Bobby Durbac, specialist în marketing și fost director al departamentului de profil la FCSB până în 2011, a dezvăluit cum a luat naștere numele actual al echipei lui Gigi Becali.
„Dezvoltasem destul de bine segmentul merchandising și aveam nevoie de un sub-brand. Suporterii doreau sa poarte produsele noastre, dar fără emblemă, ceva mai subtil, mai deosebit, gen Arsenal, care avea doar tunul pe anumite produse, casual sau business.
Din dorința suporterilor și după mai multe studii interne, am lansat sub-brand-ul FCSB care, ulterior a devenit brand. Nu mă așteptam la așa succes, dar în acea perioadă, pe lângă FCSB, am înregistrat la OSIM și sloganul «Trup și suflet pentru culori», inspirat tot de suporteri, și mascota Stelio pe care am lansat-o de 1 iunie a avut o mare trecere printre cei mici.
Nu am inventat noi apa caldă, dacă te uiți în top 5, FCB au Barca și Bayern, în Anglia există MCFC, MUFC etc. La noi, la o săptămână de la conferința de presă cu lansarea FCSB, au apărut FCVS și FCBT, lucru care mă bucura și confirmă faptul că am fost trendsetteri în marketingul sportiv românesc”, a spus Durbac pentru narcisraducan.ro.
Bobby Durbac // FOTO Arhivă personală
Trecerea de la Steaua la FCSB:
- În toamna lui 2014, clubul prezent în Liga 1se numea Steaua
- Evolua pe Ghencea și Arena Națională
- Avea medie de spectatori între 15.000 și 25.000
- Era campioana en-titre
- Producea rezultate mari în Europa, venituri și profit
- În decembrie 2014, clubul lui Gigi Becali a fost deposedat de marca Steaua
- Azi, e doar FCSB
- Joacă acasă doar pe Arena Națională
- Adună între 2.000 și 4.000 de fani
- Are un singur trofeu, Cupa Ligii
- Nu prea mai produce bani
- De la Pițurcă, Olăroiu și Hagi a ajuns la Bogdan Andone, Andronache, Vintilă și Toni Petrea
{{text}}