Organizatorii Turului Franţei plănuiesc o schimbare a probei pe echipe, preluînd modelul unei competiţii americane desfăşurate la Universitatea din Indiana
Mai precis, ASO vrea să schimbe formatul contratimpului pe echipe într-unul de ştafetă, în care rutierii vor concura cu aceiaşi bicicletă pe parcursul unei anumite distanţe. Modelul cursei de 500 de ture, făcut celebru de Universitatea Indiana, şi mai tîrziu de filmul Breaking Away (1977), poate fi adoptat la Marea Buclă din 2009.
Jonathan Vaughters, directorul sportiv al Slipstream-Chipotle-H30, a ridicat din umeri la auzul veştilor: "Eu am fost directorul evenimentului din Indiana pînă în 2004, deci nu e nicio problemă. Ştiu cu ce se mănîncă". Analizînd mai atent situaţia, şi încurajat de o asemenea perspectivă, Vaughters a supralicitat: "Îl avem pe Chris Gutaowsky, directorul nostru operaţional, care a cîştigat cursa de 500 de ture în trecut. Putem să dăm lecţii celorlalţi". Gutaowsky a părut şi el foarte entuziasmat: "Mi-ar plăcea la nebunie să-i învăţ pe profesioniştii din ziua de astăzi cum se face schimbul la o bicicletă. Dacă ar fi după mine, aş accepta să concureze cu o singură foaie, fiindcă aşa se face în Indiana".
Surse din cadrul ASO au confirmat proiectul: "Sîntem foarte interesaţi de un asemenea exerciţiu. Am vrea să facem un contratimp pe echipe, în care cei mai buni 4 membri să meargă conform noilor cerinţe".
ASO forţează barierele Marii Bucle. După ce a fixat un algoritm de rotaţie pentru starturile Turului Franţei, care va pleca din afara Hexagonului odată la 5 ani, Prudhomme internaţionalizează pe cont propriu fenomenul, ignorînd pavilionul UCI. Orientarea spre regulamentul interior este considerată a fi o adaptare a ciclismul în scopul spectacolului local. Mai corect, ciclismul tinde să se "cameleonizeze". Dacă e bine sau nu din punct de vedere sportiv, se va vedea în timp.
{{text}}