Uniunea Ciclistă Europeană i-a cerut luni Federaţiei de profil din Franţa să abandoneze ideea organizării cursei Paris-Nice în afara regulilor UCI
Imediat după Congresul organizat duminică în Salonic (Grecia), forul european a emis o rezoluţie în care se încearcă evidenţierea unei căi de compromis între UCI (structura ProTour) şi organizatorii Turului Franţei. 18 federaţii naţionale au votat în favoarea disputării "Cursei Soarelui" sub regulamentul explicit al UCI, în timp ce 7 s-au opus. În acest sens, UCE a creionat punctele-cheie prin soluţionarea cărora ciclismul mondial ar putea ieşi din impas:
1. Uniunea Ciclistă Internaţională trebuie să regîndească întregul circuit ProTour şi să vină cu o propunere certă pentru modul în care vor arăta competiţiile în 2009. Planul competiţional va fi discutat în cadrul Congresului UCI din septembrie 2008.
2. Federaţia Franceză de Ciclism nu va autoriza folosirea unui regulament paralel cu cel al UCI în cadrul cursei Paris-Nice, ca de altfel a niciunei alteia (Paris-Roubaix, Turul Franţei n.a).
Pat McQuaid, preşedintele UCI, a reacţionat favorabil, după cum era de aşteptat, faţă de verdictul UCE. "În primul rînd, vreau să remarc că decizia UCE a fost luată cu o largă majoritate de voturi", a declarat triumfător McQuaid. "Comitetul director al UCE, împreună cu preşedintele Federaţiei Franceze de Ciclism, Jean Petallier, m-au întrebat dacă aş vrea să particip la o întîlnire cu Ministrul Sporturilor din Franţa, Bernard Laporte. Am acceptat, urmînd ca pînă la începutul cursei să stabilim această întîlnire şi să clarificăm lucrurile", a mai precizat irlandezul.
Uniunea Ciclistă Europeană are tot interesul să evite disputarea curselor puternice din Hexagon sub pavilionul exclusiv al Federaţiei Franceze. "Este evident faptul că ASO încearcă să îşi confecţioneze o ligă proprie, privată. Dacă echipele îşi dau acceptul pentru această cursă, societatea este încurajată să îşi continue proiectul. Vor fi sancţiuni grave pentru rutierii şi echipele din Franţa!", a tunat McQuaid.
Asociaţia Internaţională a Echipelor Profesioniste îşi dăduse acceptul pentru a porni cursa sub pavilionul reglementat de ASO, însă din ce în ce mai multe voci dezaprobă ceea ce Eric Boyer, preşsedintele AIEP, considera a fi o "decizie unanimă". Cîştigarea rutierilor devine miza cea mai importantă într-un război ce pare vechi de 1000 de ani.
Paris-Nice debutează duminică, în Amilly. Competiţia trece din nou printr-un moment dificil, după ce anul trecut primul episod al duelului ASO-UCI, respectiv scandalul Unibet, a dat dreptate societăţii franceze.
{{text}}