Proiectul căii ferate care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord se apropie cu pași repezi de finalizare. Stadiul fizic de execuție al lucrărilor a ajuns la 97%.
Totuși, CFR Infrastructură, care a anunțat stadiul în care au ajuns lucrările, nu a oferit și o dată la care trenurile vor începe să circule între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, informează hotnews.ro.
Potrivit sursei citate, decembrie este un termen realist la care calea ferată în cauză va fi dată în circulație.
Calea ferată, vitală pentru EURO
Arena Națională va găzdui patru meciuri la Campionatul European de anul viitor, iar calea ferată Otopeni-Gara de Nord are un rol vital. Potrivit informațiilor din caietul de sarcini al UEFA pentru EURO 2020, peste 22.000 de suporteri străini sunt așteptați la fiecare meci. În acest moment, infrastructura nu permite deplasarea în condiții optime a fanilor.
Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică - comunicat CFR Infrastructură
389.000.000 de leieste valoarea totală a contractului pentru calea ferată Otopeni - Gara de Nord
{{text}}