Diverse

EXCLUSIV VIDEO Marian Aliuță, în conflict cu firma miliardarului Țiriac: „E o rușine!”. Cazul unei mașini de peste 100.000 de euro, cu două motoare distruse: „E marmeladă înăuntru”

Articol de Costin Ștucan, Răzvan Cîrceag  —  Thursday, 16 April 2020

Marian Aliuță (42 de ani) intenționează să dea în judecată producătorul britanic de mașini Land Rover, nemulțumit de probleme tehnice ale mașinii și de tratamentul de care a avut parte la Țiriac Auto. „E o rușine ce se întâmplă la firma lui Țiriac. Mi s-a distrus motorul, se pare că nu îmi schimbau uleiul la revizii”, a spus Aliuță la emisiunea GSP Live.  

Săptămâna trecută, fostul internațional român Marian Aliuță a postat pe Facebook un mesaj critic la adresa firmei Țiriac Auto, dealer autorizat Land Rover. În 2017, Aliuță a cumpărat de la un prieten un model Ranger Rover Vogue 2014, însă ulterior a fost nevoit să schimbe de două ori motorul mașinii după reviziile făcute la firma miliardarului Ion Țiriac.  

124.000$era în 2014 prețul de catalog pentru modelul de Range Rover Vogue achiziționat de Aliuță de la un prieten

În direct la GSP Live, Aliuță a povestit detaliile curioase ale acestui caz: „Mașina era cumpărată din Germania, dar mi-am făcut reviziile la el, la Țiriac. Am avut probleme mari cu ea, mulți au. Prima oară, eram pe autostradă, mergeam spre Constanța. În mers, s-a oprit mașina, era să-mi ia foc motorul. Motor de 4.4, cel mai mare. Am dus-o la Țiriac Auto. Mi-au făcut un deviz de 38.000 de euro pentru schimbarea motorului, dar am zis că nu plătesc nimic. Mașina ieșise din garanția de doi ani, dar nu avea 100.000 de kilometri, deci era acoperită”. 

Șase luni de negocieri pentru a stabili cine plătește

Aliuță spune că, deși avea toate reviziile făcute la Țiriac Auto, firma a refuzat să achite costul reparației: „Până la urmă, după șase luni de tatonări, mesaje și mailuri, au zis că suportă ei costurile, doar să plătesc eu vreo 2.000 de euro. Așa era normal. Uleiul, alte chestii”. 

 După ce a schimbat motorul, fostul fotbalist susține că mașina a continuat să îi facă probleme. A vrut să o vândă de mai multe ori la insistențele soției, însă s-a răzgândit de fiecare dată. Recent, însă, și al doilea motor a cedat.  

„Acum, motorul a căzut după doar 37.000 de kilometri. E marmeladă înăuntru. Nu mai ai ce să-i faci. Am dus-o la Țiriac, mi-au făcut același deviz de 38.000 de euro în condițiile în care mașina cu totul abia mai face 38.000 de euro. După alte discuții, mi-au propus să-mi acopere 50 la sută din deviz. Dar nu am cum să plătesc pentru ceva care e de fapt vina lor neasumată”. 

Bucată distrusă din motorul cu doar 37.000 de kilometri din Range Roverul lui Marian Aliuță

ALIUȚĂ POVESTEȘTE CONFLICTUL CU FIRMA ȚIRIAC AUTO

Aliuță spune că, din momentul în care a refuzat oferta, Țiriac Auto l-a tratat necorespunzător.

„Dacă nu am fost de acord, au zis să vin să iau mașina pentru că mă costa 200 de lei pentru fiecare zi de staționare la Țiriac Auto. M-am dus și am luat-o pe platformă, mai mare râsul. Ditamai brandul, dar service-ul de la Țiriac lasă de dorit. E o rușine ce se întâmplă. Nu au personal. Azi te duceai și vorbeai cu un băiat, peste o lună nu mai lucra acolo. Am luat mașina și am dus-o la un alt service. S-au uitat puțin la motor și se pare că la Țiriac nu au schimbat nici uleiul. Niciodată. Eu o duceam la schimbul de ulei, dar ei nu îl schimbau. Plăteam, dar se pare că nu îl schimbau”, a spus Aliuță la GSP Live 

42%dintre posesorii britanici de Range Rover Sport susțin că au fost nevoiți să bage mașina în reparații cel puțin o dată în primele 12 luni după cumpărare. În 2018 și 2019, Range Rover Sport a ieșit ultima în sondajul celor mai fiabile mașini conduse de britanici. La sondaj au participat 44.000 de oameni

Nemulțumit, fostul fotbalist vrea să dea în judecată firma Land Rover, producătorul mărcii Range Rover. „Vreau să trimit motorul pentru expertiză la Londra, la producător. Am dat motorul jos, am rămas cu caroseria. Am găsit alt motor nou, 6000-7000 de euro, dar vreau să-i dau în judecată pentru daune. Să-mi plătească motorul nou. Mi-au căzut deja două motoare la mașină. Culmea, nu am folosit mașina mai deloc, nu am forțat-o, nimic. Au probleme la toate mașinile, dar nu-și asumă. Era simplu să o remedieze, e vina lor!”. 

 Mai bine luam o Dacie. Avea cumnatul meu una la șantier și îmi spunea mereu în glumă: “Ia, mă, Dacia că e sigură. Cu ea ajungi oriunde, cu a ta nu știu dacă ajungi. Ranger Rover e cea mai proastă mașină pe care am avut-o. Cu S-ul de la Mercedes m-am înțeles cel mai bine” 
- Marian Aliuță, la GSP Live 

Până la ora publicării articolului, Andrei Popa, directorul Țiriac Auto pentru brandul Land Rover, nu a putut fi contactat pentru a comenta acuzațiile lui Marian Aliuță. 

Citește și alte știri de la GSP Live:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.