Fotbal   •   Liga 1   •   FCSB

Patronul din Liga 1 care suferă din cauza disputei FCSB - CSA: „Este cea mai mare greșeală, Steaua nu merită asta! Becali nu poate fi brand”

Gigi Becali, patronul FCSB, alături de steagul Stelei

Articol de Gazeta Sporturilor   —  joi, 15 iulie 2021

Valeriu Iftime, finanțatorul de la FC Botoșani, deplânge situația Stelei istorice, a cărei identitate este disputată de CSA Steaua și FCSB.

Înainte de primul meci al noului sezon din Liga 1, pe care echipa sa îl va disputa în compania vicecampioanei FCSB, Iftime a comentat pe seama disputei identitare dintre FCSB, echipa din Liga 1, și CSA Steaua, din al doilea eșalon. 

Valeriu Iftime: „Steaua este un brand pe care nu îl poate șterge nimeni vreodată”

„În memoria publică nu contează diploma. Lumea știe de Steaua, Steaua este un brand pe care nu îl poate șterge nimeni vreodată, este în inima multora. Prin faptul că o amețim acum, al cui e brandul, al FCSB-ului sau Steaua?, nu facem decât să îl ducem în derizoriu. 


Când țineam eu cu Steaua, nu mâncam o zi când avea Steaua meciuri importante. Acum lucrurile s-au diluat, sunt tot felul de amănunte care nu ajută la nimic.

FCSB este tot Steaua, dar Steaua ruptă, fără tricou, ceea ce este foarte complicat. Nu-l poți identifica pe domnul Becali cu Steaua. Niciun patron nu poate fi brand, ar trebui să fie discret. Este cea mai mare greșeală care se face acum, să ducem Steaua în derizoriu. Nu merită asta”, a declarat Iftime la Pro X.

Sunt împotriva banilor publici în fotbalul profesionist. Dacă Steaua ar promova, oricine ar fi patronul, s-ar putea rezolva organic disputa dintre FCSB și Steaua. O Steaua în Liga 1 cred că ar găsi sponsori.



I-am spus lui Becali acum câțiva ani că cea mai mare greșeală a lui a fost că nu a cumpărat brand-ul. Și acum trebuie să-l cumpere, recupera cele 37 de milioane de euro în timp, în 20 de ani. 



- Valeriu Iftime

Au plecat peste 40% dintre suporterii FCSB


FCSB, clubul lui Gigi Becali, a pierdut marca Steaua în urmă cu 6 ani. De atunci, succesul celor de la FCSB pe plan intern a ajuns să fie aproape inexistent.

Pierderea mărcii a însemnat și diminuarea masivă a bazinului de fani care au venit pe stadion pentru a susține echipa. Între 2009 și 2015, media celor 6 sezoane a fost una excelentă, de aproape 15.000 de spectatori.

De atunci, tribunele s-au depopulat, iar media ultimilor 6 ani a coborât dramatic, aproape la jumătate, sub 8.500. Recordul de asistență pentru un sezon a fost stabilit în 2012-2013, când s-a câștigat titlul și echipa a ajuns până în optimile de finală ale Europa League: nu mai puțin de 24.700 de spectatori.

Situația palmaresului

Luna trecută, Curtea de Apel București a decis că CSA Steaua deține palmaresul Stelei istorice dintre 1947 și 1998. Față de prima hotărâre, CSA a pierdut 5 ani din palmares, intervalul 1998-2003. În 1998, AFC Steaua s-a desprins de Armată la solicitarea UEFA.

FCSB are palmaresul începând din 2003, când Becali a preluat echipa de fotbal.

3 procese au avut loc sau încă sunt în desfășurare între CSA Steaua și FCSB:

  • primul a fost câștigat definitiv de MApN, cel în care Gigi Becali a fost deposedat de marca Steaua;
  • al doilea are verdictul și la Apel, favorabil tot Armatei, dar nu în totalitate, în privința palmaresului;
  • iar în cel de-al treilea Steaua îi solicită lui Becali despăgubiri de 37 de milioane de euro, pentru a se acoperi prejudiciul cauzat de folosirea ilegală a mărcii Steaua între 2003 și 2014. Nu s-a luat o decizie definitivă.

VIDEO. Dan Petrescu intervine în războiul FCSB - CSA: „Nu mai înțeleg nimic nici eu! Trebuie să se unească, să fie o singură Steaua”

Citește mai multe știri din fotbalul românesc:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.