Fie că vorbim despre puterea, viteza sau manevrabilitatea lor crescută, mașinile sport vor fi întotdeauna un punct de interes pentru pasionații de automobile. Conducerea unei mașini puternice și rapide nu este niciodată despre deplasarea din punctul A în punctul B, ci despre mult mai mult. Este despre libertate, despre adrenalină și poate chiar despre dorința de împinge puțin limitele.
Însă aceste lucruri nu trebuie niciodată confundate cu teribilismul celor care încalcă constant regulile de circulație. Nu e nimic rău în a merge cu limita de viteză pe Transfăgărășan, fără un scop anume, doar pentru a te bucura de peisaj, însă e complet imoral să faci curse de mașini pe bulevarde din orașe sau să încalci grosolan limita de viteză atunci când treci prin localități mici, circulate intens de pietoni.
E important ca atunci când conduci o mașină performantă să îi respecți puterea și să nu faci niciodată manevre riscante, care să te pună pe tine sau pe ceilalți participanți la trafic în pericol. Este, de asemenea, important să ai grijă de mașina ta și să o menții mereu în bună stare de funcționare, atât pentru siguranța ta, cât și pentru a evita costuri foarte mari cu reparațiile. Tocmai de aceea, e important să ai în vedere câteva aspecte practice cu care te poți confrunta atunci când conduci o mașină sport:
1. Problema reparațiilor
O problemă mai puțin cunoscută cu care te vei confrunta atunci când conduci o mașină sport este legată de locul în care vei putea să o duci pentru reparații sau reglaje, chiar dacă e vorba de intervenții de rutină. Spre exemplu, majoritatea mașinilor sport au o gardă foarte joasă la sol, ceea ce înseamnă automat că nu pot fi ridicate cu elevatoare auto obișnuite, ci cu unele specializate, cu funcții de ridicare a acestui tip de vehicule.
De asemenea, anvelopele acestora nu pot fi, nici ele, depanate cu echipamente vulcanizare obișnuite, întrucât anvelopele pe care le utilizează au un talon mult mai jos decât în mod obișnuit. Tocmai de aceea, chiar și o simplă intervenție de dejantare va necesita un aparat dejantat dotat cu braț runflat, creat special pentru automobile sport.
2. Problema pieselor de schimb
Mașinile sport, indiferent de brandul lor, sunt mult mai puțin numeroase decât alte tipuri de automobile, lucru care înseamnă, în mod inevitabil, că piesele de schimb pentru acestea sunt mult mai greu de găsit, motiv pentru care se poate ca mașina ta să petreacă mult mai mult timp în service decât una obișnuită.
În același timp, toate componentele pentru o mașină sport sunt mult mai scumpe decât pentru una obișnuită, lucru care se datorează atât numărului lor redus, cât și performanței lor crescute, care reclamă materiale și tehnici de fabricare superioare. Desigur, toate acestea se traduc în costuri crescute de comercializare, chiar și pentru cele mai banale componente.
3. Problema drumurilor
Starea drumurilor din România nu este un secret pentru niciun șofer și nu este cu siguranță un motiv de mândrie pentru nicio administrație locală din țara noastră. Sigur, avem numeroase drumuri foarte pitorești și trasee foarte interesante care trec prin zone montane, de podiș sau chiar pe coasta Mării Negre, însă acest lucru nu schimbă cu nimic calitatea precară a drumurilor în sine.
De asemenea, trebuie menționat și faptul că, din păcate, ne bucurăm de un număr foarte scăzut de autostrăzi și nu avem niciun drum de mare viteză, cum ar fi, spre exemplu, celebrul Autobahn din Germania. Numărul mare de gropi, serviciile lacunare de deszăpezire din anumite localități, precum și numărul redus de benzi vor fi cu siguranță motive de frustrare pentru orice persoană care conduce o mașină sport.
Concluzii
Toate aspectele relatate mai sus nu au menirea de a-i descuraja pe viitorii proprietari de automobile sport, ci mai degrabă, de la atrage atenția asupra unor potențiale probleme cu care se vor confrunta, probleme pentru care se pot pregăti din timp, ca să le depășească cu succes. Astfel, aceștia se vor putea bucura din plin de noua lor achiziție și vor putea profita cu adevărat de capacitățile vehiculului la care visează.
{{text}}