De la instaurarea stării de urgență pe teritoriul țării noastre, românii au trebuit să renunțe din mers la mai multe activități cu care erau obișnuiți până la apariția virusului COVID-19.
Dacă până acum ședințele se desfășurau la birou, de la mijlocul lunii martie aplicațiile mobile au pus stăpânire pe corporatiști. 22,9% dintre aceștia folosesc Skype pentru comunicare, 20,6% au apelat la Zoom, iar pe locul 3 s-a clasat Microsoft Teams cu 11,9%.
- Sondajul de opinie a fost realizat de Telekom, pe site-ul operatorului, în perioada 23-29 aprilie, și la acesta au participat peste 5.000 de respondenți
Aplicațiile preferate ale românilor
Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți. Pe locul doi este YouTube (28,9%), apoi celelalte platforme: Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter cu (2,8%). Cum era de așteptat internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenţi în această perioadă.
34,4%dintre respondenții la sondaj folosesc telefonia mobilă, 24,3% folosesc serviciul de televiziune şi numai 0,7% folosesc telefonia fixă
"Avem o triplare față de trimestrul 1 din anul trecut și un salt de 35% față de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerţul electronic, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie față de luna februarie"
Ionuţ Pascu, director digitalizare la Telekom
Au crescut serios comenzile on-line
Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant. 29,5% folosesc pagina de internet, 14,1% folosesc aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu folosesc nici una, nici alta. Aceștia preferă să-și achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic.
Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% folosesc tableta. Astfel, 44% dintre respondenți achită toate facturile online, 30,7% și online, dar și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.
72%dintre respondenți au spus că îşi petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței
Telemedicina prinde contur și la noi
O premieră care confirmă trendurile globale este telemedicina! Patru la sută dintre respondenți au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de sănătatea personală. Pentru non-urgențele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenți au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie.
Interesant că doar 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon, 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.
{{text}}