Conștientă că 2022 prezintă o oportunitate uriașă pentru a reveni în top, Scuderia Ferrari a lucrat migălos la pregătirea unui monopost care să rivalizeze cu cele asamblate de Mercedes și Red Bull. Testele dinaintea sezonului sugerează că echipa din Maranello își poate îndeplini cu brio obiectivul, lupta pentru victorii.
- GSP.ro prefațează noul sezon din Formula 1, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie, printr-o serie de articole despre fiecare dintre cele 10 echipe care vor concura pentru glorie în 2022.
Scuderia Ferrari este cea mai longevivă și mai titrată echipă din Formula 1, cu 16 titluri la constructori în cei 63 de ani de când performanța de echipă este premiată.
Cu toate acestea, Ferrari trece printr-o perioadă îndelungată de secetă. Ultimul titlu la constructori livrat în vitrina echipei din Maranello este cel din 2008, când monoposturile roșii erau conduse de Kimi Raikkonen și Felipe Massa.
Cel mai recent titlu la piloți, în schimb, datează cu un an în urmă. În 2007, finlandezul Kimi Raikkonen a pus mâna pe unicul său trofeu de campion în F1.
În ultimul deceniu, Scuderia Ferrari le-a urmărit pe Red Bull și Mercedes împărțind gloria. Rănile echipei italiene s-au deschis cel mai tare în 2020, cel mai slab sezon al Scuderiei din ultimele 4 decenii: 0 victorii, doar 3 podiumuri și un catastrofal loc 6 în clasamentul constructorilor.
Comparativ cu 2020, sezonul 2021 a fost unul decent, cu 5 podiumuri (4 ale nou-venitului Carlos Sainz) și un onorabil loc 3 în clasamentul general al constructorilor, sub dominantele Mercedes și Red Bull. Totuși, niciunul dintre piloții Ferrari nu s-a aflat pe prima treaptă a podiumului la finalul unei curse. A fost al doilea an consecutiv fără victorie Ferrari, o primă astfel de serie după aproximativ 20 de ani (1992-1993).
F1-75, „curajosul” monopost Ferrari pentru 2022
Noul sezon prezintă o oportunitate uriașă pentru Ferrari de a reveni la gloria de odinioară. Cu șasiurile noilor monoposturi reproiectate de la 0, astfel încât urmărirea piloților din față să fie mai facilă, iar cursele implicit mai palpitante, ordinea pe grilă ar putea suferi schimbări majore.
Monopostul asamblat de Ferrari sub noile reglementări, aferente sezonului 2022, este intitulat F1-75. Acesta are un look agresiv, un „nas” alungit și o formă atipică a sidepod-urilor, prevăzute cu un număr mare de guri de răcire în partea superioară.
Vopsit cu precădere într-un roșu închis, monopostul îmbină tradiționalul roșu al Scuderiei cu negru, ales pentru podea și aripile față-spate.
Mattia Binotto, directorul echipei, a părut extrem de entuziasmat la lansarea F1-75, pe 17 februarie. Italianul a vorbit despre o mașină construită „cu mintea deschisă”, cu o unitate de putere revizuită, la care s-a lucrat „din greu în iarnă și pe parcursul anului trecut”.
„Aș numi această mașină un Ferrari curajos, pentru că am interpretat regulile gândind liber, deschis”, a fost concluzia lui Binotto. Entuziasmul contagios al directorului Scuderiei a fost împărtășit atât de cei doi piloți, Charles Leclerc și Carlos Sainz, cât și de numeroșii fani Ferrari.
795 de kilogramecântărește F1-75, noul monopost Ferrari
În frunte la primele teste
La mai puțin de o săptămână de la acel moment, noul monopost Ferrari și-a făcut apariția pe circuitul din Barcelona, cu ocazia primelor teste colective din pre-sezon.
Cu 439 de tururi în dreptul echipei pe parcursul celor 3 zile de teste, Ferrari a fost cea mai productivă echipă, peste Mercedes (392 de tururi) și McLaren (365).
Iar fiabilitatea nu este singura căsuță pe care Ferrari a bifat-o cu brio. Monopostul roșu a fost rapid, cu Charles Leclerc și Carlos Sainz pe 2, respectiv 3 în prima zi, în ceea ce privește cel mai bun timp pe tur.
În a doua zi, Leclerc a urcat o treaptă, fiind cel mai rapid pilot, în vreme ce Sainz a trebuit să se mulțumească cu locul 5. În ultima zi a testelor catalane, Ferrari nu s-a mai bătut la primele locuri. Leclerc, locul 6, a fost cu 0.693 secunde mai lent decât Lewis Hamilton, iar Sainz cu aproape o secundă sub septuplul campion mondial.
Sigur, ordinea din curse nu va respecta ceea ce s-a întâmplat în teste, iar timpii de acum nu sunt foarte relevanți pentru o generație nouă de monoposturi, aflate într-un proces continuu de dezvoltare, dar oricum, impresia lăsată de Ferrari a fost foarte bună.
Binotto spune că Ferrari este un „outsider”, în timp ce rivalii elogiază Scuderia
Insuficient pentru ca echipa din Maranello să se lase dusă de val. Directorul Mattia Binotto a spus că „e încă devreme”.
„Durează cel puțin 4, dacă nu 5 curse pentru a vedea potențialul complet al mașinilor. Sunt multe de învățat, trebuie să ne adaptăm. Sincer, nu suntem cea mai puternică echipă. Suntem în continuare outsideri, nu favoriți”, a adăugat Binotto, fostul director tehnic al Scuderiei, promovat în poziția de team principal în 2019.
Numai că Ferrari a continuat să strălucească și în Bahrain, în testele oficiale înaintea noului sezon.
Pe 10 martie, în ziua inaugurală, Carlos Sainz și Charles Leclerc au adunat 116 tururi. Ibericul a fost al doilea cel mai rapid pilot al zilei, cu 1:34.359 pe turul de circuit, în vreme ce Leclerc a fost imediat sub el, 1:34.531.
În ziua 2, cu pneuri soft, Sainz și-a îmbunătățit timpul cu aproape o secundă, fiind din nou al doilea cel mai rapid dintre cei 15 piloți care s-au aflat la volan.
Constant în vârf, Scuderia Ferrari l-a impresionat pe Christian Horner, directorul de la Red Bull Racing. După ziua 1 în Bahrain, Horner le-a adresat cuvinte măgulitoare rivalilor: „Mașina care pare cel mai bine așezată pe circuit este Ferrari. Aș spune că au părut extrem de competitivi”.
Sainz nu gustă „mărul otrăvit” al lui Russell și Mercedes
Laudele au curs și din direcția Mercedes. Joi, George Russell, noul pilot al echipei germane, a spus despre Ferrari că este „cea mai puternică echipă per ansamblu”.
Totuși, cuvintele lui Russell au fost văzute drept un „măr otrăvit” de către Carlos Sainz.
Pilotul Ferrari a primit laudele lui Russell cu o doză mare de scepticism: „E tipic Mercedes, tipic George. Umflă-i pe alții, apoi vino la prima cursă și distruge competiția. E tipic lor. Dacă ar fi fost primul an în care să spună asta, poate i-aș fi crezut, dar fac asta de 5 sau 6 ani, iar la prima cursă sunt mereu buni. Oricum, pe datele GPS am văzut deja ce pun la cale. Nu voi spune multe”.
Ferrari dispune de resurse și de piloți capabili să readucă echipa la gloria de altădată. Întrebarea e dacă întreg mecanismul va funcționa într-atât de bine încât să oprească hegemonia Mercedes. Strategii, piloții, inginerii și conducătorii, toți trebuie să fie la cel mai înalt nivel pentru a-i detrona pe Hamilton & Co.
Avem o ambiție clară. Este ambiția Ferrari, ambiția mea, ambiția piloților: trebuie să devenim campioni mondiali.
Totuși, știm cât de dificil este să te apropii de cei mai buni. La finalul anului trecut, distanța era în continuare foarte mare.
Obiectivul nostru în 2022 este să fim competitivi. Asta înseamnă să fim capabili să câștigăm curse. Cred că am fi mulțumiți dacă ne-am afla în această poziție.
- Mattia Binotto, director Scuderia Ferrari, potrivit Motorsportweek
Primele 7 prezentări înainte de sezonul 2022 din Formula 1
- Primul episod, despre Haas, aici: „Mașina arată bine, am așteptări mari!”
- Al doilea, cu Alfa Romeo în prim-plan: „Ne apropiem de plafonul de cheltuieli”
- Williams, subiectul episodului 3: factorul Alex Albon și colaborarea extinsă cu Mercedes
- Episodul 4, despre Aston Martin: fabrică de peste 200 de milioane de euro și transferuri de 5 stele în echipa tehnică
- Partea #5: AlphaTauri vrea la „masa bogaților”
- Alpine și drumul către vârf » Motor schimbat, nume noi la conducere și o abordare „all-in”
- Episodul 7, despre dominanta McLaren, care se apropie de granzii din sport
{{text}}