Azi s-a lansat mingea oficială a turneului EURO 2020, care va avea loc în 12 orașe din 12 țări vara viitoare, între 12 iunie și 12 iulie.
Designerul adidas Ben Herath a vorbit cu GSP.ro, în exclusivitate pentru România, despre mingea denumită „Uniforia” și dezvăluit elementele-cheie care stau în spatele acestei creații.
- Domnule Herath, EURO 2020 e foarte special, se joacă în 12 țări, la aniversarea de 60 de ani a turneului. Cum v-au influențat munca aceste date?
- Au avut o influență majoră. Pentru prima dată, EURO se ține în 12 orașe din toată Europa, iar această nouă abordare a dat turneului un spirit unic de unitate. Fotbalul are puterea de a uni atâția oameni, atâtea locuri. Am folosit asta ca sursă principală de inspirație pentru această minge - legat de design și de nume.
- Ce semnifică numele mingii EURO 2020 - „Uniforia”?
- E un amestec de două cuvinte: unitate și euforie. Fotbalul unește echipe, jucători, fani, iar acest spirit de unitate se reflectă în nume. În același timp, turneul este despre euforie, pasiune, emoție, așa că am combinat aceste două cuvinte într-unul singur, „Uniforia”, care a devenit numele mingii.
- Ne puteți da detalii despre mingea în sine, culori, design, caracteristici?
- Am privit spre artă ca inspirație. Arta e creativă, sigură pe sine, expresivă, și așa este și fotbalul. Am văzut aceste paralele între artă și fotbal, iar inspirația din spatele designului de acolo a venit. Am folosit efecte precum cele lăsate de pensule pe minge, ca un mod de a estompa granițele, de a uni toate elementele de design. Am folosit culori vibrante, pe care atunci când le pui unele lângă altele pulsează cu energia turneului. Culorile reprezintă și diversitatea jocului, a turneului care se dispută în atâtea locuri. E mult simbolism în acest design.
- Pe mingi se vor afla și coordonatele GPS ale fiecărui oraș, cum a apărut acest detaliu?
- Am vrut să reprezentăm toate orașele pe mingi, așa că veți vedea numele orașelor și coordonatele GPS ale celor 12 stadioane pe care se va juca.
- Testele au durat mult, ne puteți da câteva detalii despre acest proces?
- Au fost ani de teste riguroase pentru a ne asigura că această minge va fi la performanța maximă. Am creat toate elementele folosindu-ne de datele de la teste pentru a obține cea mai bună variantă. Apoi am făcut multe alte teste, în toate condițiile, cu jucători din toate zonele jocului de fotbal.
- Cât durează să creați o minge pentru un turneu cum este EURO 2020? Pornind de la idei, design, producția în sine. Și câți oameni sunt implicați, aproximativ?
- Procesul e destul de lung, am început acum ceva mai mult de 2 ani și a fost o muncă de echipă în spate. Nu e o singură persoană, sunt mulți oameni care au dat forma acestui proiect și au fost responsabili pentru el.
„Atunci când proiectăm o minge oficială de joc, ne dorim întotdeauna să reflectăm cultura; care este spiritul urban pe care îl putem arăta cu mândrie pe stadion. Ceea ce am văzut în orașele noastre - toate orașele noastre cheie - este nevoia de unitate pentru schimbare. Fiind unul dintre cele mai importante evenimente sportive din lume, UEFA EURO2020 reprezintă o oportunitate excelentă de a evidenţia cu mândrie puterea spiritului unit și de a sărbători sportul drept conector al oamenilor, ideilor și creativității”
- Anika Marie Kennaugh, Designer de Produs în cadrul adidas
UEFA EURO 2020 va avea loc în 12 țări, iar meciurile se vor disputa în 12 orașe gazdă - București, Londra, Glasgow, Dublin, Bilbao, Amsterdam, Copenhaga, Sankt Petersburg, Munchen, Budapesta, Roma și Baku.
Mingea a fost prezentată în această seară, în cadrul unui eveniment în Londra, la care au participat internaționali din diferite țări europene, printre care N’Golo Kante, Michy Batshuayi, Kepa Arrizabalaga, Lauren James și Katie Zelem.
Pe lângă dezvăluirea Uniforia, evenimentul a prezentat terenul adidas Origin - o instalație unică, ce îmbină, pe un singur teren, diferitele suprafețe pe care jucătorii profesioniști prezenți la eveniment au început să joace când erau copii. Fabricat din iarbă, gazon artificial, lut dur, beton, nisip și asfalt, „terenul adidas Origin este o reprezentare vizuală a capacității fotbalului de a inspira și de a uni oamenii”, menționează compania.
UNIFORIA Tech Sheet by Gazeta Sporturilor on Scribd
Vezi AICI rezultate și clasamente din preliminariile EURO 2020!
Deplasarea la Londra a fost organizată de adidas
{{text}}