GSP special   •   Pariuri sportive   •   ESPORTS

Trucarea meciurilor pentru pariuri nu lipsește nici din sporturile virtuale. Ultimul caz, în martie!

Articol de Dan Bâra   —  joi, 23 aprilie 2020

Cel mai recent scandal legat de meciurile trucate din zona de eSports a avut loc în China, în luna martie, atunci când Wang Xiang, un jucător profesionist de League of Legends al echipei Rogue Warriors a fost demascat pentru aranjarea unor partide. 

În imaginile ce au fost făcute publice, Xiang discuta despre trucarea unor întâlniri programate în luna martie. În urma dezvăluirilor, acesta a fost suspendat pentru doi ani, iar echipa sa a fost amendată cu 425.000 de dolari. 

Vorbind despre incident, reprezentantul unei case de pariuri, Rahul Sood, a declarat că “trucarea meciurilor nu caracterizează jocurile de League of Legends în general, a fost doar o situație ciudată”.

O istorie îndelungată


Însă partidele de eSports aranjate pentru pariuri au o istorie îndelungată. În 2010, mai mulți jucători de StarCraft: Brood War au fost prinși că trânteau meciurile la pariuri. În 2015, fostul campion mondial la StarCraft II, Lee “Life” Seung Hyun, a fost condamnat la un an și jumătate de închisoare pentru același motiv. În același an, jucătorii echipei de Counter-Strike numită IBUYPOWER au fost și ei demascați pentru trucarea partidelor pentru pariuri.  

Jurnalistul Rod Breslau, expert ESPN pentru jocurile de eSports, a declarat că “trucarea partidelor de eSports e mai des întâlnită decât trucarea partidelor din sporturile reale. Dar aceasta se datorează mai ales faptului că, în trecut, acești jucători câștigau puțin în comparație cu zecile de milioane cu care sunt plătiți sportivii”. 

Salariul mediu de bază al unui jucător profesionist de League of Legends e, în prezent, de cel puțin 300.000 de dolari, la care se adaugă banii din premii. Iar aceștia nu sunt deloc puțini. Unele turnee de Fortnite sau Dota 2 au premii în valoare de 30 de milioane de dolari pentru un singur concurs. 

Revista Forbes raporta în 2019 încasări de peste 1 miliard de dolari pentru companiile din eSports, iar pentru 2020 estima o creștere până la 1.4 miliarde de dolari. 


Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.