Alex Filip, 41 de ani, pilot în cursele de ralliuri, a avut parte de un accident în trafic în timp ce se deplasa cu bicicleta. El a fost șicanat de șoferul unei mașini care, în cele din urmă, l-a lovit și l-a proiectat în alt autoturism.
Participant în acest an la un raliu din Italia, Alex Filip susține că dorea să facă un antrenament de 75 km pe bicicletă, însă că după doar 5 km a fost luat în vizor de un șofer.
Alex Filip: „Pentru unii șoferi a fi biciclist e semn de inferioritate”
„De ani buni încerc cu toată forța să promovez condusul responsabil, defensiv, civilizat, calm, cu maniere. Cu toate astea, iată c-a venit și rândul meu să mă tăvălească un șofer care n-are ce căuta pe drumul public. Zic asta pentru că a lovi un biciclist in mod voit denota lipsă de discernamânt.
Ieri am ieșit cu bicicleta la antrenamentul de seară și aveam în plan bucla mea clasica de 75km. Din păcate am parcurs doar vreo 5km pentru că șoferul unei mașini a decis la un moment dat să mă tot șicaneze, totul, pe scurt, terminându-se cu faptul c-a frânat brusc și a virat spre mine cu intenția clară de a mă lovi. Ceea ce s-a și întamplat, mașina lui m-a proiectat într-o alta parcată și apoi alte câteva tumbe până într-un cap de pod. Episodul a avut loc aproape de casă, la mine-n comuna Corbeanca.
A sosit Poliția, SMURD-urdul, am fost la spitalul Elias unde am poposit vreo 4h. În urma CT-ului și a radiografiilor a rezultat că pot pleca acasă. Însa leziunile, echipamentul distrus, bicicleta avariată, dar, mai ales, ceea ce se putea întâmpla mă face să-mi crească pulsul și acum la cafea.
Sigur, poate trece total neobservat, însă pericolul ne privește pe toti. Pentru unii șoferi, a fi biciclist e semn de inferioritate. Cum adică să opresc în spatele unuia și să-l depașesc abia atunci când am spațiu de 1.5m? Păi ce mă, vă credeți în Elveția?
Dacă tot am văzut asfaltul de foarte aproape, profit de ocazie și zic:
- biciclistul este un participant la trafic precum oricare altul;
- biciclistul are drepturi și obligații clare;
- pentru că România nu are piste pentru bicicliști, ne deplasăm pe șosele sau străzi;
- obligația șoferului este să-i acorde biciclistului spațiu de siguranță de min 1.5m;
- în orice context, o tamponare dintre un biciclist și o mașină il va ‘avaria’ pe biciclist, fie ca e de vină, fie că nu;
- în țările civilizate, bicicleta este un mijloc de transport des folosit, dar și o modalitate eficientă de a face sport și de a te relaxa.
În cazul meu, șoferul care m-a ‘avariat’ va avea dosar penal, mai ales că m-a lovit intenționat.”
Conform profilului de pe ewrc-results.com, Alex Filip a participat la 94 de curse de ralliuri, din care a câștigat una și s-a retras în 16 din ele.
{{text}}