Sporturi   •   Formula 1   •   MP DIN ARABIA SAUDITĂ

FIA explică de ce l-a penalizat pe Max Verstappen pentru ciocnirea cu Lewis Hamilton » Fanii olandezului sunt furioși: „Singurul sport din lume unde se întâmplă așa ceva”

Ciocnirea dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen // foto: Guliver/gettyimages

Articol de Daniel Grigore   —  luni, 06 decembrie 2021

La scurt timp după finalul cursei din Arabia Saudită, în care Lewis Hamilton (36 de ani, Mercedes) s-a încununat campion, rivalul acestuia, Max Verstappen (24, Red Bull), a fost penalizat cu 10 secunde de către comisarii de cursă. Chiar și așa, olandezul și-a păstrat a doua poziție, întrucât avea o diferență de aproximativ 16 secunde față de locul 3, ocupat de Valtteri Bottas (32, Mercedes).

  • Duminică, 12 decembrie, la Abu Dhabi va avea loc ultima cursă a sezonului din Formula 1.
  • Înainte de ultimul weekend din acest sezon, Max Verstappen și Lewis Hamilton sunt la egalitate în clasamentul piloților, cu 369.5 puncte. Max rămâne provizoriu pe prima poziție, având mai multe victorii (9) decât pilotul Mercedes (8).

Incidentele repetate din Marele Premiu al Arabiei Saudite nu au rămas fără urmări. Max Verstappen, liderul clasamentului general al piloților cu 369.5 puncte, la fel de multe ca Lewis Hamilton, a fost penalizat post-cursă cu 10 secunde de către comisarii de cursă.

Max Verstappen, penalizat cu 10 secunde pentru ciocnirea cu Lewis Hamilton 


Motivul? Ciocnirea dintre Verstappen și Hamilton din turul 37. Primul în acel moment, Verstappen a încetinit la indicația echipei sale de a-l lăsa pe Hamilton să treacă, din moment ce cu câteva tururi în urmă îl depășise pe britanic prin afara pistei, creându-și astfel un avantaj ilegal.

Aflat în urma olandezului, Hamilton a fost surprins, nu a reușit să-l ocolească pe Verstappen și a intrat în spatele acestuia, avariindu-și aripa față. 

La finalul întrecerii, cei doi piloți implicați în accident au fost chemați la audieri, iar comisarii de cursă l-au găsit pe Verstappen vinovat pentru incident. 

Comisarii de cursă au ascultat ce au avut de spus pilotul mașinii #33 (Max Verstappen), al mașinii #44 (Lewis Hamilton) și reprezentații acestora, au revăzut videoclipurile cu incidentul și datele telemetrice și au determinat că șoferul mașinii #33 a fost principalul vinovat. 



La virajul 21, șoferul mașinii #33 a fost instruit să îi cedeze poziția mașinii #44 într-un mod „strategic”. Mașina 33 a încetinit semnificativ la virajul 26. Totuși, a fost clar că niciunul dintre piloți nu a vrut să preia conducerea înainte de linia de detecție 3 pentru sistemul DRS. 



Șoferul mașinii #33 a susținut că se întreba de ce mașina #44 nu l-a depășit, în vreme ce șoferul mașinii #44 a susținut că, neștiind că mașina #33 îi oferea poziția, nu a înțeles de ce aceasta încetinește. 



În decizia de a penaliza șoferul mașinii #33, un element cheie a fost faptul că acesta a frânat subit și semnificativ, rezultând într-o decelerare de 2.4 G. 



Deși acceptăm că șoferul mașinii #44 ar fi putut să depășească mașina #33 în prima fază când aceasta a încetinit, înțelegem de ce acesta nu a dorit să fie primul care să treacă linia DRS. 



Frânarea subită a șoferului mașinii #33 a fost considerată de comisarii de cursă a fi neregulată, și, ca atare, principala cauză a coliziunii. Din această cauză, pedeapsa standard, de 10 secunde, a fost impusă. 



- Comunicat F1


Fanii lui Max Verstappen, furioși: „F1, singurul sport în care persoanele lovite din spate sunt vinovate”

Cum era de așteptat, decizia comisarilor de cursă nu le-a picat bine fanilor lui Max Verstappen, deși penalizarea nu îl afectează cu nimic pe olandez, acesta păstrându-și poziția secundă și, implicit, cele 18 puncte acumulate. 

Aceștia au inundat rețelele de socializare cu mesaje dure la adresa oficialilor din Formula 1 și din cadrul Federației Internaționale de Automobilism. „Ce glumă proastă!”, „F1, singurul sport în care persoanele lovite din spate sunt vinovate”, „Max a fost furat” și „maFIA este o glumă, ruinează F1” sunt câteva dintre cele mai populare comentarii culese de pe paginile oficiale ale F1. 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.