Fotbal   •   Nationala   •   FRF

EXCLUSIV FRF a început să caute bani! Compania care l-a refuzat pe Burleanu pentru Viitorul lui Hagi + de la cine are Federația speranțe

Articol de Justin Gafiuc, Marius Mărgărit   —  joi, 22 octombrie 2020

Așa cum GSP.ro a anunțat ieri, Federația Română de Fotbal rămâne fără principalul sponsor al naționalei, Telekom, care vira un milion de euro pe an în conturile Federației. În plină prăbușire a naționalei, FRF, refuzată de Petrom, aleargă disperată după un înlocuitor, sperând să bată palma cu multinaționala americană Procter&Gamble.

Veștile rele nu se mai termină pentru FRF! După ce eșecurile lamentabile din octombrie (1-2 cu Islanda, 0-4 cu Norvegia, 0-1 cu Austria) au făcut ca echipa națională să rateze Euro 2020 și să compromită parcursul din Liga Națiunilor, criteriu de calificare la CM 2022, Federația se trezește lovită drastic și pe partea comercială. 

Surse din piață susțin că sponsorul principal al „tricolorilor", Telekom, a decis să încheie parteneriatul cu FRF, care datează din vara lui 2015. Prelungit în două rânduri, actualul contract expiră la finalul acestui an, iar concernul german ar fi notificat deja federația că nu mai intenționează să continue colaborarea, potrivit informațiilor GSP. Asta va însemna un minus de un milion de euro în bugetul FRF, adică suma anuală pe care nemții o virau în conturile Casei Fotbalului. 

Fără o treime din sponsorizări! 


Practic, va dispărea o treime din veniturile FRF din sponsorizări, căci, la ultima Adunare Generală, forul condus de Răzvan Burleanu a raportat încasări de circa 3 milioane de euro pe acest segment.  Principala explicație a încetării contractului se leagă de preconizata retragere din România a Telekom, operațiune despre care se discută de peste un an de zile.

Petrom i-a zis „pas" lui Burleanu, l-a ales pe Hagi

Federația a pornit deja în căutarea unui alt sponsor principal, visând la nume mari care să înlocuiască Telekom. Dar misiunea e complicată nu doar de criza COVID-19, care îndeamnă inclusiv corporațiile să-și gestioneze mai sever bugetele, ci și de prăbușirea reprezentativei. Viitorul sponsor ar urma să înceapă cu preliminariile pentru CM 2022, campanie deja pusă în pericol încă dinaintea tragerii la sorți, pentru că seria de înfrângeri de la începutul acestei luni va arunca România în a treia urnă valorică, adică perspectiva de a întâlni două forțe în grupa care va debuta în martie 2021. 

Surse federale susțin că ar exista patru piste principale pe care FRF s-ar fi lansat pentru a găsi un nou sponsor: Dacia, Dedeman, Procter&Gamble și Petrom. Ultimii ar fi dat deja răspuns negativ la federație după ce au ales să lucreze în fotbal cu Viitorul Constanța, unde magnetul Hagi&Academia a fost decisiv. Contractul cu clubul „Regelui" e de 900.000 de euro pentru 3 ani.


Nou director comercial adus din Procter&Gamble

Dacia a mai fost sponsor al FRF în perioada 2007-2011, când vira tot circa un milion de euro anual, precum Telekom. Dedeman, cea mai mare companie antreprenorială românească, având cifre de afaceri în jur de 2 miliarde de euro pe an, a evitat până acum să se lanseze puternic în fotbal, preferând implicarea în mișcarea olimpică și contracte personalizate, gen Simona Halep. Sunt șanse minime ca vreuna dintre acestea să se lege de FRF.

Cele mai mari speranțe vin dinspre P&G! De ce? Există două argumente:

  • Procter&Gamble a mai lucrat recent cu FRF în zona de grassroots, pe un proiect în care a pus la bătaie circa 200.000 de euro.
  • din luna august, federația a recrutat în fruntea departamentului comercial un alt om de vânzări, în locul lui Bogdan Popescu, aflat în echipa lui Burleanu încă din 2014, dar retras din FRF în urmă cu două luni. E vorba despre Cosmin Gabrian, care lucra de 8 ani în P&G, ultima dată fiind country manager în Republica Moldova. De acolo s-a mutat la FRF în plină pandemie, cu misiunea specială de a se folosi de relațiile din domeniu pentru a găsi un nou sponsor interesat să se alăture Federației într-un moment dezastruos pentru fotbalul românesc.

Părțile refuză detalii: „Clauze confidențiale"

FRF și Telekom n-au oferit răspunsuri punctuale pe tema preconizatului „divorț", preferând să prezinte comentarii cu caracter general. 

„Federația Română de Fotbal a demonstrat chiar și în acest an, unul foarte dificil pentru fotbalul românesc având în vedere pandemia COVID-19, că este un partener de încredere pentru partenerii săi comerciali! Nu doar că au fost menținute toate angajamentele, dar s-a reușit aducerea de noi sponsori și s-au dezvoltat parteneriatele avute. Nu putem oferi informații contractuale, însă Federația Română de Fotbal a fost și va rămâne un partener de încredere pentru mediul de business și va continua cu succes strategia comercială în asigurarea suportului optim pentru dezvoltarea fotbalului românesc", a răspuns FRF prin biroul de presă. 

„Nu putem comenta cu privire la contractul semnat între părți, prevederile acestuia și discuțiile conexe, având în vedere că toate acestea fac obiectul clauzelor de confidențialitate agreate de părți", au subliniat și reprezentanții Telekom România. 

10 sponsoriare în acest moment FRF, dintre care Telekom era cel mai important partener prin anvergură și valoarea contractului: Fortuna, Timișoreana, Autoklass, Romstal, Penny, Joma (echipament), Pambac, Kaufland și Casa Pariurilor

VIDEO „România trebuie să meargă mai departe cu Rădoi! Jucătorii au fost fricoși!”

Citește mai multe știri despre echipa națională: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.