Cosmin Balint, suporter dinamovist specializat în logo & brand design, a propus 5 variante de siglă în concursul organizat de clubul alb-roșu, aflat în căutarea unei noi identități. După ce propunerile sale nu au ajuns în marea finală, Balint s-a declarat dezamăgit de lipsa de transparență a procesului de selecție și a acuzat: „Nu contează cine votează, contează cine numără voturile”.
Pe 20 aprilie, Dinamo a dat startul căutărilor pentru o nouă siglă, după ce fostul finanțator Nicolae Badea i-a interzis să folosească varianta veche, precum și toate denumirile aferente mărcii „FC Dinamo”.
Astfel, „câinii roșii” au lansat pe Facebook un concurs de idei. În perioada 20 aprilie - 5 mai au fost concepute modele de către agențiile partenere și de suporteri, iar cele mai „interesante” 5 au ajuns în faza a doua.
Printre acestea nu s-au numărat și cele 5 sigle propuse de Cosmin Balint, un suporter dinamovist care activează ca logo & brand designer.
Un suporter dinamovist acuză conducerea, după ce propunerile lui de siglă nu au fost alese
După ce Dinamo a anunțat cele 5 idei „finaliste”, Balint și-a declarat dezamăgirea față de transparența procesului și de faptul că reprezentanții clubului i-au respins intenția de a ajuta.
El spune despre 3 dintre cele 5 sigle alese că nu prezintă „nimic coerent, nimic din ce s-a discutat în brieful inițial”, și se îndoiește că acestea ar fi fost propuse de agenții de specialitate.
Pentru a-și argumenta afirmațiile, Balint a prezentat pe contul personal de Facebook o variantă de siglă propusă de o agenție, despre care spune că „merita cel puțin să ajungă în finală”.
Una dintre propunerile de siglă care nu au ajuns în „finală”
Anterior, pe 3 mai, prezentase cele 5 propuneri personale:
Siglele propuse de Cosmin Balint pentru DinamoUn suporter al lui Dinamo acuză: „Drumul pe care l-au ales este greșit”
SUPĂRAT, TRIST, DEZAMĂGIT - O PARTE DIN DINAMO PENTRU MINE A MURIT ️
Am fost si eu implicat in concursul de LOGO DESIGN organizat de DINAMO BUCUREȘTI, unde am participat cu 5 propuneri. Trebuie sa fiu realist si din momentul in care am aflat ca Dinamo trebuie sa își schimbe sigla, știam ca șansele pentru o persoana din provincie care nu are o reputație mare in domeniu sunt destul de mici pentru a fi luat in seama. Am zis sa trec mai departe peste acest complex si sa imi joc cartea indiferent de situație. (...)
M-am implicat tare in acest proiect, am încercat sa am o comunicare directa cu cei din club, sa aflu cat mai detaliat ce se dorește ca sa livrez ceva corect, memorabil, versatil, sa reziste in timp si sa reflecte valorile brandului Dinamo.
In total au fost 1000 variante propuse trimise de oameni si agenții din mai multe țări, după aceea 940 au fost eliminate si au mai rămas 60 in „semifinala”, ca mai apoi sa se aleagă 5 variante care sa între in finala pentru vot.
Am aflat cu entuziasm ca ma aflu si eu cu o propunere printre cei 60 semifinaliști (nu am aflat cu care propunere) si așteptam cu interes data de 8 mai, ora 20.00 cand trebuia sa se facă publice variantele finale. Variantele finale nu au fost prezentate pe data de 08, mi s-a spus ca sunt multe si e greu sa se decidă. (...)
Cu o seara înainte de anunțarea variantelor finale, am luat legătura cu o persoana din departamentul de marketing si m-am oferit sa ii ajut oarecum in luarea deciziei ultimelor 5, măcar sa arunc o privire din punct de vedere tehnic, pentru ca simteam oarecum ca nu voi fi ales. Mi s-a spus ca nu e nevoie, ca totul e ok, ca in acest concurs sunt implicate agenții de top. (...)
Au apărut variantele finale, nu vreau sa critic pe nimeni, dar daca exista POLIȚIA DESIGNULUI ar fi trebuit sa amendeze 3 din cele 5 variante. Nimic coerent, nimic din ce s-a discutat in Brieful inițial, mi-e greu sa cred ca una din „agențiile de top” a propus astfel de soluții.
Nu acuz pe nimeni de nimic, știu ca nu a fost rea voința, dar un lucru e cert - In comisia de selecție nu a fost nimeni care sa spună daca propunerea de logo e corect din punct de vedere tehnic si funcțională pe materialele pe care urmează sa apara.
Am încercat oarecum sa iau legătura cu cei din club sa le spun ca nu este OK ceea ce se întâmpla si va drumul pe care l-au ales este greșit. Din păcate, m-am lovit ori de ironie, ori de tăcere si am încetat sa lupt cu morile de vânt.
Rămân cu un gust amar după aceasta tentativa de colaborare, dar sunt împăcat ca am fost deschis sa ajut. (...)
NU CONTEAZĂ CINE VOTEAZĂ, CONTEAZĂ CINE NUMĂRĂ VOTURILE.
Ca sa evit acuzele ca am făcut aceasta postare din ciuda, invidie sau frustrare atasez si o varianta propusă de o agenție, corect executata, ce merita cel putin sa ajungă in finala si daca as fi pierdut in detrimentul ei mi as fi ridicat pălăria si i-as fi recunoscut superioritatea.
- Facebook @ Cosmin Balint
Procesul de votare și cerințele pentru noua siglă a lui Dinamo
În postarea inițială, în care a anunțat concursul de idei, Dinamo a prezentat următoarele criterii: „Noul logo va conține culorile Dinamo București (roșu-alb), identitatea vizuală a clubului (D, Dinamo, Dinamo 1948) și elemente de legătură cu istoria din 1948 până astăzi”.
Totodată, și cine a ales respectivele 5 modele: „Trei comisii, formate din fostele glorii ale clubului, reprezentanții DDB și echipa de marketing a clubului”.
Sigla câștigătoare va fi aleasă de 5 comisii:
Prima comisie de vot va fi a suporterilor. Cele 5 logo-uri vor fi votate timp de 4 zile pe pagina oficială de Facebook a clubului, ele urmând să primească puncte de la 1 la 5, în funcție de rezultat: poziția 1 (5 puncte), poziția 2 (4 puncte), poziția 3 (3 puncte), poziția 4 (2 puncte), poziția 5 (1 punct).
A doua comisie de vot va fi din cadrul DDB, unul dintre acționarii clubului nostru. Modul de punctaj va fi același ca la prima comisie.
A treia comisie va fi formată din legendele clubului. Foștii mari jucători și antrenori care au scris istoria clubului vor vota cele 5 propuneri și punctajul va fi același ca la prima comisie.
A patra comisie va fi formată din cei mai importanți jucători din lotul actual și din o parte din antrenorii de la grupele de juniori ale clubului. Același punctaj.
A cincea comisie va fi formată din reprezentanții de marketing ai clubului. Modul de punctaj va fi același, ca la prima comisie.
- comunicat Dinamo
{{text}}