Dacă ești foarte pasionat de sport, indiferent de genul acestuia, de la maraton la pilates ori box, trebuie să știi că este posibil să-ți câștigi existența făcând activitatea care îți place. Ai nevoie însă de multă hotărâre și un angajament total, dar și să cunoști câteva lucruri esențiale care te vor ajuta să faci trecerea de la angajat la propriul șef. Iată mai jos trei aspecte pe care să le iei în considerare dacă vrei să devii independent.
Fă un studiu de piață aprofundat
Indiferent de domeniul în care vrei să activezi, că vrei să-ți deschizi o sală de fitness, un teren de tenis ori o piscină sau că vrei să începi ca simplu antrenor personal, este important să faci în prealabil un studiu de piață, pentru a verifica potențialul comercial în zona vizată. Încearcă să obții cât mai multe informații despre domeniu, pentru a putea schița tendințele majore și preferințele viitorilor clienți. Încearcă să evaluezi cu precizie așteptările lor, bugetul și obiceiurile de cumpărare. Studiază concurența pentru a te asigura că piața locală nu este saturată și pentru a găsi o nișă care să-ți ofere anumite avantaje față de ceea ce se găsește deja în ofertă. Poți să te axezi, de exemplu, pe o sală de fitness specializată doar pe publicul feminin ori pentru seniori.
Forma de organizare
Pe baza rezultatelor cercetării tale de piață, îți poți construi un proiect coerent, să-ți definești publicul țintă și să te poziționezi din punct de vedere comercial, iar, în cele din urmă, să îți definești forma de organizare. Ai de ales între a deveni independent, mizând fie pe deschidere PFA sau SRL, ori, dacă te gândești la un centru sportiv, te orienta chiar spre o franciză. Să te alături unui brand mare înseamnă, desigur, pierderea independenței, însă vei beneficia și de sprijin și de promovarea atât de necesară la început de drum. Nu în ultimul rând, vei beneficia de prețuri în general mai avantajoase pentru achiziționarea de echipamente și vei ști din start că te folosești de un concept care a înregistrat succes. Deschiderea unui PFA sau a unui SRL garantează independența. Procesul de înființare a unui PFA este mai scurt, necesită mai puține acte, costurile sunt mai mici și poți avea inclusiv angajați. Contabilitatea se ţine în partidă simplă și o poți face chiar tu, dacă ai cunoştinţe. O alternativă excelentă este să apelezi la servicii digitale precum cel pentru contabilitate PFA. Cântărește înainte plusurile și minusurile pentru a fi sigur că ai făcut cea mai bună alegere.
Planul de promovare
Promovarea este o parte esențială a unui plan de afaceri. Implică stabilirea acțiunilor care vor fi puse în aplicare pentru a atrage și păstra clienții. Provocarea în acest domeniu poate fi vânzarea abonamentelor și ca acestea să fie reînnoite. În acest sens te poți folosi de toate canalele de comunicare, de la site la conturi de social media, canale video cu diverse recomandări și tutoriale. Toate trebuie să te reprezinte și să fie o carte de vizită pentru afacerea ta, cu oferta în detaliu, fotografii, clipuri, recenzii ale clienților etc. Obiectivul este să-ți crești vizibilitatea și să creezi în același timp o legătură cu clienții. Poți planifica niște campanii de marketing stradal să distribui fluturași în cutiile poștale ale locuitorilor din zonă sau poți chiar să stabilești parteneriate cu diverse autorități locale, de exemplu, școli și grădinițe. În funcție de buget și poziționare, vei reuși să identifici canalele de promovare cele mai relevante pentru tine.
Antreprenoriatul acoperă domenii dintre cele mai diverse, iar sportul nu face excepție. Sfaturile de mai sus te vor ajuta să te lansezi într-o afacere care ar putea deveni o pasiune pe viață.
Sursa foto: Freepik
{{text}}