Bobby Durbac, specialist in marketing si fost director al departamentului de profil la FCSB cu ani în urmă, a vorbit pentru Ziarul Financiar despre impactul negativ pe care întreruperea competițiilor sportive din România îl va avea în situația financiară a cluburilor și sportivilor.
Iată cele mai interesante păreri pe care Durbac le-a avut pe acest subiect in ZF:
"Sunt foarte multe firme care au bugetele de marketing înghețate, urmând să analizeze ce se va întâmpla. Toți vor trage linie la jumătatea acestui an și vom vedea cum arată segmentele de business pentru a doua parte a anului. Vom afla abia prin august dacă sunt bugete disponibile pentru sezonul viitor. Va fi o scădere a bugetelor între 20 și 50 la sută", a spus Durbac.
Acesta a mai declarat: "Totul se leagă de situația economică în ceea ce privește salariile jucătorilor. În Premier League, drepturile TV sunt un miliard de euro, la noi sunt 30 de milioane. Barca are sponsori de 30 de milioane, la noi 1 milion e un caz fericit. Lyon are buget 200 de milioane, or noi suntem la 8-10 milioane, cel mai fericit caz. Majoritatea cluburilor depind de drepturile TV și se apleacă prea puțin asupra businessului din fotbal. Nu investesc în marketing sau infrastructură"
"În România, un departament de marketing poate să obțină venituri din sponsorizări și alte activități conexe, dar nu din primul sezon, ci doar din al doilea, al treilea. S-ar putea ajunge la 2-3 milioane de euro. Aici vorbim de echipe importante cu suporteri mulți, ca Steaua, Dinamo, Rapid, Petrolul, Craiova. Pentru brandurile mai mici, doar 500.000 de euro, maximum 1 milion, în cazurile cele mai fericite. Să nu uităm că la noi e 10 lei biletul, iar afară e 30 de euro"
"Salariile fotbaliștilor în România sunt foarte mari, raportat la ceea ce oferă și la puterea economică a cluburilor. E un moment zero, ar trebui să mai scadă! Un manager de multinațională cu mii de angajați, cu o responsabilitate mare și mult stres câștigă 4.000 de euro pe lună. Cam aici văd și salariile fotbaliștilor din România! Dar aici trebuie să se adauge bonusuri de performanță. Dacă vindem bilete, câștigăm mult din drepturi TV, atunci n-am o problemă să ajungă jucătorii la câștiguri de 10.000 de euro pe lună", a mai declarat Durbac.
{{text}}