Liga 1

Publicitate electorală la Derby! Câți bani a încasat Dinamo de la fostul viceprimar din București: „Clubul i-a făcut un cadou fantastic”

Dinamo - FCSB 2-1, 16 februarie 2020 // foto: GSP

Articol de Viorel Tudorache   —  joi, 18 noiembrie 2021

Dan Cristian Popescu (45 de ani), fost viceprimar al sectorului 2, a plătit 10.000 de lei ca să-i apară numele pe panourile electronice la meciul Dinamo - FCSB 2-1 din februarie 2020.

Parlamentarul Dan Cristian Popescu apare în dosarul de insolvență al clubului Dinamo, la capitolul „Venituri din publicitate”. În dreptul numelui fostului viceprimar al sectorului 2 se regăsește suma de 10.009,66 lei, circa 2.100 de euro, pe coloana cu plățile efectuate în 2020.

Numele politicianului, pe panourile publicitare la Dinamo - FCSB

„Am făcut un contract de publicitate în nume propriu pentru meciul Dinamo - FCSB, din 16 februarie 2020. Eram în precampanie electorală. Am plătit 10.000 de lei pentru ca pe panourile electronice de pe marginea terenului să apară sloganul «Vrem stadion fără pistă!». 


Ceea ce voiam eu să fac dacă aș fi fost ales primar al sectorului 2”, a precizat Dan Cristian Popescu pentru Gazeta Sporturilor. Capturile TV arată că sloganul respectiv a fost dublat și de numele politicianului.

Numele politicianului PSD pe panourile publicitare la Dinamo - FCSB

De altfel, construirea unui nou stadion Dinamo pe locul Velodromului, din banii Primăriei, a fost principala promisiune electorală a fostului viceprimar. „Sunt dinamovist, am fost și membru DDB Elite, acum cotizez ca orice membru normal. Era cam mult 2.000 de euro pe an”, a explicat Popescu. Acesta a pierdut alegerile locale din septembrie 2020.

„Un cadou fantastic” pentru fostul viceprimar


Ziarul a consultat specialiști în domeniul publicității sportive, iar concluzia acestora este că suma plătită de politician este mult subdimensionată. „Un cadou fantastic. De obicei, la un Derby de România nu se vinde publicitate sub 5.000 - 10.000 de euro. Mai ales pe panourile cu leduri. Este unicat ca un politician să-și facă o astfel de reclamă în nume propriu pe stadioanele din Liga 1

E altceva ca Primăriile sau Consiliile Locale să apară pe tricourile jucătorilor sau pe panouri, pentru că finanțează cluburile”, menționează un publicitar cu vastă experiență în fotbalul românesc. În mod normal, sponsorii încheie contracte la începutul sezonului, iar sumele diferă în funcție de pachetele oferite de cluburi.

Dinamo poate fi salvat cu infuzie de capital. Trebuie însă clarificată situația juridică a clubului. Pare încurcată. O componentă importantă ar fi noul stadion. Din păcate, nu am văzut voință politică pentru construirea noii arene.



- Dan Cristian Popescu

Dan Cristian Popescu, deputat PSD București // foto: Facebook

Veniturile din publicitate realizate de Dinamo (2019-iunie 2021)

Sponsor31.12.201931.12.202030.06.2021
Orange România615.79700
Ceramica SA79.20000
ACIBADEM22.339,5000
RIN Hospitality321.940,90386.329,98236.089,12
Delta Glass SRL238.230,8147.722,500
Comunika Alliance7.142,8500
Danube World of Sports14.280,3000
Bil Expert Security11.0007.0000
EAD.RO Interactive124.836,61401.302,8648.850
Durby Consulting SRL498.234,74179.637,630
UNIBET SERVICES354.292,6300
Cotnari SA70.250,8000
Practic Media SRL19.046,8000
CDI Transport199.984,8600
Caldo Privat Security44.268,904.033,610
High Energy Concepts14.259,467.357,150
KINDRED LONDON LIMITED1.128.8061.083.018,73907.381,47
Popescu Dan Cristian010.009,660
Cumputerland România014.005,6170.028
Lets Do it Media SRL0024.432
TOTAL3.763.912,162.140.417,731.286.780,59

*Sume exprimate în lei 

VIDEO » I-a refuzat pe Gigi Becali și Cristi Borcea: „Nu se punea problema să merg la Steaua sau Dinamo”

Citește mai multe știri despre Dinamo: 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.