Noul Subaru Forester a fost lansat în România cu două motorizări pe benzină. Urmează 150CP diesel.
Subaru Forester a ajuns la borna cu numărul trei. Noul crossover sau noul SUV, unii au făcut deja mariajul SUV-crossover, a primit un facelift, am putea spune reuşit pentru că maşina arată acum mult mai bine decît modelul anterior. E adevărat că şi-a pierdut din latura masculină, dar Subaru se adaptează trendului actual şi asta nu e un lucru rău dacă cercetezi cam cîte unităţi de Forester înghite Europa.
Trecînd la cifre, noul Forester a crescut în dimensiuni. E mai înaltă cu 11 centimetri, mai lată cu aproape 5 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 9 centimetri.
Interiorul a crescut calitativ (foto). Materialele reuşite, iar designul a fost desenat de o mînă talentată, fantezistă şi muncitoare. Ceva normal pentru un japonez!
Cum se comportă la drum noul Forester? Are o ţinută de drum foarte bună chiar dacă maşina evoluează pe asfalt sau off-road. Şasiul este unul nou, japonezii apelînd la conceptul Dynamic Chassis Control Concept, cu ajutorul căruia stabilitatea lui Forester nu-ţi dă emoţii. Transmisia este, normal, 4x4 permanentă, lucru cu care Subaru ne-a obişnuit demult.
Deocamdată, Forester oferă două motorizări pe benzină. Una “micuţă” de doi litri (2.0X, 150 CP) şi alta mai nervoasă, turbo, de fapt vîrful de gamă (2.5 XT, 230 CP). Surpriza vine la toamnă, atunci cînd este aşteptată şi versiunea Boxer, diesel, 150 CP, un motor fiabil, economic şi cu un randament foarte bun. De ce? Asta s-ar întreba cei dependenţi de adrenalină. Motivul este unul verde şi actual, emisiile de CO2. Subaru are o piaţă bună în UE şi e nevoită să-şi schimbe un pic politica. Mai puţină putere, mai puţin combustibil consumat, dar cifre mai bune. De înţeles!
25.466 euro (TVA inclus) costă un Subaru Forester 2.0 X, 5 MT, preţul fără taxe fiind de 21.400 de euro
35.938 euro (TVA inclus) ajunge vîrful de gamă 2.5 Turbo 4 AT. Fără taxe, maşina costă 30.200 de euro
{{text}}