Afla Romeo F1 Team, singura echipă din Formula 1 cu o pereche de piloți 100% schimbată față de anul trecut, are aspirații mari în sezonul 2022. În timp ce Valtteri Bottas vorbește despre „clasarea constantă în puncte”, directorul Fred Vasseur afirmă că „ne îndreptăm în direcția bună”.
- GSP.ro prefațează noul sezon din Formula 1, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie, printr-o serie de articole despre fiecare dintre cele 10 echipe care vor concura pentru glorie în 2022.
- Primul episod, despre Haas, aici: „Mașina arată bine, am așteptări mari!”
Pentru Alfa Romeo, în 2022 va începe o nouă eră din mai multe puncte de vedere. Constructorul elvețian se va baza în noul sezon pe o pereche de piloți în întregime schimbată față de cea din ultimii 3 ani.
Dacă finlandezul Kimi Raikkonen, acum în vârstă de 42 de ani, a ales să se retragă, Alfa Romeo a renunțat la serviciile lui Antonio Giovinazzi, al cărui randament a lăsat de dorit în 2021.
Sezon nou, piloți noi pentru Alfa Romeo
Locurile acestora au fost luate de Valtteri Bottas, ex-Mercedes, și Guanyu Zhou, care în ultimii 3 ani a concurat în Formula 2. De altfel, chinezul va fi unicul începător de pe grila din acest an.
Practic, Alfa Romeo îmbină experiența lui Bottas cu talentul și banii lui Zhou, un pilot care a încheiat cele 3 sezoane în care a concurat în Formula 2 pe locurile 7, 6, respectiv 3.
Prin aceste schimbări, Alfa caută să evite ca deznodământul sezonului 2021, clasarea pe locul 9 în topul constructorilor, să se repete.
Iar semnele dinspre Hinwil, locul unde Alfa Romeo își desfășoară activitatea, sunt încurajatoare.
Banii aduși de Zhou și experiența lui Bottas
În primul rând, Zhou a venit „la pachet” cu o sumă importantă de bani pentru Alfa Romeo. În presa internațională s-a scris despre 30 de milioane de euro, zvonuri pe care Frederic Vasseur, directorul echipei, le-a catalogat drept „pure speculații”. Chiar dacă nu ar fi vorba de 30 de milioane, Zhou aduce un număr important de sponsori și oportunități prețioase de marketing, fiind primul pilot chinez din istoria Formula 1.
Așadar, mai mulți bani pentru Alfa Romeo, care se apropie din punct de vedere al potenței financiare de coloșii din sport. În favoarea echipelor mai mici intervine și noul plafon de cheltuieli*, care, începând din 2022 va fi, la bază, de 140 de milioane de dolari.
Iar Alfa Romeo se apropie de el cu pregătirile pentru 2022. „Avem câteva negocieri în desfășurare pe partea de sponsori. Cred că vom fi foarte aproape de plafonul de cheltuieli. Este o oportunitate uriașă pentru companie și pentru echipă, să știi că ești la limită. Avem o abordare diferită, o altă mentalitate”, a dezvăluit Frederic Vasseur, citat de Motorsport.
* Potrivit The-Race.com, plafonul de cheltuieli este prevăzut pentru proiectarea, dezvoltarea și operarea mașinilor și exclude salariile piloților și ale celor mai bine 3 plătiți angajați din cadrul echipelor, pe lângă cheltuielile pentru electricitate, gaz, apă, bonusuri salariale și unitățile de putere.
Avem o pereche nouă de piloți, vom avea un motor nou din partea Ferrari. Încercăm să punem totul cap la cap, dar la fel fac și ceilalți.
Cel mai important lucru este că în cadrul companiei, toată lumea, de la acționari la cei din fabrică, este convinsă că ne îndreptăm în direcția bună. Acest lucru este important pentru mine, deoarece avem nevoie de sprijin din partea tuturor acționarilor.
- Frederic Vasseur, director Alfa Romeo
În al doilea rând, Alfa Romeo va dispune începând din acest an de unul dintre cei mai experimentați piloți din Formula 1. Valtteri Bottas, pilot cu 178 de curse în Formula 1, 10 dintre acestea încheiate pe prima treaptă a podiumului, va fi liderul echipei, omul responsabil cu mult-așteptatul reviriment al echipei elvețiene. Finlandezul va juca și rolul de profesor pentru Guanyu Zhou, un pilot promițător, dar neșlefuit.
„Valtteri este foarte experimentat, se descurcă foarte bine. A avut o a doua parte a sezonului fantastică în 2021. Lângă el, vom avea un începător venit din Formula 2. Cred că este important ca piloții începători să aibă un punct de referință, iar Valtteri este unul dintre cele mai bune de pe grilă”, spune Vasseur despre combinația de piloți, potrivit FormulaRapida.
Sigur, este dificil de crezut că Zhou va aduce puncte în mod constant încă de la început. Așa cum 2021 a demonstrat, piloții care urcă din F2 în Formula 1 au nevoie de un timp de acomodare. Dintre cei 3 începători de anul trecut, Tsunoda, Mick Schumacher și Mazepin, unul singur a obținut puncte - Yuki Tsunoda. Chiar și așa, japonezul de la AlphaTauri a fost mult sub coechipierul său, Pierre Gasly, 32 - 110 la puncte.
Guanyu Zhou este multiplu câștigător de curse în Formula 2 // foto: Guliver/gettyimagesValtteri Bottas: „Putem obține puncte constant”
Valtteri Bottas este pregătit să lupte pentru ca Alfa Romeo să urce în clasament. În primul an alături de echipa elvețiană, el spune că o așteptare realistă este clasarea constantă în puncte, deși admite că noile mașini și reglementări din Formula 1 fac ca „orice să fie posibil”.
„Simt că Alfa Romeo ar trebui să fie mai sus decât este acum, cel puțin din ceea ce am văzut la fabrică, motivația oamenilor. Sunt realist. Nu cred că vom lupta pentru victorii în mod constant, așa cum am făcut-o cu Mercedes, dar cred că este posibil să fim constant în puncte. Există multe variabile, multe lucruri care vor influența deznodământul”, a declarat Bottas recent.
Bottas va fi esențial pentru proiectul nostru, un pilon al dezvoltării echipei. Probabil că la Mercedes nu a fost tocmai așa, întotdeauna a fost puțin în umbra lui Lewis. Va trebui să-și aducă experiența și să fie un factor cheie în dezvoltarea companiei și a echipei. Asta, cu siguranță, îi va oferi mai multă responsabilitate.
- Frederic Vasseur, director Alfa Romeo
Alfa Romeo își va prezenta mașina pentru 2022, C40, pe 27 februarie. Primele teste colective înainte de noul sezon vor avea loc în weekend-ul 23-25 februarie, la Barcelona, și se vor desfășura cu porțile închise. Prima cursă a sezonului este programată pe 20 martie, în Bahrain.
{{text}}