Cea mai urmărită cursă de cai din Marea Britanie, ”The Grand National”, nu s-a putut ține anul acesta din cauza epidemiei de Coronavirus, însă, ca alternativă, o casă de pariuri a simulat virtual întregul concurs, iar televiziunea ITV a transmis-o live, adunând o audiență de aproximativ 5 milioane de telespectatori, mult peste alte evenimente similare din viața reală.
Casele de pariuri s-au adaptat la criză venind cu soluții îndrăznețe și creative, iar unele dintre acestea, precum întrecerea menționată, au parte de un succes neașteptat.
Cinci milioane de telespectatori și încasări de 2.6 milioane de lire la o singură cursă
Cursa ”The Grand National” nu s-a mai putut ține anul acesta, însă a fost înlocuită de... ”The Virtual Grand National”, o versiune generată de inteligența artificială, care a adunat la startul întrecerii 40 de cai și jockey ce erau favoriți să obțină calificarea la acest concurs.
”The Virtual Grand National” s-a ținut în ziua și la ora stabilite inițial, iar simularea a fost cât se poate de reușită din punct de vedere vizual. Nu doar grafica, ci și desfășurarea cursei au fost extrem de atractive, cu cai care s-au împiedicat pe parcurs ori au refuzat să sară obstacolele, cu liderul cursei căzând la penultimul obstacol și cu un câștigător, Potters Corner, care avea cota 19.00 la victorie. Principalul favorit, Tiger Roll, care avea cota 6.00, a terminat pe locul 4.
Audiența de 5 milioane de telespectatori a depășit-o pe cea pentru o serie de curse reale. Cheltenham Gold Cup are, în medie, 1,6 milioane de telespectatori, cursa Derby, programată anual în luna iunie, aduce în fața televizoarelor 1,75 milioane de oameni, iar întrecerea The Royal Ascot e urmărită de aproximativ 1,25 milioane de telespectatori.
S-au pariat 2.6 milioane de lire pe ”The Virtual Grand National”, cursa fiind organizată pentru scopuri de binefacere, iar banii au fost donați pentru Sistemul Național de Sănătate din Marea Britanie.
{{text}}