Cu ochii pe 2022, Haas a încheiat sezonul 2021 cu 0 puncte. „Cu prudență”, directorul Gunther Steiner se declară încrezător că echipa americană va urca în clasament în noul sezon, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie.
- Piloții care vor conduce monoposturile Haas în 2022 sunt Mick Schumacher (22 de ani) și Nikita Mazepin (22), aceiași ca sezonul trecut.
Haas a început și a parcurs sezonul 2021 cu gândul la 2022. Cu un monopost subdezvoltat și cu o pereche de piloți începători, aflați la primul lor sezon de Formula 1, Haas a încheiat toate cele 22 de curse din 2021 în afara punctelor.
Multiple Steps
În frunte cu directorul Gunther Steiner, echipa își asumase un an anevoios. Haas anunțase încă de la începutul sezonului 2021 că se va concentra pe mașina din 2022 și că aceea de anul trecut, VF21, nu va fi dezvoltată pe parcursul sezonului. De vină pentru acest sacrificiu, resursele umane și financiare limitate.
Haas, singura echipă fără puncte în 2021
Deși anticipată și într-o bună măsură asumată, neputința de a concura cu ceilalți a fost dureroasă atât pentru piloți, cât și pentru ingineri. Cea mai bună clasare a sezonului a fost locul 12 obținut de Mick Schumacher pe Hungaroring, într-o cursă în care doar 13 piloți au trecut linia de finiș.
Fiul marelui Michael Schumacher a adus și cel mai bun rezultat al sezonului în calificări, locul 14 în Istanbul. A fost, de altfel, singura dată în 2021 când un pilot Haas a intrat în Q2, a doua parte a calificărilor.
2022, anul în care Haas revine în puncte?
În ciuda rezultatelor dezamăgitoare, Mick Schumacher, campionul din Formula 2 în 2020, și Nikita Mazepin, câștigător de curse în F2, au căpătat experiență prețioasă. Ei speră ca echipa să le pună la dispoziție o mașină performantă în 2022, astfel încât să obțină primele puncte în Formula 1.
Dar sunt îndreptățiți cei de la Haas să spere la un an mai bun?
Câteva dintre mutările făcute de Haas în ultimul an înclină spre un răspuns afirmativ.
La începutul lui 2021, Haas l-a cooptat în echipă pe Simone Resta, fostul șef al departamentului de inginerie a șasiului la Scuderia Ferrari. Resta, care a preluat poziția de director tehnic la Haas, a fost însoțit de mai mulți ingineri de la echipa italiană, nevoită să taie din personal din cauza restricțiilor de buget din Formula 1.
Munca depusă de aceștia în noul sediu tehnic Haas din Maranello, Italia, obținut grație legăturilor strânse dintre Haas și Scuderia Ferrari, cuplată cu noua unitate de putere furnizată de Ferrari, l-a încurajat pe Gunther Steiner să se declare „cu prudență, optimist că în 2022 vom fi din nou la mijlocul clasamentului”.
„Cred că vom fi pregătiți pentru 2022. În echipă sunt în continuare mulți oameni dintre cei alături de care am terminat pe locul 5 în 2018. Acești oameni sunt încă pricepuți, nu au uitat ce au de făcut. Mă bazez pe ei și sunt încrezător că vom avea rezultate bune - poate nu locul 5, dar că vom fi din nou în lupta pentru pozițiile apropiate de mijlocul clasamentului, ca în 2016 și 2017”, spunea Steiner la finalul lunii octombrie.
23 de curseva avea sezonul 2022. Prima, pe 20 martie, în Bahrain. Ultima, pe 20 noiembrie, în Abu Dhabi
Între timp, Haas a anunțat că monopostul pentru 2022, VF-22, a trecut cu brio testele de impact obligatorii. O veste excelentă înainte de primele teste oficiale ale noului sezon, care vor avea loc între 23 și 25 februarie, în Barcelona.
Oricum, VF-22 va fi asamblat în întregime abia înainte de primul weekend de testări. „Mașina va fi asamblată în Italia. Echipa tehnică este acolo, iar multe dintre părți sunt produse de Dallara”, spune directorul echipei, Gunther Steiner.
Mick Schumacher: „Mașina pentru 2022 arată bine”
Mick Schumacher, obișnuit în 2021 cu poziții în a doua parte a clasamentului, este pregătit să ridice nivelul. „Mi-ar fi plăcut să simt presiunea de a obține puncte în fiecare săptămână, să fiu sus în clasament, să lupt. Când ești mereu în coada clasamentului, ești văzut altfel.
Bineînțeles, oamenii care cunosc sportul vor înțelege ce fac, dar cei care nu sunt foarte implicați se vor întreba de ce sunt mereu printre ultimii, în condițiile în care am câștigat campionate în trecut. În orice caz, cred că în 2022 sunt multe lucruri bune de venit”, a declarat el, potrivit PlanetF1.
De altfel, Mick a fost direct implicat în dezvoltarea monopostului pentru 2022. „Am fost mereu interesat de cum funcționează lucrurile, în special o mașină de Formula 1. Vreau să o înțeleg, mă uit până și la modelele CAD (n.r. - proiectare asistată de calculator) și lucruri de acest fel. Mașina arată bine, din câte pot vedea și câte am auzit. Am așteptări mari de la noul sezon, sper să fie îndeplinite pe circuit”, a mărturisit neamțul.
Încrezător este și colegul acestuia, Nikita Mazepin. Deseori depășit de Mick în 2021, rusul a acuzat în mai multe rânduri că Schumacher ar fi favorizat de echipă. Totuși, este pregătit să treacă peste momentele tensionate și să urce alături de Mick în clasament.
„Per total, sezonul trecut a fost pozitiv. Am făcut pași înainte uriași în ceea ce privește încrederea mea și înțelegerea mașinii. Acum mă simt 100% pregătit să lupt pentru locurile de la mijlocul clasamentului. 2022 este anul în care vom pune lucrurile cap la cap. Sunt într-o poziție bună pentru a face asta”, a spus Nikita, citat de Motorsport.
Nikita Mazepin, în VF-21 // foto: Guliver/gettyimagesHaas în Formula 1
An | Puncte | Loc | Piloți |
2016 | 29 | 8 | Grosjean, Gutierrez |
2017 | 47 | 8 | Grosjean, Magnussen |
2018 | 93 | 5 | Grosjean, Magnussen |
2019 | 28 | 9 | Grosjean, Magnussen |
2020 | 3 | 9 | Grosjean, Magnussen |
2021 | 0 | 10 | Schumacher, Mazepin |
{{text}}