Campionate

Doar asta-i mai lipsea! Barcelona riscă o amendă de 30 de milioane de euro, din cauza folosirii unei tehnologii revoluționare furate

Oficiul European de Brevete din München a stabilit a stabilit că „Supponor”, tehnologia folosită de Barcelona pentru a livra reclame personalizate în timpul meciurilor, este una ilegală.

Articol de Gazeta Sporturilor  —  marţi, 14 iunie 2022

Oficiul European de Brevete din München a stabilit a stabilit că „Supponor”, tehnologia folosită de Barcelona din 2019 pentru a livra reclame personalizate în timpul meciurilor, este una furată. Clubul catalan ar putea putea plăti sancțiuni în valoare de 30 de milioane de euro. 

„Supponor” este o companie anglo-finlandeză care se ocupă de reclamele virtuale din timpul partidelor Barcelonei. Spre exemplu, telespectatorii din China văd pe panourile publicitare un produs local, în timp ce americanii au parte de altă reclamă. Astfel, Barcelona a încasat sume importante de la diverși sponsori.

Exemplu de reclame livrate cu o tehnologie asemănătoare

Barcelona, în fața unei amenzi de 30 de milioane de euro!

Tribunalul de Brevete din Munchen a decis că „Supponor” a furat tehnologia de la „AIM Sport”, compania care are o înțelegere cu Real Madrid și Sevilla. Decizia Curții este executorie, iar Barcelona ar putea fi afectată direct. 

Potrivit celor de la Marca, formația catalană ar putea fi obligată să suporte o amendă de 30 de milioane de euro. Lovitura ar fi extrem de grea, în condițiile în care Joan Laporta găsește cu greu soluții pentru a scoate echipa din criza financiară.

Digital Billboard Replacement, departe de România

Bobby Durbac, unul dintre cei mai importanți specialiști în marketing sportiv din România, fost director al departamentului celor de la FCSB, în prezent director general la Durby Sports Marketing, a explicat pentru GSP.ro. cum funcționează inovația și de ce este aproape imposibil de implementat în România.

„Este folosită de 2-3 ani la meciurile din deplasare ale lui Real Madrid și Barcelona. Prin această tehnologie Digital Billboard Replacement, pot să intervină pentru fiecare feed, în general pe un întreg continent, America, Europa, Asia și America de Sud.

Pot să ruleze ce reclame virtuale au primit de la clienții lor. Și în România funcționează acest feed, cu reclame pentru Europa, de la televiziunea care produce meciul. La meciurile de acasă nu se folosesc, fiindcă valoarea contractelor de sponsorizare este atât de mare încât nimăui nu îi convine să altereze. Prima, istoric vorbind, care a beneficiat de chestia asta a fost naționala Braziliei.

Bobby Durbac, director general la Durby Sports Marketing

Nu cred că România poate genera un venit din publicitate încât să acopere cheltuielile cu implementarea proiectului, nu este rentabil. Durby Sports Marketing, acum 4-5 ani, a încercat să aducă această inovație. Publicitatea nu este vândută de cei care au inventat sistemul, ei lucrează cu firme de publictitate. 

Noi am încercat să vindem în România pentru Barcelona și Real, dar nu am reușit să facem nimic, deoarcele bugetele sunt foarte mari. E vorba despre sute de mii de euro pe sezon. Din păcate, nu am reușit”, a spus Bobby Durbac, pentru GSP.ro.

Citește și alte știri din fotbalul european:

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.