Sporturi   •   Auto   •   DRIVE-TEST

Verde pentru Forester

Articol de Valentin Damian   —  miercuri, 30 aprilie 2008

Noul Subaru Forester a fost lansat în România cu două motorizări pe benzină. Urmează 150CP diesel.

Subaru Forester a ajuns la bor­na cu numărul trei. Noul cros­sover sau noul SUV, unii au făcut deja mariajul SUV-cros­sover, a primit un facelift, am putea spune reuşit pentru că ma­şi­na arată acum mult mai bine decît modelul anterior. E adevărat că şi-a pierdut din latura mas­cu­lină, dar Subaru se adap­tea­ză trendului actual şi asta nu e un lucru rău dacă cercetezi cam cîte unităţi de Fo­rester înghite Europa.



Trecînd la cifre, noul Forester a crescut în dimensiuni. E mai înaltă cu 11 centimetri, mai lată cu a­proa­pe 5 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 9 centimetri.



Interiorul a crescut calitativ (foto). Materialele reu­şi­te, iar designul a fost desenat de o mînă talentată, fantezistă şi mun­citoare. Ceva normal pentru un japonez!



Cum se comportă la drum noul Forester? Are o ţinută de drum foarte bună chiar dacă maşina e­vo­luează pe asfalt sau off-road. Şa­siul este unul nou, japonezii a­pe­lînd la conceptul Dynamic Chassis Control Concept, cu a­ju­to­rul căruia stabilitatea lui Forester nu-ţi dă emoţii. Transmisia este, normal, 4x4 permanentă, lucru cu care Subaru ne-a obişnuit demult.



Deocamdată, Forester oferă două motorizări pe benzină. Una “micuţă” de doi litri (2.0X, 150 CP) şi alta mai nervoasă, turbo, de fapt vîrful de gamă (2.5 XT, 230 CP). Sur­priza vine la toamnă, atunci cînd este aşteptată şi versiunea Boxer, diesel, 150 CP, un motor fiabil, economic şi cu un randament foarte bun. De ce? Asta s-ar întreba cei dependenţi de adrenalină. Mo­tivul este unul verde şi actual, e­mis­­iile de CO2. Subaru are o piaţă bună în UE şi e nevoită să-şi schim­be un pic politica. Mai puţină pu­tere, mai puţin combustibil con­su­mat, dar cifre mai bune. De înţeles!

25.466 euro (TVA inclus) costă un Subaru Forester 2.0 X, 5 MT, preţul fără taxe fiind de 21.400 de euro


35.938 euro (TVA inclus) ajunge vîrful de gamă 2.5 Turbo 4 AT. Fără taxe, maşina costă 30.200 de euro

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.