trebuia îndeplinită. La noi, la Centrul Cultural, era doar detașată.

-Totuși, de ce chiar înaintea evenimentului?

– Pentru că atunci i-a intrat în vigoare încheierea, atunci s-a terminat contractul cu Primăria.

– Înțeleg că nu a plecat singură.

– Da, au mai plecat două persoane, și ele detașate, dar acele persoane veniseră de numai 2 zile. Erau, înțeleg, apropiați de-ai doamnei Manole. Probabil dorea să își facă o echipă aici, iar acei oameni au plecat fiindcă a plecat și ea.

-Tot doamna Manole a ținut legătura cu cei de la Libro?

-Da, exact. Ea se și întâlnea cu cei din firmă, care au venit, fizic, de câteva ori aici. Știu că nu era foarte mulțumită de relația cu ei.

-În ce sens?

-Avem un top mare de corespondență cu ei, mailuri. Asta începând din momentul semnării contractului și până cu câteva zile înaintea evenimentului, când au vrut să renunțe.

-De ce să renunțe?

-Nu știu, tot doamna Manole știe detaliile. Sincer, ce cred eu, probabil s-au gândit că nu pot organiza un eveniment de o asemenea amploare. Asta cred eu. Și de asta au vrut să renunțe. Dar nu pot ști sigur.

MIHAELA NEAGU: ”NU VREAU SĂ AJUNG CA DAN CONDREA!”

Mihaela Neagu, patronul Libro Events, recunoaște că nu a prestat toate serviciile din contract și susține că nu are nimic de ascuns



Mihaela Neagu, fotografiată de GSP pe când era directoare la clubul Olimpia

-Doamnă Neagu, ne-ați contactat spunându-ne că sunteți dispusă să ne prezentați toate documentele legate de evenimentul „Zilele Sectorului 5”.

-Da, pentru că nu avem nimic de ascuns. Libro Events este o firmă cu 800 de angajați, derulează zeci de contracte și are o imagine de apărat. Și nu suntem doar o firmă de curățenie, așa cum ne-ați prezentat.

-Când ați semnat contractul cu Centrul Cultural al Sectorului 5?

-Pe 4 septembrie ne-au chemat să semnăm. Eu nici nu eram în țară. Atunci am realizat că nu avem timp să prestăm toate serviciile conform contractului și i-am notificat în acest sens. De exemplu, trebuia să începem să promovăm evenimentul cu zece zile înainte. Nu știam dacă artiștii pe care-i solicitau au programul disponibil. Iar când am realizat că ei deja vorbiseră cu artiștii inclusiv onorariile și eu nu am mai putut negocia nimic, am fost pe punctul să renunț la contract.

-Cum adică erau stabilite deja onorariile pentru artiști?!

-Eu am dorit să-i aduc pe Provincialii, Vunk, Gheorghe Zamfir, ei i-au vrut pe Holograf, care mi-au impus prețul: 9.500 euro plus TVA trupa, 9.500 euro plus TVA, Dan Bittman. Iar Chef Cătălin Scărlătescu mi-a cerut cu 5.300 euro mai mult decât am ofertat noi, n-am avut ce face, i-am dat!

-Viorica și Ioniță de la Clejani?!

– Am semnat cu ei pe 11 septembrie pentru un onorariu de 15.000 plus TVA. Nu am putu negocia nimic cu ei. Prezentatoarea Anca Serea a semnat pentru 1.200 euro pe zi ori 3 zile.

-Promovarea evenimentului a fost făcută?

-Nu. Nu le-am putut cuprinde toată promovarea din lipsă de timp. Ce nu am făcut îmi asum. Nu am cerut încă nimic pentru promovare. Am reușit promovarea la TVR, la radio am dorit să o facem la postul ZU, ei nu au vrut decât la Radiodifuziunea Română.

-Cât din contract a fost realizat?

-Din punctul meu de vedere, 90%. Eu pun la dispoziția tututor toate documentele, pentru că nu am nimic de pierdut. Firma are 800 de angajați și nu doresc să ajung ca patronul dezinfectanților de la Hexi Pharma, Dan Condrea!

Citește și:

Firma care a luat 700.000 de euro de la Sectorul 5, din care l-a plătit pe Dan Bittman, este aceeași firmă care sifona bani publici de la clubul sportiv Olimpia!

Prețul odei lui Bittman: 11.000 de euro ca prezentator plus 11.000 de euro pentru trupa Holograf! Pentru că n-a vrut să semneze o achiziție trucată, directoarea a fost demisă de primarul Florea cu o zi înainte de eveniment!

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.