Diverse

De ce s-a prăbușit audiența Euro? Costi Mocanu, fost șef ProTV, are o explicație: „De vină sunt și echipele din România”

+52 Foto
Italia - Anglia, finala EURO 2021 // foto: Guliver/gettyimages

Articol de Gazeta Sporturilor  —  Monday, 19 July 2021

Costi Mocanu (52 de ani), fost jurnalist de sport la Pro TV încă de la începuturile postului și comentator a sute de meciuri de fotbal, vine cu explicații pentru audiența sub așteptări pe care Campionatul European din această vară a avut-o în România.

  • La nivel comercial, finala EURO 2021 a fost urmărită de 662.000 de persoane, iar Pro TV a avut un rating de 15.8 și un share de 56.2.
  • În schimb, finala din 2016 a avut, în aceleași condiții, o audiență în comercial de 1.095.000 persoane, 22.3 rating și 61.5 share.

Folosind statistici furnizate de paginademedia, Mocanu, care de-a lungul timpului a ocupat funcții de top management în compania fondată de Adrian Sârbu, fiind inclusiv șef al tuturor canalelor Pro TV, a realizat o comparație între finalele Europeanului din 2016 și 2021.

De ce s-a prăbușit audiența Euro? Explicațiile lui Costi Mocanu, fost șef ProTV

Comparația „arată cât de mult a scăzut interesul acordat de români fotbalului”, a scris Mocanu pe contul său de Facebook. Și încearcă să explice motivele care au dus la audiența relativ scăzută:

„Contribuie la asta necalificarea Naționalei, pandemia care i-a făcut pe oameni să iasă din case mai mult decât în trecut, înmulțirea mijloacelor de entertainment (Netflix, ieșire la restaurant), care a dus la scăderea consumului TV, fragmentarea pieței”.

Și continuă: „Zic eu, este de vină pentru eroziunea programului și felul în care fotbalul este tratat de echipele din România. Fără strategie, multe dintre ele, fără planuri pe termen lung, fără relație cu fanii”.

„Liga și Federația să impună existența unui responsabil de marketing”

Costi Mocanu vine apoi cu o propunere prin care crede că interesul către fotbal ar reveni la cotele de odinioară: „Liga și Federația ar trebui să impună în caietul de sarcini al cluburilor obligativitatea existenței unui responsabil de marketing și acțiuni constante de promovare a brandului. Ne pierdem mărcile, dispare identitatea locală, fotbalul nu poate să crească doar cu știri despre Real Madrid sau Liverpool”.

Costi Mocanu nu mai lucrează din 2019 pentru postul din Pache Protopopescu.

Citește mai multe știri de actualitate:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.