Britanicul și-a mai trecut în cont o victorie sezonul acesta, pe teren propriu, dar a avut emoții pe final. Verstappen și Leclerc au urcat și ei pe podium
51 de tururi din 52 totul curge exact așa cum trebuie, Victoria parcă se așază dinainte, pe o tavă argintie, când, puf!, pneul din față stânga cedează la mijlocul ultimului parcurs. „Cu siguranță, nu mi s-a mai întâmplat așa ceva până acum, aproape că mi s-a oprit inima", povestea după încheierea cursei Hamilton. În aceste condiții de surpriză totală, britanicul a gestionat bine situația, trecând primul linia de sosire cu doar trei cauciucuri umflate, în fața lui Max Verstappen și Charles Leclerc.
„Până la ultimul tur totul fusese ca un zbor lin. Valtteri a presat extrem de tare, am evaluat starea pneurilor. Când am auzit că al lui a pocnit, m-am uitat la ale mele și păreau în regulă. În ultimele tururi am început să dau un pic înapoi, iar în ultimul s-a dezumflat. Vedeam cum cade de pe jantă", a detaliat britanicul. „De acolo m-am rugat să ajung cu bine, să nu fiu prea lent. Nu am crezut că voi putea trece de ultimele două viraje".
Lewis Hamilton cu trofeul de la Silverstone, cucerit pentru a șaptea oară Foto Guliver/GettyImages7 victoriia adunat Hamilton în Marele Premiu al Marii Britanii, record pentru un pilot pe teren propriu, bătându-l pe al lui Alain Prost, cu 6 în MP al Franței
Ziua pneurilor răzvrătite
Campionul en titre nu a fost singurul care a făcut pană azi, pe circuitul de la Silverstone. Coechipierul lui, Valtteri Bottas, a pățit-o cu două tururi înainte de finiș, iar cursa finlandezului nu avea cum să se termine cu happy end. A sosit al 11-lea, în afara punctelor, și s-a îndepărtat la 30 de puncte în clasamentul general față de Hamilton. Carlos Sainz e al treilea pilot care a fost trădat de cauciucuri, cel din stânga față în acest caz, picând de pe locul 4 pe 13.
Verstappen a încheiat al doilea, după o strategie a echipei sale care e posibil să-l fi costat victoria, dar i-a oferit cel mai rapid tur. „Am fost și norocos, și ghinionist", a explicat Max. „Cei de la Mercedes erau destul de iuți. Cauciucurile nu arătau prea bine când mai urmau 10 tururi. Valtteri a făcut pană, apoi am fost chemat la boxe pentru cel mai rapid tur, apoi Lewis a făcut pană". Cine putea prevedea însă așa ceva? „Locul doi e un rezultat bun", a conchis olandezul.
87 de succeseare acum britanicul, ultimele trei consecutive. Încă patru și îl va egala pe Michael Schumacher, care deține recordul cu 91
Șansă la mijloc
Sosit al treilea, Charles Leclerc punctează după două curse în care a rămas pe dinafară. „A fost o cursă dificilă. Când am auzit că Valtteri a avut o problemă cu pneurile, am încetinit destul de mult. Noi am făcut tot ce am putut, ne-am luat șansele", a adăugat, referindu-se și la locul al 10-lea, ultimul care oferă puncte, smuls de colegul Sebastian Vettel.
O cursă productivă în zona de mijloc pentru Ricciardo, al patrulea clasat, Norris și Ocon, dar și pentru Gasly, care a trecut linia de sosire al șaptelea. Albon, la rândul său, s-a redresat după o penalizare – prea dură, spun unii – pentru coliziunea cu Magnussen în primul tur. Nico Hulkenberg, chemat să-i ia locul lui Sergio Perez, care a testat pozitiv la noul coronavirus, nu a mai pornit în cursă, mașina sa având o problemă chiar în drumul spre start. Următoarea rundă va fi duminică, 9 august, tot la Silverstone.
„Sunt dezamăgit, nu pot să mint. Pe de altă parte, totul a fost făcut corect până înaintea ultimelor două tururi, așa că nu voi fi prea dur cu mine sau cu echipa" - Carlos Sainz
„Cât ghinion și decepție, după ce am făcut pană! Am încercat să pun presiune pe Lewis, dar s-a întâmplat atât de brusc, nu puteam anticipa așa ceva" - Valtteri Bottas
Cele mai multe succese în curse conduse de la start la finiș
Lewis Hamilton | 20 |
Ayrton Senna | 19 |
Sebastian Vettel | 15 |
Jim Clark | 13 |
Jackie Stewart | 11 |
Michael Schumacher | 11 |
{{text}}