Guvernul României încearcă să construiască o cale ferată de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, care ar putea fi folosită și pentru EURO 2020, dar proiectul a fost oprit după o plângere făcută de Ion Țiriac.
Astfel, vineri, Curtea de Apel a decis blocarea construcției, anunță money.ro. Decizia este executorie, dar poate fi atacată la o instanță superioară.
La finalul lunii septembrie, Ion Țiriac, președintele Federației Române de Tenis, și alți parteneri de afaceri au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor și CFR. Aceștia au acuzat faptul că noua cale ferată va dăuna investițiilor făcute și au reușit, pentru moment, să blocheze construirea porțiunii de drum.
Tronsonul de 3 kilometri urma să se desprindă din linia dintre Gara de Nord și Urziceni și să treacă prin spatele patinoarului ridicat de Ion Țiriac la Otopeni, să traverseze DN1 și să ajungă la Aeroportul Otopeni.
Țiriac acuza că trebuie să dărâme patinoarul
În septembrie, Țiriac acuza faptul că este obligat să renunțe la patinoarul Telekom Arena din Otopeni, deschis în decembrie 2016, și că nu va putea finaliza alte proiecte.
„Avem o problemă majoră cu academia Țiriac/Năstase. Ăsta a fost visul meu și al lui Ilie, să facem o academie. E mai complicată! Costă mai mult, dar e vorba despre bani privați. Banii mei! Voiam să o facem la Otopeni, unde trebuia să fie Universitatea despre care tot vorbeam. Din păcate, cu linia asta ferată, care trece pe deasupra acelei străzi, am început să luăm aprobări pentru demolarea patinoarului. Nu pot lăsa copiii cu trenul pe deasupra.
Pe mine mă stupefiază infantilitatea organelor care sunt responsabile pentru așa ceva. Faptul că încă nu se știe proiectul. Dacă trenul trece printr-un butoi sau se fac doar două garduri fonice. Am fost la Minister, fără niciun rezultat. Dacă e așa și se face acest tren, tot acest proiect cade. Trebuia să fie o piscină olimpică, apoi sala Nadiei de gimnastică. Apoi un centru de tenis cu 30 de terenuri. Cu cămin de 40-50 de camere. Așa voiam. Acum patinoarul e închis. Nu pot da drumul în aceste condiții! Unde mergem, nu știu!”
Ion Țiriac, pentru Gazeta Sporturilor.
Linia de cale ferată dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord ar ajuta la preluarea fluxului de fani care vor ajunge în București la vară, când Capitala organizează patru meciuri de la EURO 2020.
{{text}}