Raikkonen şi Massa şi-au adjudecat primele două poziţii în Catalunya, la fel ca în Bahrain, etapa trecută.
Să fie anul lui Ferrari? Deocamdată, după primele 4 etape, scuderia italiană conduce ostilităţile. La Barcelona, la fel ca şi în Bahrain, a fost un succes total pentru team-ul de la Maranello. De data aceasta s-a schimbat ordinea: Raikkonen a cîştigat, iar Massa a terminat pe locul secund.
În Catalunya, Ferrari a început bine, cu Raikkonen conducător de pluton. Alonso, marea surpriză a calificărilor, n-a reuşit să ţină ritmul, predîndu-i poziţia secundă, cîştigată surprinzător la grilă, lui Massa. Alonso spunea înainte de cursă că ar fi mulţumit dacă ar termina pe locul 6.135.000 de spectatori prezenţi pe circuitul barcelonez au sperat că spaniolul va face o cursă remarcabilă. În turul 35, el a fost nevoit să abandoneze şi totul s-a sfîrşit. Încă o duminică neagră pentru Renault pentru că juniorul Piquet, coechipierul lui Fernando, a comis-o din nou. După ce a cunoscut un pic nisipul Catalunyei de pe marginea piste, Piquet s-a lovit cu Bourdais, ambii fiind nevoiţi să abandoneze.
În acest timp, Raikkonen stabilea recorduri după fiecare tur de pistă. Era cursa finlandezului, iar Massa i-a ţinut trena pînă la sfîrşit. Chiar dacă Hamilton a urcat şi el pe podium, cei de la McLaren n-au motive de bucurie, Ferrari distanţîndu-se la 13 puncte în clasamentul general.
Momentul cel mai fierbinte de la Barcelona a fost accidentul lui Kovalainen. În turul 22, pilotul a pierdut controlul volanului după ce cauciucul din stînga faţă i-a explodat. Monopostul (foto) a intrat cu 200 km/h în zidul de pneuri de pe margine. Din cauza vitezei, monopostul, efectiv, a fost îngropat în cauciucuri. Finlandezul a scăpat, din fericire, teafăr. În momentul ajungerii echipelor de intervenţie, el a ridicat mîna în semn că totul e OK, iar investigaţia medicală amănunţită efectuată a doua zi nu a relevat nimic grav.
{{text}}