GSP special   •   Diverse   •   STUDIU

COVID-19. Cum s-a schimbat viața românilor în starea de urgență: 23% fac sport în casă, iar 11% aleargă în proximitatea locuinței

Articol de Andrei Crăiţoiu   —  sâmbătă, 02 mai 2020

De la instaurarea stării de urgență pe teritoriul țării noastre, românii au trebuit să renunțe din mers la mai multe activități cu care erau obișnuiți până la apariția virusului COVID-19.

Dacă până acum ședințele se desfășurau la birou, de la mijlocul lunii martie aplicațiile mobile au pus stăpânire pe corporatiști. 22,9% dintre aceștia folosesc Skype pentru comunicare, 20,6% au apelat la Zoom, iar pe locul 3 s-a clasat Microsoft Teams cu 11,9%.

  • Sondajul de opinie a fost realizat de Telekom, pe site-ul operatorului, în perioada 23-29 aprilie, și la acesta au participat peste 5.000 de respondenți

Aplicațiile preferate ale românilor


Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți. Pe locul doi este YouTube (28,9%), apoi celelalte platforme: Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter cu (2,8%). Cum era de așteptat internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenţi în această perioadă.

34,4%dintre respondenții la sondaj folosesc telefonia mobilă, 24,3% folosesc serviciul de televiziune şi numai 0,7% folosesc telefonia fixă

"Avem o triplare față de trimestrul 1 din anul trecut și un salt de 35% față de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerţul electronic, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie față de luna februarie"

Ionuţ Pascu, director digitalizare la Telekom 


Au crescut serios comenzile on-line

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant. 29,5% folosesc pagina de internet, 14,1% folosesc aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu folosesc nici una, nici alta. Aceștia preferă să-și achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic.

Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% folosesc tableta. Astfel, 44% dintre respondenți achită toate facturile online, 30,7% și online, dar și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.

72%dintre respondenți au spus că îşi petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței

Telemedicina prinde contur și la noi

O premieră care confirmă trendurile globale este telemedicina! Patru la sută dintre respondenți au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de sănătatea personală. Pentru non-urgențele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenți au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie.

Interesant că doar 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon, 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.

România e puternică și se va întoarce și mai puternică!

Citește și:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.