Liga Campionilor

Samba do Fener

Articol de Aurelian Botezatu  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Legiunea braziliană şi un preşedinte puternic sînt secretele succesului lui Fenerbahce

Poarta la care Duckadam a apărat 4 penalty-uri acum 22 de ani, în finala Cupei Campionilor, Barcelona - Steaua, i-a purtat noroc marţi şi Fenerului. În returul cu Sevilla, Volkan Demirel a parat numai trei, însă de ajuns pentru ca turcii să furnizeze surpriza "optimilor" Ligii: eliminarea celui mai bun club european al ultimilor doi ani, cu 5 trofee cîştigate, printre care două Cupe UEFA.

Cum a fost posibil ca Fenerbahce, altădată una dintre cenuşăresele Ligii, să ajungă între primele opt echipe ale continentului? Prin investiţii masive, dar făcute cu cap. Preşedintele Aziz Yildirim a angajat un antrenor de top, în persoana lui Zico, iar lîngă virtuozii Alex şi Aurelio i-a adus aceştuia alţi patru jucători din Ţara Cafelei: Edu, Vederson, Deivid şi, în 2007, Roberto Carlos.

O veritabilă colonie braziliană, completată cu sîrbul Kezman şi uruguayanul Lugano, care a schimbat radical exprimarea echipei în teren şi i-a indus o foame teribilă de succes. Atît de mare încît, la Sevilla, absenţa lui Roberto Carlos, accidentat, nici nu s-a simţit.

25 de milioane de euro a investit Fener în ultimii doi ani pe piaţa transferurilor
7 milioane de euro este cîştigul anual al lui Roberto Carlos la Fenerbahce

Cum a schimbat Yildirim Fenerul
Unul dintre cei mai bogaţi oameni din Turcia, cu o avere estimată la 4 miliarde de euro, Aziz Yildirim îşi propuse drept obiectiv ca pînă în 2007, anul centenarului, să crească bugetul clubului de la 23,5 milioane de euro, cît era la instalarea sa, în '98, la 100 de milioane. S-a ţinut de cuvînt şi a atins această bornă chiar cu doi ani înainte. Cum a reuşit?
@ A extins capacitatea stadionului Şukru Saracoglu de la 22.500 de locuri la 53.000 de locuri
@ A transformat clubul în societate pe acţiuni, din care 16 la sută le-a pus în vînzare
@ A deschis 45 de magazine "Fenerium" în Turcia, prin intermediul cărora comercializează suveniruri cu însemnele grupării
@ A creat carduri pentru suporterii fideli şi a ajuns să vîndă peste 100.000 în 2007. Cîştig: 13 milioane de euro

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.