Noua Dacie hatchback s-a lansat ieri la Geneva şi se numeşte Sandero, aşa cum Gazeta a anunţat în exclusivitate în urmă cu o săptămînă
E oficial. Dacia Sandero, ultimul model produs de fabrica de la Mioveni, s-a lansat ieri la Geneva. S-a întîmplat la ora 14:45 (ora României). Cum era de aşteptat, standul românilor a fost plin, mass media din toată lumea fiind curioasă să afle cum se numeşte şi, bineînţeles, cum arată ultima Dacie. Constructorul român a fost foarte secretos înainte de eveniment, presa neavînd aproape deloc acces la informaţie. Mai mult, deşi nu era vorba de summit-ul NATO, standul Daciei a fost păzit cu vigilenţă. Totul era acoperit şi se puteau desluşi doar formele modelului bicorp cu 5 uşi al noului autoturism.
Misterul a fost dezlegat repede cu ajutorul unei franţuzoaice. Se numeşte Beatrice Foucher, şefa de produs a Daciei Sandero. Ea a prezentat maşina. L-a salutat pe premierul Călin-Popescu Tăriceanu, apoi asistenţa şi-a început prezentarea maşinii. "În 2008, Sandero va fi vîrful de lance al mărcii", a spus franţuzoaica. A mai vorbit puţin, nedezvăluind însă care va fi preţul hatchback-ului, după care toată lumea a putut vedea, în sfîrşit, Dacia Sandero.
Producţia noului model Sandero va începe în luna mai, maşina urmînd să fie lansată pe piaţa românească în luna iunie.
Primele impresii despre Dacia Sandero
Plusuri
- este prima maşină din istoria Daciei care este dotată şi cu airbaguri laterale în afara celor frontale
- maşina este dotată cu ABS şi AFU (sistem de asistare de frînare la urgenţă)
- planşa de bord şi tapiţeria sînt bicolore, aspect ce reprezintă un pas înainte în ceea ce priveşte designul
- volanul este în ton cu cel care se foloseşte la Renault şi Nissan
- interior spaţios
- portbagaj voluminos (320 de litri) pentru gama din care face parte
- capacitate mare de încărcare (1.200 de litri)
- finisaje net superioare Loganului
Minusuri
- noua siglă a Daciei seamănă cu un desfăcător de sticle de bere
- interiorul portbagajului este parţial necapitonat, ieşind astfel la iveală tabla vopsită
- aceeaşi gamă de motorizări folosită la Logan, fără nici o noutate
Cifre
7.200 de euro este preţul de bază care se vehiculează pentru Dacia Sandero
4 motorizări oferă Dacia Sandero, două pe benzină (1.4 i, 75 CP şi 1.6 i, 90 CP) şi două diesel (1.5 dCi, 70 şi 85 CP)
3 ani sau 100.000 de kilometri oferă garanţie cei de la Dacia
{{text}}