Bill Gates (64 ani), al doilea cel mai bogat om de pe glob, a comandat primul iaht din lume care funcționează pe bază de hidrogen lichid. Americanul a scos din buzunar uriașa sumă de 645 milioane de dolari.
Iahtul este construit de către compania olandeză Feadship și are un design asemănător cu cel al navei „Aqua”, prezentat anul trecut la Monaco Yacht Show, conform dailymail.co.uk.
Iahtul lui Bill Gates: 112 metri, cabine VIP, dar sub cel al lui Roman Abramovich
Vasul, care va avea 112 metri, se va lansa în anul 2024 și va dispune de sală de sport, sală de forță, cabine VIP, un pavilion spațios, toate decorate într-un stil minimalist.
- Co-fondatorul Microsoft este cunoscut drept un împătimit al vacanțelor petrecute pe iaht, însă acesta ar fi primul iaht cumpărat de către miliardar;
- Bill Gates prefera să închirieze navele, de obicei;
- Această super-navă nu va fi însă cea mai mare din lume, nereușind să îl detroneze pe miliardarul rus, Roman Abramovich, proprietarul clubului Chelsea Londra.
Iahtul este prevăzut cu rezervoare gigant care cântăresc 28 de tone și în care se stochează hidrogenul la o temperatură de minus 252 grade Celsius. O noutate o reprezintă faptul că, inclusiv pasagerii vor contribui la producerea energiei, prin intermediul unor celule de carburant care combina hidrogenul cu oxigenul.
sursa foto: sinot.com
Viteza maximă a iahtului: 31km/h, autonomie cât traversarea Atlanticului
Firma olandeză a anunțat că vasul de agrement va avea o viteza maximă de 17 noduri (cca. 31 km/h), iar viteza de croazieră de 10-12 noduri (cca. 20 km/h) având si o autonomie de 3.750 mile nautice, mai mult decât suficient pentru a acoperi traversarea Atlanticului de la New York la Southampton, conform adevarul.ro.
Prin această achiziție, Bill Gates își arată incă o dată interesul pe care îl are pentru carburanții alternativi, el investind deja într-un start-up din California care folosește un software care controlează oglinzi care focalizează razele soarelui.
Planurile prevăzute pentru construirea iahtului includ și o sursă diesel alternativă, din cauza numărului scăzut de stații de încărcare cu hidrogen. Mai multe detalii legate de interioriul vasului nu se știu încă, însă videoclipul care promovează acest iacht sugerează un geam armat prin care se pot observa motoarele cu hidrogen si o sală de gimnastică.
de Vlad Mareș
{{text}}